ΑΡΧΙΚΗ

Η ένωσις των Εκκλησιών αποτελεί το μέγα θέμα της ημέρας και ελκύει το παγκόσμιον ενδιαφέρον, κυρίως από της Β' συνόδου του Βατικανού και εντεύθεν.

 Το ορθόδοξον πλήρωμα δεν ενδιαφέρεται να μάθη τί φρονούν οι εμφανιζόμενοι εκάστοτε ως τα πρώτα φέροντες εν τη Εκκλησία και τη Θεολογία, αλλά τί κηρύττουν και διασαλπίζουν περί της αληθούς ενώσεως των Εκκλησιών οι κορυφαίοι διδάσκαλοι της Ορθοδοξίας, οι κατέχοντες περίοπτον θέσιν εις το πάμφωτον στερέωμα των αγίων της Εκκλησίας.

 Ο ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ Κ. ΚΩΝ/ΝΟΣ ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΤΟ ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΙ ΕΠΡΑΞΕ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΘΕΜΑΤΩΝ ;;ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ. ΤΟΤΕ ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΤΟ ΕΥΛΟΓΗ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΤΟ ;;;ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ ;;

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΜΟΣ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)  ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ τούτο έργον του μακαριστού Αρχιμανδρίτου π. Σπυρίδωνος Σπυρ. Μπιλάλη.

 

Παρουσίαση

Το σπουδαίον ιστορικοδογματικόν, ομολογιακόν και απολογητικόν, αλλά και ήδη κλασικόν καταστάν τούτο έργον του μακαριστού Αρχιμανδρίτου π. Σπυρίδωνος Σπυρ. Μπιλάλη, ήτοι το δίτομον βιβλίον του «Ορθοδοξία και Παπισμός», προητοιμάσθη μετά θερμού ζήλου κατά την διετίαν 1967-1969 και παρεδόθη δωρεάν εις τας Εκδόσεις «Ορθοδόξου Τύπου», αι οποίοι και το εξέδωσαν το 1969.
Ο Α΄ τόμος φέρει τον υπότιτλον «Κριτική του Παπισμού», ήτοι «Η αδιαίρετος Εκκλησία» και «Η τραγωδία του Σχίσματος».

Η ένωσις των Εκκλησιών αποτελεί το μέγα θέμα της ημέρας και ελκύει το παγκόσμιον ενδιαφέρον, κυρίως από της Β' συνόδου του Βατικανού και εντεύθεν. Η Ορθόδοξος Εκκλησία ουδέποτε έπαυσε δεομένη «υπέρ της των πάντων ενώσεως». Το ιερόν αίτημα της ενώσεως ανέρχεται θερμόν εις τα χείλη κλήρου και λαού εις πάσαν θείαν Λειτουργίαν και ιεράν ακολουθίαν. Από μικρού έως μεγάλου, οι πάντες εξαιτούμεθα «την ενότητα της πίστεως». Η ευχή του Μ. Βασιλείου, «παύσον τα σχίσματα των Εκκλησιών», αποτελεί επί πολλούς ήδη αιώνας διάπυρον και πανορθόδοξον πόθον. [...]
Η παρούσα μελέτη ζητεί να χύση φως εις το όλον θέμα, βασιζομένη κυρίως εις την Αγίαν Γραφήν, εις την Ιεράν Παράδοσιν, την διαφυλαχθείσαν υπό των Οικουμενικών Συνόδων και των θεοφόρων Πατέρων και εις την καθόλου εκκλησιαστικήν ιστορίαν. Κατεβλήθη ιδιαιτέρα φροντίς, όπως ακουσθούν αι μαρτυρίαι των μεγάλων διδασκάλων και προμάχων της Ορθοδοξίας επί των σχέσεων της Ορθοδόξου και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Το ορθόδοξον πλήρωμα δεν ενδιαφέρεται να μάθη τί φρονούν οι εμφανιζόμενοι εκάστοτε ως τα πρώτα φέροντες εν τη Εκκλησία και τη Θεολογία, αλλά τί κηρύττουν και διασαλπίζουν περί της αληθούς ενώσεως των Εκκλησιών οι κορυφαίοι διδάσκαλοι της Ορθοδοξίας, οι κατέχοντες περίοπτον θέσιν εις το πάμφωτον στερέωμα των αγίων της Εκκλησίας.
Μόνον οι Πατέρες της Εκκλησίας δίδουν δια των κλασσικών κειμένων των πλήρη εικόνα της Ορθοδοξίας και παρέχουν συγχρόνως και Ορθόδοξον θεώρησιν της παπικής Εκκλησίας. [...] (Από τον πρόλογο της έκδοσης)

 

Περιεχόμενα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ


ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 
ΜΕΡΟΣ Α΄. Η ΑΔΙΑΙΡΕΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ
Α΄. Η ΑΛΗΘΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η Εκκλησιολογία Ανατολής και Δύσεως
Η «Μία» Εκκλησία
Η Εκκλησία της Παραδόσεως
Β΄. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ
Το Συνοδικόν πνεύμα των Αποστόλων
Ο θεσμός των Συνόδων
Η Οικουμενική Σύνοδος
Η Ιερά Παράδοσις και αι Σύνοδοι
ΜΕΡΟΣ Β΄. Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ
Α΄. Ο ΠΑΠΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΔΙΑΒΑΣΤΕ  ΕΔΩ
Ο μύθος του πρωτείου του Πέτρου
Το περιεχόμενον του παπικού θεσμού
Ο παποκαισαρισμός
Η αντίδρασις της Δύσεως
Β΄. ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ
Η Ρώμη προ του Σχίσματος
Γ΄. Η Α΄ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ
Η Σύνοδος των παρασκηνίων
Η Σύνοδος της παπωσύνης
Η αντίδρασις των Παλαιοκαθολικών
Δ΄. Η Β΄ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ
Συγκρότησις της Συνόδου
Οι σκοποί της Β΄ Βατικανής ΣΥνόδου
Η Σύνοδος της παπωσύνης
Το «Διάταγμα περί Οικουμενισμού»
Η Β΄ Βατικανή Σύνοδος και η Ουνία
Η Β΄ Βατικανή Σύνοδος περί των εξωχριστιανικών θρησκειών

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ένωσις των Εκκλησιών αποτελεί το μέγα θέμα της ημέρας και ελκύει το παγκόσμιον ενδιαφέρον, κυρίως από της Β' συνόδου του Βατικανού και εντεύθεν.

  Το ορθόδοξον πλήρωμα δεν ενδιαφέρεται να μάθη τί φρονούν οι εμφανιζόμενοι εκάστοτε ως τα πρώτα φέροντες εν τη Εκκλησία και τη Θεολογία, ...

Δημοφιλείς αναρτήσεις