ΑΡΧΙΚΗ

ΠΕΡΙ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ

 

ΠΕΡΙ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ
Σοφ. Σειράχ. 19,30 Στολισμός ἀνδρὸς καὶ γέλως ὁδόντων καὶ βήματα ἀνθρώπου ἀναγγελεῖ τὰ περὶ αὐτοῦ.  Σοφ. Σειράχ 19,30
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Είναι γνώρισμα των γυναικών να εξαπατούνται εύκολα. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-195
Αγ.Νεκτάριος Ο βάσκανος έχει πονηρόν τόν οφθαλμόν βασκαίνοντα τά αγαθά. Ο βάσκανος ως ο φθονερός τής οικείας ολιγωρών σωτηρίας πρό εν μόνον αφορά τήν λύμην τού βασκαινομένου.  ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-265
 

Αγ.Νεκτάριος Ο ευτράπελος ταχέως τρέπεται καί μεθίσταται, μιμείται πάντα, και τό σχήμα, καί τούς λόγους, καί τόν γέλωτα, και τό βάδισμα . επινοεί σκώμματα και γεννά έχθρας περιττάς τών εική σκωπτομένων. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-318
Αγ.Γρηγ.θεολ. Να μήν περιορίζουμε τήν ταπεινότητά μας στήν αμφίεση μόνο, αλλά στή διάθεση τής ψυχής μας. Ούτε να υποκρι-νόμαστε ταπείνωση με το λύγισμα του αυχένα, το χαμήλωμα τής φωνής, το σκύψιμο του κεφαλιού, τή μεγάλη γενειάδα ή τόν τρόπο τού βαδίσματος, πράγματα πού γιά λίγο εκδηλώνονται και γρήγορα αποκαλύπτονται. Γιατί κάθε προσποιητό δέν είναι και μόνιμο. Φ-Αγ.Μάξιμου Ομολ.15Ε-365
Αγ.Νεκτάριος Ο ψευδοσεμνοπρεπής έχει ήθος καθ' όλου υποκριτικόν εμποίουν αποστροφήν. Περιβάλλεται εσθήτα σεμνήν και υποκρίνεται τόν ταπεινόφρονα υψηλοφρονέστατος ανθρώπων απάντων ών. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-286
Αγ.Νεκτάριος Ο ψευδοσεμνοπρεπής έχει το όμμα ύπουλον, ασταθές καί περίεργον . τήν οφρύν καθειμένην, το βάδισμα άγαν βραδύ, τίς κινήσεις τού σώματος βαρείας.Οι λόγοι αυτού σεμνοτυφίας έμπλεοι. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-286
Αγ.Νεκτάριος Χαρακτηριστικὰ τῆς μνησικάκου ψυχῆς εἰσιν ἡ ἐμπάθεια, ἡ χαιρεκακία, ἡ ὀργή, ὁ θυμός, τὸ ἀδιάλλακτον καὶ τὸ μῖσος. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-232
Αγ.Νεκτάριος Ο χαιρέκακος είναι μοχθηρός, η όψις αυτού σκυθρωπή, το βλέμμα ύπουλον, τα χείλη έχει σφιγμένα, μειδειά σαρδόνιον και πικρίας πλήρες το στόμα αυτού. ΤΟ ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ-284
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Γιατί με όλα, μέ τα μάτια, με τά φορέματα, με τά πόδια, μέ το βάδισμα φανερώνεται και η σωφροσύνη και η ασέλγεια. Οι κινήσεις των αισθητηρίων οργάνων είναι σαν κήρυκες της ψυχής…Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Β-199
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Στον θυμώδη το βλέμα είναι ταραγμένο, το πρόσωπο πρησμένο, η γλώσσα λυσσά, τα χέρια καταφέρονται εναντίον όλων· ένας τέτοιος κάνει τίς πράξεις που κάνουν οι δαιμονισμένοι. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Γ-243
Αγ.Μάρκος Ερημ Όταν βλέπεις δύο κακούς να αγαπιούνται μεταξύ τους, να γνωρίζεις ότι ο ένας βοηθά τον άλλο στο θέλημά του.  Φ-Αγ.Μάρκου Ερημίτου τ13,77
Φίλωνος : Τὸ ἀδιάντροπο βλέμμα, καὶ ὁ ὑψωμένος αὐχένας, καὶ ἡ συνεχὴς κίνηση τῶν ματιῶν, καὶ τὸ βιαστικὸ βάδισμα, καὶ τὸ νὰ μὴ κοκκινίζει κάποιος γιὰ τίποτε τὸ κακό, ὅλα αὐτὰ εἶναι σημάδια φαύλης ψυχῆς, ἡ ὁποία ἐκφράζει τὶς ἀφανεῖς ἀδιαντροπιὲς του μὲ τὸ φανερὸ σῶμα του. Ἔργα Ἀγ.Ἰ. Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 8,189

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για την αδυναμία του αυτεξουσίου του ανθρώπου.

  Ελληνική Πατρολογία Αββάς Κασσιανός ο Ρωμαίος. (Γ΄ Συνομιλία με τον αββά Χαιρήμονα). 10. Για την αδυναμία του ...

Δημοφιλείς αναρτήσεις