Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, εὐθύνατε τὴν ὁδὸν Κυρίου 25
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΙΟΝ
ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΠΑΛΞΙΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Ό ιερός Χρυσόστομος πληρούται ολος χαράς, διότι «μαρτύρων σώματα, υπό το έδαφος κείμενα εγγύς λειψάνων αιρετικών, άνηνέχθησαν και άνω κατ’ ιδιαν έτάφησαν» (523), προτρέπει δέ τον πιστόν λαόν νά σπεύδη πολλώ μάλλον τώρα προς τούς τάφους των μετακομισθέντων μαρτυρικών Λειψάνων, «οτε καθ’ εαυτούς οί μαργαρΐται, οτε απηλλάγη των λύκων τά πρόβατα, οτε απέστησαν των νεκρών οί ζώντες» (524). Ούδεμία κοινωνία εν τη ζωή καί μετά Θάνατον μεταξύ Ορθοδόξων καί αιρετικών! Καί αυτοί οί τάφοι τών ορθοδόξων πρέπει νά άπέχουν έκ τοΰ «πονηρού γειτονήματος» τών αίρετικών! (525). Υπό τού Χρυσοστομικοΰ καλάμου οί γνήσιοι Μάρτυρες χαρακτηρίζονται «μαργαρΐται», «πρόβατα», «ζώντες», οι δε ψευδομάρτυρες τών αιρετικών Συναγωγών «λύκοι» καί «νεκροί».
Ίω. Χρυσοστόμου, Ένθ’ άνωτ., ΡΟ 50, 441.
Ίω. Χρυσοστόμου, “Ενθ’ άνωτ., ΡΟ 50, 443.
Ίω. Χρυσοστόμου, “Ένθ άνωτ., ΡΟ 50, 443. — "Ας προσέξουν, ιδιαιτέρως, τούς λόγους τοΰ
Χρυσοστόμου οί οικουμενισταί τής “Ανατολής, οί τελοϋντες, άδεώς, ίεράς “Ακολουθίας,
ακόμη δέ καί θείαν Λειτουργίαν εντός των αιρετικών ναών των Παπικών !
Προτάσσει, στεντόρεια τή φωνή, το ΟΧΙ τής Ορθοδοξίας εις τούς παπικούς και εις τούς πα-
ποφίλους τής Ανατολής. Ελέγχει, μετά παρρησίας, βασιλείς καί πατριάρχας, διώκεται καί
υβρίζεται υπό πάντων, αποκαλείται «δαιμονάριος» καί «μαινόμενος» (800α) υπό τού μισθάρνου
εξωμότου Βησσαρίωνος Νίκαιας, εξορίζεται εις την Λήμνον υπό τού βασιλέως, άλλα παραμένει
πιστός ομολογητής μέχρι θανάτου καί ανατρέπει την πλασματικήν ένωσιν τής Φλωρεντίας, διά
τής οποίας ήνοίγοντο αι πύλαι τού παραδείσου τής Ορθοδοξίας εις τον έρποντα οφιν τής
παναιρέσεως τού Παπισμού! Ή φωνή τού άγιου Μάρκου έκ τής Λήμνου αντηχεί ώς οικουμενική
σάλπιγξ τής Ορθδοξίας καί συναγείρει το πανορθόδοξον πλήρωμα.
Ό Μάρκος Ευγενικός μνημονεύει τής εξορίας του: «Περιωρίσθην παρά τού βασιλέως.
Αλλ’ ό λόγος τού Θεού καί ή τής αλήθειας δύναμις ού δέδεται, τρέχει δέ καί μάλλον ευοδούται
καί οι πλείονες των αδελφών τή εμή εξορία θαρρουντες βάλλουσι τοίς ελέγχοις τούς
αλιτήριους καί παραβάτας τής ορθής πίστεως καί τών πατρικών θεσμών καί ελαύνουσι
πανταχόθεν αυτούς ώς καθάρματα, μήτε συλλειτουργείν αυτοίς ανεχόμενοι, μήτε
μνημονεύοντες ολως αυτών ώς Χριστιανών» (801).
Τον μαρτυρικόν ομολογητήν τής Ορθοδοξίας εξυμνεί ο πατριάρχης Κων/πόλεως
Σεραφείμ, τώ 1734, διά Συνοδικής επιστολής: «Ο ιερός Μάρκος ο Ευγενικός, ό τής έν
Έφέσω Εκκλησίας πρόεδρος καί ποιμήν καί αρχιερεύς χρηματίσας... επηρεαζομένης τής
έν τοίς ιεροίς ημών δόγμασιν ευσεβείας τε καί αλήθειας... πάντων περιτραπήναι καί
ένδούναι τή απάτη καί καινοτομία διακεκινδυνευκότων, μόνος αυτός, ζήλου θείου
πλησθείς καί φρόνημα θειον αναλαβών, αντέστη γενναίως καί αντιπαρετάξατο καί τή
παντευτυχία τού Πνεύματος τεθωρακισμένος, ώς άλλος Δαβίδ, τον νοητόν Γολιάθ υπέρ
τού Πνεύματος αντεπέξεισι... μόνος διαμείνας έν τώ πολέμω απερίτρεπτος καί
άνάύωτος. οίά τις αήττητος καί ακαταγώνιστος τού Χριστού στρατιώτης καί τής εύσεβείας προστάτης άπερικλόνητος...»(802).
Οί θεοφόροι Πατέρες, ένδοξοι ομολογηταί τής Ορθοδοξίας!
Οι Πατέρες ανεδείχθησαν αδιάλλακτοι πολέμιοι τής «ελληνικής ειδωλομανίας» καί
πάσης αντίχριστου αιρέσεως, επιζητούσης είσοδον εις τον παράδεισον τής "Ορθοδοξίας.
Οι αιρετικοί, προσφέροντες αντί άρτων οφεις, επατάχθησαν τή μαχαίρα τού Πνεύματος.
Οί θεοφόροι Πατέρες έσωσαν επι τής γης την καλήν ομολογίαν καί ανήλθον την κλίμακα του ουρανού ώς «στεφανίται αθρόοι μετά των υπέρ τής αληθείας στιγμάτων» (803).
Χάρις εις τούς αγώνας των Πατέρων ομολογητών, ή θεία μάνδρα τής Ορθοδοξίας «ανεπίβατος εκ των θηρίων ετηρήθη των αιρέσεων» 804
800α. Ιστορία (Συροπούλου), IX, κεφ ΣΤ' σελ. 257.
801. Μάρκου Εφέσου, Επιστολή προς Θεφάνην, ΡG 160, 1097ΑΒ.
802. Mansi , 37, 999.
- Γενναδίου Σχολαρίου, Απαντα τά ευρισκόμενα, τόμ. Α'., σ. 117.
Μηναιον Ιουλίου, 29, Κανών του αγίου μάρτυρος Καλλινίκου, Ώδη στ'.
ΠΗΓΗ : απόσπασμα από Οἱ μάρτυρες τῆς ὀρθοδοξίας / Σπυρίδωνος Σπ. Μπιλάλη
https://online.fliphtml5.com/kzymi/mhcl/
https://online.fliphtml5.com/kzymi/jqbk/
συνεχίζεται......
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου