Θα εμφανιστείτε
1o. Σύμφωνα με τα πρότυπα του τότε Αρχ.Χριστοδούλου ;;;ΕΛΑΤΕ ΟΠΩΣ ΕΙΣΤΕ ....ΧΩΡΙΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑ
2ο Με τα πρότυπα του Νατσιου ;;; , ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΟΔΟΜΙΤΕΣ ΟΛΟΙ ΜΕΣΑ ;;; αφού συμφωνεί με τον Αρχ. Ιερώνυμο σε όλα , θα συμφωνεί και το βγάλσιμο του Σταυρού και για κοινό Πάσχα και και ...
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Ὡσαννὰ τῷ Υἱῷ Δαυΐδ .Ερμηνεία η γενεὰ Ἰουδαίων, ἄπιστε καὶ μοιχαλίς..
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Τὰς αἰσθήσεις ἡμῶν, καθαρὰς τῷ Χριστῷ παραστήσωμεν....
Απάντηση με τα πρότυπα του τότε Αρχ.Χριστοδούλου.
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Δεν εισερχόμεθα στους Ναούς με οποιαδήποτε αμφίεση
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Πως μπαίνουμε στον Ιερό Ναό ;;;
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Σχόλιο στην Χρηστοήθεια των Χριστιανών ΛΟΓΟΣ Ε
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: ΠΕΡΙ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ
«Τά φτιασίδια εἶναι πρόξενα τῆς ἁμαρτίας».
«Τά φτιασίδια πού χρησιμοποιοῦν οἱ ἄνδρες χτενίζοντας τά μαλλιά τῆς κεφαλῆς τους καί πλέκοντας καί ψαλιδίζοντας τά γένια τους καί κόβοντάς τα τριγύρω καί βάζοντάς τα σέ εὐθεία γραμμή καί οἱ γυναῖκες ἀπό τήν ἄλλη μεριά καλλωπίζουν τά μαλλιά τους, μαυρίζουν μέ στίμη τά φρύδια τους καί βάζουν ψυμίθι καί σουλαμά στό πρόσωπό τους», σήμερα ἔχουν ἄλλες ὀνομασίες «καί κάνοντας ἄλλα παρόμοια γιά νά φαίνονται ὡραῖες καί ὄμορφες, αὐτά λέω, ποιός δέν ὁμολογεῖ πώς εἶναι ἡδονικά, ἄσεμνα καί πρόξενα πορνείας»;
Δέν εἶναι τίποτα ἄλλο παρά ἕνα ψέμα. Περιφέρεις ἕνα ψέμα καί ἐσύ γίνεσαι ἕνας ψεύτης ἤ μία ψεύτρα, γιατί κυκλοφορεῖς μέ μία μάσκα. Καί ἔχω τήν αἰσθηση ὅτι καθόλου δέν γίνονται ὄμορφες οἱ γυναῖκες πού βάφονται.
«Γι’ αὐτό κατηγορεῖται ἡ Ἰεζάβελ ὡς πόρνη. Διότι ἔβαψε μέ στίμη τούς ὀφθαλμούς της καί ἔβαζε φτιασίδια, ὅπως εἴπαμε παραπάνω. Γιατί εἶπε ὁ βασιλιάς Ἰού στόν Ἰωράμ στόν γιό τῆς Ἰεζάβελ: ‘Ποιά εἰρήνη; Ἀκόμα εἶναι πολλές οἱ πορνεῖες τῆς Ἰεζάβελ τῆς μητέρας σου καί πολλά τά φαρμάκια αὐτῆς’. Γι’ αὐτό καί ὁ Ἱερεμίας κατηγορεῖ τήν πόλη Ἱερουσαλήμ, διότι σάν πόρνη ἔφτιαχνε φτιασίδια. Καί ὁ Ἰεζεκιήλ τήν Ἱερουσαλήμ τήν κατηγορεῖ, διότι σάν πόρνη ὅταν ἔβλεπε κάποιον ἄλλον ἀπό ἄλλο ἔθνος νά τήν πλησιάζει, ἀμέσως λουζόταν καί ἀλειβόταν μέ στίμη καί ἔβαζε φτιασίδια».
«Οἱ περίεργες θεωρίες (βλέμματα) γκρεμίζουν στίς πορνεῖες.
«Τό ὅτι οἱ περίεργες θεωρίες ὁδηγοῦν τόν ἄνθρωπο στούς γκρεμούς τῆς πορνείας καί τῆς μοιχείας, μάρτυρας εἶναι πρῶτα ὁ ἴδιος ὁ Κύριος. Λέει ὁ Κύριος στήν ἐπί τοῦ ὄρους ὁμιλία: ‘’Ὅποιος βλέπει γυναίκα μέ σκοπό νά τήν ἐπιθυμήσει, ἤδη μέσα στήν καρδιά του, ἐμοίχευσε’’. Καί δεύτερο οἱ Θεῖοι Ἀπόστολοι λένε στίς διαταγές τους: «Δέν θά εἶσαι αἰσχρολόγος, οὔτε ριψόφθαλμος», νά ρίχνεις τό βλέμμα σου ἀπρόσεκτα ἐδῶ καί ἐκεῖ, «οὔτε μέθυσος. Διότι ἀπό αὐτά», αἰσχρολογία, ἀπροσεξία στά μάτια καί μεθύσι, «προέρχονται πορνεῖες καί μοιχεῖες. Ἀπό αὐτά ἀδυνατίζει ἡ ψυχή, τό νεῦρο τῆς ψυχῆς καί ὁ ἄνθρωπος εὔκολα ἐνδίδει στίς ὑποβολές τοῦ πονηροῦ καί τοῦ δαίμονα τῆς πορνείας ἰδιαιτέρως».
«Μάθε τώρα ἀγαπητή μου Χριστιανή ὅτι οἱ καλλωπισμοί τῶν ἐνδυμάτων καί τά κρατήματα τῶν ἀρωμάτων καί τά φτιασίδια καί οἱ περίεργες θεωρίες εἶναι πράγματα ἄσεμνα, πράγματα ἄνανδρα, πρόξενα τῆς μοιχείας καί τῆς πορνείας καί κάθε ἄλλης ἀκαθαρσίας».
Ὅταν λέει πράγματα ‘ἄνανδρα’ δέν ὑπονοεῖ ὅτι εἶναι ἁπλῶς ἀνοίκεια γιά τούς ἄνδρες, ἀλλά καί γιά τίς γυναῖκες. Καί οἱ γυναῖκες πρέπει νά ἔχουν ἀνδρεῖο φρόνημα, σταθερότητα, ἀποφασιστικότητα καί ἀγωνιστικότητα πού συνήθως -ὄχι πάντα- συναντοῦμε στούς ἄνδρες. Θέλει ὁ Χριστός μας καί οἱ γυναῖκες νά ἔχουν ἀνδρεῖο φρόνημα. Γι’ αὐτό ὅλα αὐτά δέν ταιριάζουν οὔτε στούς ἄνδρες, οὔτε στίς γυναῖκες. Κατά κάποιον τρόπο ἔχει ἐπικρατήσει ἕνα κοινωνικό πρότυπο ὅτι ἡ γυναίκα πρέπει νά περιποιεῖται τόν ἑαυτό της μέ διάφορα φτιασίδια, τά ὁποῖα, ὅμως εἴπαμε, προξενοῦν μεγάλη βλάβη.
«Γιά τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ ἀποστραφεῖτε τα καί μισῆστε τα. Σταματῆστε ἀπό ἐδῶ καί πέρα νά τά διαπράττετε. Διότι εἶναι ἀνοίκειο καί δέν ἁρμόζει στούς Χριστιανούς νά τά χρησιμοποιοῦν αὐτά. Γιατί οἱ Χριστιανοί πρέπει νά στολίζουν τόν μέσα ἄνθρωπο». Θές νά στολιστεῖς; Νά στολιστεῖς. Ἀλλά νά στολίσεις τόν μέσα, τόν κυρίως ἄνθρωπο καί ὄχι τόν ἔξω. «Πρέπει νά στολίζουν τήν ψυχή καί ὄχι τό σῶμα. Ὄχι μέ στολίδια πού φθείρονται καί εἶναι πρόσκαιρα, ἀλλά μέ στολίδια πού δὲν φθείρονται καί εἶναι αἰώνια. Ὄχι μέ καλλωπισμούς σωματικούς καί γήινους, ἀλλά μέ πνευματικούς καί οὐράνιους, δηλαδή μέ τά πολύτιμα ἐνδύματα τῆς ἀγάπης, τῆς ἁγνότητας, τῆς καθαρότητας, τῆς σωφροσύνης, τῆς πραότητας, τῆς ταπεινοφροσύνης καί τῶν ἄλλων ἀρετῶν. Μέ τά θεία χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί μέ τά καλά καί ἀκατηγόρητα ἤθη, τά ὁποῖα ἁρμόζουν στή ζωή τῶν Χριστιανῶν. Διότι οἱ Χριστιανοί εἶναι υἱοί τοῦ Ἐπουράνιου Βασιλιά. Καί οἱ παρόμοιοι υἱοί, παρόμοιους πρέπει νά ἔχουν καί τούς στολισμούς. Δηλαδή ὅλο οὐράνιους, ὅλο θεϊκούς, ὅλο ἄφθαρτους». Τέτοιοι πρέπει νά εἶναι οἱ στολισμοί. «Ὅπως τό φανερώνει κάπως καί αὐτό καί ὁ Σολομώντας λέγοντας ‘ὁ στολισμός τῶν νέων εἶναι ἡ σοφία καί ἡ ἀληθινή σοφία εἶναι ἡ σοφία καί ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ, ὅλη αὐτή ἡ οὐράνια κατάσταση καί ἀρετή, ἡ ὁμοίωση μέ τόν Θεό’».
«Παρόμοια καί οἱ Χριστιανές γυναῖκες. Καί αὐτές δέν πρέπει νά στολίζονται μέ πολύτιμα ροῦχα, οὔτε μέ μαργαριτάρια καί μέ χρυσαφικά καί μέ πλέγματα τριχῶν, ἀλλά μέ ροῦχα σεμνά καί ταπεινά, μέ ντροπή καί σωφροσύνη καί μέ ἔργα ἀγαθά, ὅπως τό διατάζει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος. Λέει: ‘’Θέλω οἱ γυναῖκες νά στολίζουν τόν ἑαυτό τους μέ ταπεινή ἐνδυμασία, μέ ντροπή καί μέ σωφροσύνη, ὄχι μέ πλέγματα καί χρυσαφικά ἤ πολυτελή ἐνδύματα, ἀλλά μέ ἐκεῖνο πού ἁρμόζει σέ γυναῖκες πού ζοῦν μέ θεοσέβεια καί ἀγαθά ἔργα’’ (Α΄Τιμ. 2,9-10)».
Πρέπει νά τό καταλάβουμε ἀδελφοί καί ἀδελφές μου ὅτι ζοῦμε μέσα στόν κόσμο, ἀλλά δέν πρέπει νά συμφυρόμαστε μέ τίς νοοτροπίες τοῦ κόσμου. Οἱ νοοτροπίες τοῦ κόσμου αὐτές εἶναι. Ἀπό τά ἀρχαία χρόνια καί στίς ἀνασκαφές πού κάνουμε, βρίσκουμε κοσμήματα, χρυσαφικά, χτένες κ.λ.π. συνεχῶς τέτοια καλλωπιστικά στοιχεῖα τῶν γυναικῶν. Πάντα ὁ κόσμος, πού «κεῖται ἐν τῷ πονηρῷ» (Α΄Ἰωαν. 5,19), αὐτό εἶχε σάν πρότυπο. τή γυναίκα νά εἶναι στολισμένη μέ περιττά πράγματα. Ἀλλά οἱ γυναῖκες πού εἶναι Χριστιανές καί ἐπαγγέλλονται τή θεοσέβεια, εἶναι ἀταίριαστο τελείως καί ἀνυπακοή στόν νόμο τοῦ Θεοῦ, νά χρησιμοποιοῦν αὐτά πού χρησιμοποιοῦν καί οἱ κοσμικές γυναῖκες. Καλύτερα νά γίνουν ἀπόκοσμες, ἀφοῦ ἔτσι θά γίνουν κοσμημένες μέ τό Ἅγιο Πνεῦμα. Ἔτσι ἀποδεικνύουν ὅτι εἶναι ὄντως Χριστιανές, αὐτό πού λένε ὅτι εἶναι. Γιατί δυστυχῶς πολλοί λένε ὅτι εἶναι Χριστιανοί, ἀλλά ἡ ζωή τους τό διαψεύδει.
«Αὐτές λοιπόν εἶναι νύμφες καί θυγατέρες τοῦ Ἐπουράνιου Βασιλιά Χριστοῦ. Καί οἱ παρόμοιες θυγατέρες, παρόμοια πρέπει νά ἔχουν καί τά στολίδια. Δηλαδή ὅλα ψυχικά, ὅλα πνευματικά, ὅλα θεϊκά, ὅλα ἐσωτερικά. Ἔτσι εἴμαστε θυγατέρες τοῦ ἐπουράνιου Θεοῦ. Λέει ὁ Δαβίδ ‘ὅλη ἡ δόξα τῆς θυγατρός τοῦ βασιλέως ἔσωθεν» (Ψαλμ. 44,14). Ἐσωτερική εἶναι ἡ δόξα.
Βλέπετε, οἱ γυναῖκες, ὅπως τό λένε καί οἱ Πατέρες, ἔχουν μία ροπή πρός τήν κενοδοξία. Θέλουν νά δοξάζονται. Αὐτή ὡστόσο ἡ δόξα πού ζητᾶνε εἶναι κενή, ἄδεια. Διότι ἀναζητοῦν τά ἐξωτερικά, τά μπράβο τῶν ἀνθρώπων καί χάνουν τήν ἀληθινή δόξα, πού εἶναι ἡ δόξα τοῦ Θεοῦ. Θέλεις νά ἔχεις δόξα; Νά ἔχεις. Ὅμως νά ἔχεις ἐσωτερική δόξα, τή δόξα τοῦ Θεοῦ. Αὐτή τή δόξα δέν μπορεῖ νά σοῦ τήν πάρει κανένας. Ἐνῶ βλέπετε τίς στολισμένες γυναῖκες ἀπό μπροστά τίς ἐπαινοῦν καί οἱ ἴδιοι ἀπό πίσω τίς εἰρωνεύονται καί τίς κοροϊδεύουν.
Γι’ αὐτό καί ὁ κορυφαῖος Ἀπόστολος Πέτρος πάλι μέσα στήν Ἁγία Γραφή παραγγέλλει τό ἴδιο πράγμα στίς γυναῖκες. Τό «νά στολίζονται μέ τόν ἐσωτερικό στολισμό τῆς καρδιᾶς καί μέ τό πράο, ἥσυχο καί ταπεινό πνεῦμα» (Α΄Πέτρ. 3,4), τό ὁποῖο πάρα πολύ ἁρμόζει στή γυναίκα. Τό ὅτι ἡ γυναίκα ἔχει μιά βραδύτητα, δέν εἶναι τόσο ἐνεργητική ὅσο ὁ ἄνδρας, δέν εἶναι μεῖον, οὔτε πρέπει νά αἰσθάνονται ἄσχημα οἱ γυναῖκες. Ἀντίθετα αὐτό βοηθάει τίς γυναῖκες νά κάνουν μιά ἤρεμη καί ἡσυχαστική ζωή. Αὐτή ἡ ζωή εἶναι γιά ὅλους. Νά ζοῦν αὐτήν τήν ἐσωτερική ἡσυχία καί τή συνεχή κοινωνία μέ τόν Θεό. Αὐτό δέν τό βρίσκουμε εὔκολα σέ ἄνδρα, ὁ ὁποῖος ἔχει διάφορες μέριμνες, εἶναι στή δουλειά, στήν ἀγορά κ.τ.λ. Μπορεῖ καί πρέπει λοιπόν νά στολιστεῖ μέ τόν στολισμό τῆς καρδιᾶς καί μέ τό πράο, ἥσυχο καί ταπεινό πνεῦμα, τό ὁποῖα ὅταν θά γυρίσει καί ὁ ἄνδρας κουρασμένος θά τά βρεῖ καί θά ἀναπαυθεῖ. Ἔτσι ξεκουράζει καί τόν ἄνδρα. Ἀντίθετα μέ τό νά ἀναζητᾶ καί νά χρησιμοποιεῖ ἐξωτερικά στολίδια γιά νά ἀρέσει στόν ἄνδρα, τά κάνει χειρότερα τά πράγματα. Καί σ’ αὐτόν δέν ἀρέσει, γιατί ὑποσκάπτει τή σταθερότητα τοῦ γάμου καί ἀπό τήν ἄλλη τοῦ ζητᾶ καί ἕνα σωρό λεφτά γιά νά τά ἀποκτήσει, τά ὁποῖα εἶναι πεταμένα λεφτά. «Ἐνῶ τό πράο καί ἡσύχιο καί ταπεινό πνεῦμα εἶναι ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ πολυτελές». Νά ἡ ἀληθινή πολυτέλεια.
Ἡ πρώτη καθολική ἐπιστολή τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου ἀναφέρει «Τά στολίδια σας δέν πρέπει νά εἶναι ἐξωτερικά, ὅπως ἡ περίεργη κόμμωση, τά χρυσά κοσμήματα καί τά ἐντυπωσιακά φορέματα. Ἀλλά τά στολίδια σας νά εἶναι ἐσωτερικά, ὅπως εἶναι ἡ καθαρότητα τῆς καρδιᾶς, ἡ πραότητα καί ἡ ἠρεμία πού χορηγεῖ τό Ἅγιο Πνεῦμα. Αὐτά δέν φθείρονται ποτέ καί ἔχουν μεγάλη ἀξία μπροστά στόν Θεό» (Α΄Πέτρ. 3,3-4).
«Ἑπτά κακά προέρχονται ἀπό τά στολίδια τῶν γυναικῶν. Ποῦ εἶναι λοιπόν τώρα οἱ γυναῖκες ἐκεῖνες πού ἔχουν ἄγνοια καί εἶναι πέρα γιά πέρα παραδομένες στά στολίδια»;
Εἴπαμε ὅτι δέν εἶναι πάντα τά ἐλατήρια τόσο ἁμαρτωλά. Ἴσως εἶναι ἄγνοια ἤ τό ἔμαθαν ἀκόμα καί ἀπό τήν ἴδια τή μάνα τους. Μπορεῖ ἡ μάνα τους νά τούς φόρεσε τά σκουλαρίκια καί ὅλα αὐτά καί νά θεωροῦν ὅτι εἶναι καλό, ἀφοῦ τούς τό ἔμαθε ἡ μάνα τους. Ἀποτελεῖ ὅμως μιά κακιά συνήθεια.
«Ποῦ εἶναι καί οἱ ἄσεμνες ἐκεῖνες σέβες πού ἔχουν ἕνα δαιμόνιο τῆς μανίας στά πολύτιμα ἐνδύματα»;
Ὅ,τι γίνεται στίς μέρες μας μέ τή μόδα, τίς βιτρίνες καί τά ψώνια. Πηγαίνει κανείς στά μεγάλα καταστήματα καί ξεχνιέται καί χάνεται. Ἀλλά αὐτο πάλι εἶναι μιά ἀπάτη, γιατί ξεχνιέσαι γιά λίγο καί μετά γυρνᾷς ξανά στά προβλήματά σου καί στήν κακομοιριά σου.
«Ποῦ εῖναι αὐτές πού ἔχουν μανία μέ τά ἀκριβά στολίδια τῆς κεφαλῆς, σέ ἐκεῖνα τά περιδέραια τοῦ τραχήλου, πού εἶναι ἀποκολλημένα πέτρινα μαργαριτάρια, στά χρυσά βραχιόλια τῶν χεριῶν, στίς πολυτελεῖς ζῶνες, στά πανάκριβα ὑποδήματα τῶν ποδιῶν, στούς ὑπόλοιπους πολυέξοδους στολισμούς τοῦ σώματος; Ποῦ εἶναι; Ἄς παρουσιαστοῦν νά τίς δῶ».
Λέει ὁ Ἅγιος Νικόδημος «ἀναίσχυντες καί ἀδιάντροπες γυναῖκες τί μανία εἶναι αὐτή πού σᾶς κυρίευσε; Δέν καταλαβαίνετε ταλαίπωρες ὅτι αὐτή ἡ ὑπερβολική ἐπιθυμία πού ἔχετε γιά τά στολίδια προέρχεται ἀπό τόν διάβολο πού ἐπιθυμεῖ νά καταστρέψει τίς δικές σας ψυχές καί τίς ψυχές τῶν ἄλλων; Δέν σκέπτεστε ὅτι ἐσεῖς ποθώντας τά πολύτιμα ἐνδύματα καί τά ἀνάρμοστα στολίδια τοῦ σώματος προξενεῖτε πολλά κακά καί μεγάλες ζημιές τοῦ σώματος»;
Καί τά ἀπαριθμεῖ: «Πρῶτον, διότι ἀποχαυνώνεστε ὡς πρός τήν ψυχή καί τό σῶμα καί γίνεστε ἐντελῶς ἀγενεῖς». Χάνετε δηλαδή τήν εὐγένεια πού ἔχει τό ἀνθρώπινο πρόσωπο, πού εἶναι εἰκόνα τοῦ Θεοῦ «καί γίνεστε ὅπως εἶναι τά μικρά νήπια, ἐξαιτίας τῆς νηπιώδους ἐπιθυμίας τῶν στολιδιῶν σας».
Ὅπως τά μωρά πού ἐντυπωσιάζονται ἀπό τά στολίδια. Αὐτό εἶναι ἐπίσης λάθος πού ἔχουμε ὡς παράδοση νά κάνουμε, νά στολίζουμε τά μωρά. Διότι ἔτσι τούς ἰκανοποιεῖς αὐτή τους τήν ἐπιθυμία καί τά βάζεις ἀπό πολύ μικρή ἠλικία σέ αὐτήν τήν ἁμαρτωλή διαδικασία νά κυνηγᾶνε τούς στολισμούς.
«Δεύτερον, με τά στολίδια λιγοστεύετε τήν περιουσία σας καί τή διακυβέρνηση τοῦ σπιτιοῦ σας. Καί τά παιδιά σας στεροῦνται τά βασικά ἐξαιτίας τῶν ἄχρηστων καλλωπισμῶν σας».
Ἀκόμα καί δάνειο μπορεῖ νά πάρουν οἱ γονεῖς καί νά καταστρέψουν τό σπίτι τους. Ὑπάρχει ἀπό πίσω μιά ὁλόκληρη βιομηχανία πού συντηρεῖται ἀπό αὐτήν τήν κενοδοξία τῶν γυναικῶν. Ὑπάρχουν τεχνητά νύχια, βλεφαρίδες, μάσκαρα, καλλυντικά, κέντρα ἀδυνατίσματος κ.ἄ. Ἀκόμα καί ἡ λέξη μάσκαρα σημαίνει μάσκα, καρναβάλι. Ἐδῶ ὑπάρχει ἀκόμα ἡ μόδα τοῦ τρυπήματος τῶν αὐτιῶν καί τῆς μύτης. Γυρνᾶμε δηλαδή στή βαρβαρότητα σιγά-σιγά. Αὐτά τά κάνουν οἱ ἀπολίτιστοι, οἱ ἄγριοι. Φορᾶνε τούς χαλκάδες καί οὐσιαστικά παραδέχονται, ὅσοι τούς φορᾶνε, ὅτι εἶναι καί αὐτοί σάν τά μουλάρια πού τά τραβᾶνε ἀπό τούς χαλκάδες. Ἔτσι καί τούς ἀνθρώπους τούς τραβάει ὁ διάβολος ἀπό τή μύτη. Ἐκεῖ μᾶς παραπέμπει αὐτή ἡ εἰκόνα. Ὁ διάβολος στό τέλος θά μᾶς βάλει νά αὐτοκτονοῦμε καί νά τό θεωροῦμε καί καλό. Βέβαια, γιατί χαίρεται μέ αὐτό, εἶναι ἀνθρωποκτόνος.
«Τρίτον, ἀποστερεῖτε καί τούς φτωχούς ἀδελφούς σας. Γιατί ἐκεῖνα πού ἔχετε καί μπορεῖτε νά τά δώσετε σ’ αὐτούς, ἐπειδή τό ἔχουν ἀνάγκη, νά τούς βοηθήσετε, ἐσεῖς τά ξοδεύετε στά μάταια στολίδια». Ὅλοι γνωρίζετε πόσο ἀκριβά εἶναι αὐτά τά μάταια εἴδη καλλωπισμοῦ!
«Τέταρτον, διότι λυπεῖτε καί πικραίνετε τούς ἄνδρες καί τούς γονεῖς σας βάζοντάς τους νά σᾶς ἀγοράζουν τέτοια πολύτιμα φορέματα. Καί αὐτοί μή ἔχοντας οἰκονομική δυνατότητα οἱ ταλαίπωροι, ὑποβάλλονται σέ χρέος παίρνοντας χρήματα δανεικά καί πληρώνουν τόκους γι’ αὐτά».
Γι’ αὐτό εἶπε ὁ Μέγας Βασίλειος στόν λόγο ‘Πρός τούς πλουτούντας΄: «κανένας πλοῦτος δέν εἶναι ἀρκετός γιά νά ἱκανοποιήσει τίς γυναικεῖες ἐπιθυμίες, ἀκόμα κι ἄν τρέχει σάν ποτάμι, ὅταν αὐτές προμηθεύονται τό τεχνικό λάδι ἀπό τήν ἀγορά, τά θαλασσινά ἄνθη, τή θαλασσινή πορφύρα, τήν πίνα (το ὄστρακο που ἔχει μέσα το διαμάντι), περισσότερο ἀπό ὅσο τό μαλλί ἀπό τά πρόβατα. Χρυσός δέ πού περισφίγγει τά πολύτιμα πετράδια, ἄλλος, γίνεται γι’ αὐτές στολισμός γιά τό μέτωπο, ἄλλος γύρω ἀπό τόν λαιμό, ἄλλος γιά τίς ζῶνες καί ἄλλος τυλίγει τά χέρια καί τά πόδια. Διότι αύτές πού ἀγαποῦν τό χρυσάφι, χαίρονται νά εἶναι δεμένες μέ χειροπέδες. Μόνο ἐάν τό δέσιμο εἶναι ἀπό χρυσό. Πότε λοιπόν θά φροντίσει γιά τήν ψυχή του αὐτός πού δουλεύει στίς γυναικεῖες ἐπιθυμίες; Γιατί ὅπως οἱ τρικυμίες καί οἱ καταιγίδες καταποντίζουν τά σαθρά ἀπό τά καράβια, ἔτσι οἱ πονηρές διαθέσεις τῶν γυναικῶν, καταπνίγουν τίς ἀδύνατες ψυχές τῶν συζύγων». Καί πόσες ὧρες περνᾶνε μπροστά στούς καθρέφτες..
«Πέμπτο, διότι γίνεστε ἐπίβουλοι τῆς σωφροσύνης καί τῆς τιμῆς σας μέ τό νά παρασύρετε στήν ἀγάπη σας τούς ἄνδρες πού σᾶς βλέπουν στολισμένες. Καί ἔτσι συμβαίνει νά κολάζετε, ὄχι μόνο τίς δικές σας ψυχές, ἀλλά καί τίς ψυχές ἐκείνων τῶν ταλαιπώρων».
Ἀφοῦ θά στολιστεῖς, θά κυκλοφορήσεις καί θά πέσουν ἕνα σωρό βλέμματα ἐπάνω σου. Καί πόσοι ἀπό αὐτούς δέν θά ἁμαρτήσουν;
«Ἕκτον, γιατί γίνεστε κακό παράδειγμα καί στίς ἄλλες γυναῖκες πού σᾶς βλέπουν. Γίνεστε αἰτία νά βάζουν κι αὐτές τούς ἄνδρες τους νά τίς ἀγοράζουν τά ἴδια πολύτιμα φορέματα».
Ξέρουμε πόσο ἡ ζήλεια δουλεύει κατεξοχήν στίς γυναῖκες καί ἡ μία παρακινεῖ τήν ἄλλη στήν πτώση.
«Ἕβδομο καί τελευταῖο, διότι αὐτή ἡ δαιμονική λύσσα πού ἔχετε γιά τά στολίδια, ἀναγκάζει πολλές ταλαίπωρες γυναῖκες (αὐτό εἶναι πολύ θλιβερό) νά προδίδουν τήν τιμή τους καί νά πορνεύουν καί νά μοιχεύουν, μόνο καί μόνο γιά νά ἀποκτήσουν ὡραῖα ροῦχα καί νά μή φανοῦν αὐτές κατώτερες ἀπό τίς ἄλλες». Φοβερή κατάντια!
«Νά! Ἀνόητες γυναῖκες τά ἐλεεινά ἀποτελέσματα τῶν στολιδιῶν σας. Νά οἱ βρωμεροί καρποί τῶν καλλωπισμῶν σας. Νά ἡ ἑπτάπλουτη σειρά τῶν κακῶν πού προέρχονται ἀπό τή λυσσασμένη ἐπιθυμία τῶν ἱματίων σας, τά ὁποῖα κακά, ἄν ἐσεῖς τά σκεφτεῖτε ὅπως πρέπει, σίγουρα θά ἀποφασίζατε ὅτι εἶναι προτιμότερο νά φορᾶτε ράσα καί σακιά ἤ μπαλωμένα καί σκισμένα ροῦχα, παρά νά προξενεῖτε τόσες ἁμαρτίες μέ τίς πολύτιμες ἐνδυμασίες σας. Τί λέω; Ἄν ἐσεῖς σκεφτεῖτε κατά βάθος τά κακά πού προξενεῖτε μέ τά στολίδια, θά προτιμούσατε καλύτερα νά βαδίζατε γυμνές, ὅπως ἡ Ὁσία Μαρία, παρά νά κατεβάζατε τόσες καί τόσες ψυχές στόν Ἄδη. Λοιπόν ἄν εἶστε φρόνιμες καί γνωστικές, τώρα πού μάθατε τά κακά πού προέρχονται ἀπό τά στολίδια, λυπηθεῖτε τήν καταστροφή τῶν δικῶν σας ψυχῶν, λυπηθεῖτε τούς ἄνδρες καί τούς γονείς σας, πού παραπονιοῦνται καθημερινά καί κλαῖνε καί ὁδύρονται πού δέν προλαβαίνουν νά σᾶς στολίζουν. Λυπηθεῖτε τά παιδιά σας καί τούς φτωχούς, πού στεροῦνται ἐξαιτίας τῶν στολισμῶν σας. Φοβηθεῖτε τήν τιμωρία πού δἐχεται ἐκεῖνος πού σκανδαλίζει τούς ἄλλους, ὅπως ἐσεῖς, πού εἶναι τό νά κρεμιέται στόν λαιμό του μιά μυλόπετρα καί μέ αὐτήν νά ρίχνεται στόν βυθό τῆς θάλασσας. Ὅπως λέει ὁ Κύριος ‘‘ἀλίμονο στόν ἄνθρωπο ἐκεῖνον μέ τόν ὁποῖο ἔρχεται τό σκάνδαλο. Τόν συμφέρει νά κρεμαστεῖ μυλόπετρα στόν λαιμό του καί νά βυθιστεῖ στό πέλαγος τῆς θάλασσας’’ (Ματθ. 18,6)».
Σκανδαλισμός σημαίνει νά γίνεσαι αἰτία ἁμαρτίας στόν ἄλλον. Ὁ σκανδαλισμός γίνεται μέ τήν πορνεία, τή μοιχεία, μέ τό νά ἐξάπτεις τή ζήλια στόν ἄλλον καί μόνο μέ τήν παρουσία σου κάποτε. Ὅταν αὐτή εἶναι μιά παρουσία περήφανη, κενόδοξη καί κάθε ἄλλο παρά χριστιανική. Ὅλα αὐτά εἶναι ἕνα σκάνδαλο. Μπορεῖ νά ξέρουν οἱ ἄλλοι ὅτι εἶσαι ὑποτίθεται καί ἄνθρωπος τῆς Ἐκκλησίας καί βλέποντας ἐσένα πού πηγαίνεις στήν Ἐκκλησία ἔτσι στολισμένη, νά τούς ἀπομακρύνεις ἀπό τήν Ἐκκλησία. Ἄν ἐμεῖς οἱ Χριστιανοί ζούσαμε σωστά, θά ἔπρεπε νά εἴχαμε άλλάξει ὅλον τόν κόσμο. Ἐδῶ δώδεκα Ἀπόστολοι καί ἄλλαξαν μυριάδες ἀνθρώπους. Ἐμεῖς πού εἴμαστε 10.000.000 Ἕλληνες, ὑποτίθεται Ὀρθόδοξοι χριστιανοί, δέν θά ἔπρεπε νά ἔχουμε δουλέψει καί νά ἔχουμε ἀλλάξει πάρα πολλούς ἀνθρώπους; Κι ὅμως πάθαμε ἀκριβῶς τό ἀντίθετο. Ἀρχίσαμε νά μοιάζουμε μέ τούς ἀπολίτιστους καί μέ τούς ἀβάπτιστους.
«Στό τέλος λυπηθεῖτε τήν ἀπώλεια καί τήν κόλαση τόσων καί τόσων ψυχῶν ἀνδρῶν, οἱ ὁποίοι βλέποντάς σας στολισμένες πορνεύουν καί μοιχεύουν μέ τήν καρδιά τους, ὅπως εἶπε παραπάνω ὁ Κύριος. Καί γιά ὅλα αὐτά μετανοῆστε καί σταματῆστε εἰς τό ἑξῆς τήν παράλογη ἐπιθυμία τῶν παρόμοιων καλλωπισμῶν».
Τί σημασία ἔχει νά νηστεύεις, ὅταν δέν προσέχεις τόν ἑαυτό σου καί ρίχνεις ἔτσι καί τόν ἄλλον στήν ἁμαρτία. Τί σημασία ἔχει μόνο τό νά πηγαίνεις στήν Ἐκκλησία, ὅταν δέν τηρεῖς αὐτά τά μικρά, ἀπό τά ὁποῖα πρέπει νά ἀρχίσεις.
«Καλύτερα ὅμως μισεῖστε μέσα ἀπό τήν ψυχή σας τά παρόμοια στολίδια. Διότι αὐτά εἶναι δολώματα καί ἀγκίστρια καί δίχτυα καί παγίδες τοῦ διαβόλου, μέ τά ὁποῖα δολώνει καί πιάνει στό ἀγκίστρι, ψαρεύει καί παγιδεύει γιά θάνατο τίς ψυχές ἐκείνων πού βλέπουν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου