Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός. Έκδοση ακριβής της Ορθοδόξου Πίστεως. 99. Περί του αντιχρίστου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 99. Περί του αντιχρίστου
Οφείλουμε να γνωρίζουμε, ότι ο αντίχριστος πρέπει να έλθει. Καθένας βέβαια που δεν ομολογεί ότι ο Υιός του Θεού, και Θεός ο ίδιος, έχει έλθει με σάρκα, και ότι είναι τέλειος Θεός και έγινε τέλειος άνθρωπος παραμένοντας Θεός, αυτός είναι αντίχριστος.
Όμως ιδιαίτερα και ξεχωριστά Αντίχριστος ονομάζεται αυτός που θα έλθει στο τέλος των αιώνων. Πρώτα, δηλαδή, πρέπει το ευαγγέλιο να κηρυχθεί σε όλα τα έθνη, όπως είπε ο Κύριος, και τότε (ο Αντίχριστος) θα έλθει για να ελέγξει τους αντίθεους Ιουδαίους. Διότι ο Κύριος τους είπε: ««Εγώ ήλθα στο όνομα του Πατέρα μου, και δεν με δέχεσθε· θα έλθει όμως άλλος στο ίδιο του το όνομα, και εκείνον θα τον δεχθείτε».
Και ο απόστολος (λέει): «Επειδή δεν δέχθηκαν να αγαπήσουν την αλήθεια (δηλαδή το Χριστό), για να σωθούν, γι’ αυτό και ο Θεός θα τους στείλει [=παραχωρήσει να τους έρθει] ενέργεια πλάνης, για να πιστέψουν στο ψέμα, και έτσι να καταδικασθούν όλοι όσοι δεν πίστεψαν στην αλήθεια, αλλά δέχτηκαν ευχάριστα την αδικία».
Οι Ιουδαίοι, λοιπόν, αν και είναι ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός Υιός του Θεού και Θεός ο ίδιος, δεν τον δέχθηκαν, ενώ θα δεχθούν τον πλάνο που θα λέει ότι ο ίδιος είναι (δήθεν) Θεός. Και πως θα τολμήσει να αποκαλέσει τον εαυτό του Θεό, το διδάσκει ο άγγελος στον Δανιήλ με τα εξής λόγια: «Σε κανέναν από τους Θεούς των προγόνων δεν θα δείχνει σεβασμό».
Το λέει και ο απόστολος: «Κανείς με κανένα τρόπο να μην σας εξαπατήσει· διότι (δε θα έρθει η ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου μας Ιησού Χριστού), εάν δεν έλθει πρώτα η αποστασία και δεν φανερωθεί ο άνθρωπος της ανομίας, ο υιός της απώλειας, αυτός που αντιτάσσεται και υψώνει τον εαυτό του ενάντια σε καθέναν που λέγεται θεός ή σέβασμα, ώστε αυτός να καθίσει σαν θεός στο ναό του Θεού, για να δείχνει τον εαυτό του ότι είναι θεός».
Εννοεί, βέβαια, όχι το δικό μας ναό του Θεού, αλλά τον παλαιό, τον Ιουδαϊκό. Διότι δεν θα έλθει σε μας, αλλά στους Ιουδαίους· δεν θα έλθει στο όνομα του Χριστού, αλλά εναντίον του Χριστού και των χριστιανών, γι’ αυτό και ονομάζεται Αντίχριστος.
Πρέπει, λοιπόν, πρώτα να κηρυχθεί το ευαγγέλιο σε όλα τα έθνη. «Και τότε θα φανερωθεί ο άνομος, του οποίου η παρουσία θα είναι σύμφωνα με την ενέργεια του σατανά, με πολλή δύναμη, με σημεία και τέρατα ψεύδους, με κάθε απάτη αδικίας, σ’ αυτούς που θα χαθούν· αυτόν ο Κύριος Ιησούς θα εξολοθρεύσει με ένα φύσημα του στόματος του και θα τον καταργήσει με την επιφάνεια της παρουσίας του».
Ο Διάβολος βέβαια δεν θα γίνει άνθρωπος, σύμφωνα με την ενανθρώπιση του Κυρίου – ποτέ κάτι τέτοιο – αλλά θα γεννηθεί πρώτα ένας άνθρωπος από πορνεία και θα δεχθεί μετά όλη την ενέργεια του Σατανά. Επειδή, δηλαδή, ο Θεός προγνωρίζει την διεστραμμένη προαίρεση που πρόκειται να έχει, θα παραχωρήσει [=επιτρέψει] να κατοικήσει μέσα σ’ αυτόν ο Διάβολος.
Γεννιέται λοιπόν, (ο Αντίχριστος) όπως είπαμε, από πορνεία, και ανατρέφεται κρυφά· και ξαφνικά επαναστατεί, εξεγείρεται και κυριαρχεί ως βασιλιάς.
Και στην αρχή της βασιλείας του –ή καλύτερα της τυραννίας του–, προσποιείται αγιότητα· όταν όμως κυριαρχήσει, τότε καταδιώκει την Εκκλησία του Θεού και εκδηλώνει όλη την πονηριά του.
Και θα έλθει «με σημεία και τέρατα ψεύτικα», πλαστά και όχι αληθινά· θα εξαπατήσει και θα απομακρύνει από το ζωντανό Θεό, όλους αυτούς που έχουν ετοιμόρροπη και χωρίς θεμέλιο τη βάση της διάνοιας τους, με αποτέλεσμα να σκανδαλισθούν «και οι εκλεκτοί, αν ήταν δυνατόν».
Τότε θα αποσταλεί ο Ενώχ και ο Ηλίας ο Θεσβίτης και θα επιστρέψουν τις καρδιές των πατέρων κοντά στα παιδιά τους· δηλαδή την συναγωγή στον Κύριο μας Ιησού Χριστό και στο κήρυγμα των αποστόλων, και τότε θα φονευθούν από αυτόν (τον αντίχριστο) .
Και θα έλθει ο Κύριος από τον ουρανό, με τον ίδιο τρόπο που οι άγιοι απόστολοι
τον είδαν ν’ ανεβαίνει στον ουρανό, δηλαδή τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, με δόξα και δύναμη, και θα εκμηδενίσει με την πνοή του στόματος του, τον άνθρωπο της ανομίας, τον υιό της απωλείας (τον Αντίχριστο).
Κανείς, λοιπόν, ας μην περιμένει ο Κύριος να έλθει από τη γη, αλλά από τον ουρανό, όπως ο ίδιος μας βεβαίωσε.
Απόδοση στη Νεοελληνική – Μετάφραση: Δωρόθεος Πάπαρης, Κωνσταντίνος Φραντζόλας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου