Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα - Τι είναι κατήχησης
ΑΝΕΤΗΝ ΑΦΗΚΑΜΕΝ ΤΗΝ ΘΥΡΑΝ - Το αντίδωρο
Ό αρχηγός και τελειωτής της ήµετέρας σωτηρίας Χριστός, αποστέλλων τους ιδίους του µαθητας εις το κή.ρυγµα, είπε προς αυτούς, να µαθητεύσωσι πρώτον τα έθνη, και έπειτα να τα βαπτίσωσιν,( Ματθ. κη’, 19. Μάρκ. ιε’, 16. Το ρητόν του Ματθαίου εξηγών ό µέ.γας ‘Αθανάσιος λέγει’ «δια τουτο γουν και ό Σωτηρ ουχ απλώς ενετείλατο βαπτίζειν, αλλα πρώτον, φησί, µαθητεύσατε, είθ’ οϋτω βαπτίζετε εις το ονοµα Πατρός, και Υιου, και αγίου Πνεύµατος’ ϊν’ εκ της µαθήσεως ή πί.στις ορθή γένηται, και µετα της πίστεως ή του βαπτίσµατος τελείωσις προστεθη». Λόγ. 3. κατά Άρειανών. )
ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΜΗΤΡ. ΜΟΣΧΑΣ ΕΔΩ
Ή άγία του ζωη δλη επέρα.σεν εις το να κατηχη τους ανθρώπους, ποτε µεν εις τας συν.αγωγάς, ποτε δε εις τους οίκους, και αλλοτε εις τας οδους αυτήν την νέαν θρησκείαν, την όποίαν εστάλη απο τον ου.ράνιον αύτου πατέρα δια να αποκαλύψη εις ολον το ανθρώπινον γένος (Μάρκ. α’, 14, 15, 16,21, 29 κτ.),
Το αυτό έπραττε προ του Χριστού και ό Πρόδροµος του Χριστού εκατήχει πρώτον τους ανθρώπους περί Χριστού, έπειτα τους εβάπτιζεν ( Ματθ. γ’, 1-12. Λουκ. γ’, 7-18.)
Oυδαµoυ της αποστολικης ιστορίας φαίνεται να ε.βάπτιζον οι Απόστολοι πριν να κατηχήσωσιν,.Αι πρωται 3000 ψυχαί, αί όποιοι έλαβον τον χριστιανισµόν µετά την ανάληψιν του Σωτήρος, εβαπτίσθησαν ϋστερον από µίαν µακράν του Πέτρου κατήχησιν,( Πράξ. β’, 14-41.) Και ό Φίλιππος πρω.τον ευαγγελίζεται τον Χριστόν, επειτα βαπτίζει (Αυτόθ. η’, 12.) πρώτον κατήχει τον Ευνουχον , επειτα τον καταβιβαζει εις το υδωρ (Αυτ. 35-38.). Εις τα ολιγα , πανταχου προηγηται η κατηχησις του βαπτισματος , παντου διδασκεται ο χριστιανος πρώτον , έπειτα βαπτίζεται (Αυτόθ. 4, 4, ι’, 33-48, ις» 32, 33. ιζ’, 22-34. ‘Εντευθεν και οι πρώτοι χριστιανοι ωνοµάζοντο «µαθηται» (Πράξ. ια» 26), και οι ποιµένες «διδά.σκαλοι», Α’Κορινθ. ιβ» 28, ‘Εφεσ. δ’, 11. Τών διδασκάλων τό ονοµα δίδε.ται και µέχρι της σήµερον εις τους ιερείς υπό τών λαϊκών.)
Ο Χρόνος ,οσον επρεπε να κατηχωνται , διωρισθη διαφορως κατα διαφορυς καιρους και τόπους.Εις τους μετεπειτα χρονους ομως εκρινεν η Εκκλησια να μακρυνη το χρονο της δοκιμασιας ταυτης , ή δια να μη γεμισθη από μέλη ανάξια ( Ιδε κανονα 2 της εν Νικαια 1ης Οικουμενικης Συνοδ.) , ή δια να μη αυξηση τον αριθμόν των αποστατών εις καιρούς των διωγμών με την ευκολον ταυτη και κατασπευσμενη υποδοχή εις το βάπτισμα, εντευθεν βλεπομεν εις τας Αποστολικας Διαταγές (Βιβλ.8 κεφ.32 <<Ο μελλων κατηχεισθαι τρία έτη κατηχεισθω…>>)
Ο τρόπος καθ΄ον διδασκοντο οι κατηχουμενοι , φαινεται εκ των Αποστολικων Διαταγων (Βιβλ.7 , κεφ. 40.41 , σελ. 991-993)
Βαπτίζονται χρίονται κοινωνούν αλλά δεν σώζονται. Δεν γίνονται στην ουσία λαός του Θεού , λαός χάριτος , Εκκλησία. <<Ταύτα γαρ τυπικώς εγενετο εκείνοις>>Κλασικό παράδειγμα είναι ο Σίμων ο μάγος που αναφέρεται στην Κ.Δ. και ο οποίος , όπως επεξηγεί ο άγιος Κύριλλος , <<εβαπτισθη , αλλ ουκ εφωτισθη και μεν σώμα έβαψε υδατι , την δε καρδία ουκ εφωτησε Πνευματι >>
Επίσης λέει στο βιβλίο του σελ 86 και 87 , ο κ. Αθ. Μπασδεκης ότι στην δεκαετία του 1980-1990 στην Γερμανία ήταν σύνηθες φαινόμενο δικοί μας Ορθόδοξοι να γίνονται Ανάδοχοι των Ανατολικών Ορθοδόξων δηλ. των Αιθιόπων Αρμενίων Κοπτών Σύρων και Ινδών του Μπαλαμπορ.
ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ = ΕΛΛΕΙΨΗ ΟΡΘΗΣ ΚΑΤΗΧΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΟΥΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Eμπαίξαντες καὶ τὸ Βάπτισμα καὶ τοὺς βαπτίσαντας
Έτσι έμεινε στην εξωτερική διαδικασία του Μυστηρίου χωρίς να καρπωθεί τη χάρη και ασφαλώς χωρίς να δεχθεί τα σωτηριωδη αποτελέσματα του μυστηρίου , αφού τελικά <<ουδέ συνηγερθη>> μετά του Χριστού. Η εξωτερική αυτή μετοχή στα Μυστήρια της Εκκλησίας μπορεί να χαρακτηρισθεί και σαν <<εμπαιγμός>> , αφού ο άνθρωπος ουσιαστικά <<πειράζει την χάριν>> και δεν δέχεται την σωτήρια αλλοίωση που αυτή επενεργεί. Προκατήχησης 2.
Ευθύνη για την άκαιρη προσέλευση στα Μυστήρια (<<νυν δε ακαιρως εισήλθες>>), έχουν ασφαλώς οι πιστοί , οι οποίοι πράγματι πολλές φορές ανέτοιμοι προσέρχονται και χωρίς συνείδηση της ιερότητας των τελουμένων. Προκατήχηση 3. Αλλά την μεγαλύτερη ευθύνη την φέρνουν κυρίως <<οι διάκονοι Χριστού>> , οι ποιμένες , οι οποίοι επιτρέπουν όχι μόνο την είσοδο στο ναό αλλά και την μετοχή στα Μυστήρια εκείνων που έχουν <<βεβορβομενην την ψυχή αμαρτίαις και την προαιρεσιν εσπιλωμενην>> . Έτσι αφήνοντας οι διάκονοι ανοιχτές τις πόρτες σε όλους (<<ανετην αφηκαμεν την θυραν>>), επιτρέπουν μιαν <<ακαιρως>> πραγματοποιούμενη συμμετοχή , αλλά και δι αυτού του τρόπου βεβήλωση των Μυστηρίων . Αν κατά την εποχή του αγίου Κυρίλλου , κατά την οποία οι χριστιανικές κοινότητες ήταν τόσο μικρές και έκαστος Ποιμένας γνώριζε καλά το ποίμνιο του και την πνευματική κατάσταση των πιστών του , συνέβαιναν τέτοιου είδους εκτροπές και <<υπερβάσεις>> , μπορεί να φαντασθεί κανείς τι είναι δυνατό να συμβαίνει στη δική μας εποχή και στις δικές πολυπληθέστατες εκκλησιαστικές ενορίες (*)με εντελώς άγνωστους πιστούς. Η παρατηρούμενη σήμερα πνευματική κατάσταση στην Εκκλησία , πιθανώς να έχει και (**)την αιτία της και στο σημείο αυτό , στην έλλειψη δηλ. εγρηγορσεως εκ μέρους των ποιμένων και στην ελλιπεσταση προετοιμασία εκ μέρους των πιστών.
Δέηση υπέρ των Κατηχουμένων καταργήθηκε στην πράξη από τους ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ
Διάκονος
Εύξασθε οι κατηχούμενοι τω Κυρίω.
Χορός
Κύριε, ελέησον.
Διάκονος
Οι πιστοί υπέρ των κατηχουμένων δεηθώμεν.
Ίνα ο Κύριος αυτούς ελεήση.
Κατηχήση αυτούς τον λόγον της αληθείας.
Αποκαλύψη αυτοίς το Ευαγγέλιον της δικαιοσύνης.
Ενώση αυτούς τη αγία αυτού καθολική και αποστολική Εκκλησία.
Σώσον, ελέησον, αντιλαβού και διαφύλαξον αυτούς, ο Θεός τη ση χάριτι.
Οι κατηχούμενοι, τας κεφαλάς υμών τω Κυρίω κλίνατε.
Ιερεύς
Κύριε ο Θεός ημών, ο εν υψηλοίς κατοικών και τα ταπεινά εφορών, ο την σωτηρίαν τω γένει των ανθρώπων εξαποστείλας, τον μονογενή σου Υιόν και Θεόν, τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν, επίβλεψον επί τους δούλους σου τους κατηχουμένους, τους υποκεκλικότας σοι τον εαυτών αυχένα· και καταξίωσον αυτούς εν καιρώ ευθέτω του λουτρού της παλιγγενεσίας, της αφέσεως των αμαρτιών και του ενδύματος της αφθαρσίας· ένωσον αυτούς τη αγία σου καθολική και αποστολική Εκκλησία και συγκαταρίθμησον αυτούς τη εκλεκτή σου ποίμνη.
Ίνα και αυτοί συν ημίν δοξάζωσι το πάντιμον και μεγαλοπρεπές όνομά σου, του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων.
Χορός
Αμήν.
Διάκονος
Όσοι κατηχούμενοι, προέλθετε· οι κατηχούμενοι, προέλθετε· όσοι κατηχούμενοι, προέλθετε. Μη τις των κατηχουμένων.
Β Παραλ. 4,9 καὶ ἐποίησε τὴν αὐλὴν τῶν ἱερέων καὶ τὴν αὐλὴν τὴν μεγάλην καὶ θύρας τῇ αὐλῇ καὶ θυρώματα αὐτῶν κατακεχαλκωμένα χαλκῷ·
Β Παραλ. 4,9 Κατεσκεύασε την εσωτερικήν αυλήν δια τους ιερείς και την μεγάλην εξωτερικήν αυλήν και τας θύρας αυτών των αυλών. Τα δε θυρόφυλλο των θυρών τα ενέδυσε με χαλκόν.
Το ιερό κείμενο δεν αναφέρει άλλες αυλές στο ναό του Σολομώντος. Φαίνεται όμως ότι υπήρχαν δύο ακόμη, τις οποίες συναντούμε στο ναό του Ηρώδου, πού είχε κτιστεί στη θέση του παλαιού ναού του Σολομώντος.
Σ' αυτόν υπήρχε η αυλή των γυναικών και η αυλή των εθνικών.
Σχετικώς με τούς εθνικούς, έχει βρεθεί μία επιγραφή, η οποία υπήρχε στην αυλή και απαγόρευε με ποινή θανάτου να προχωρήσουν οι εθνικοί πέρα από την αυλή των εθνικών, για να μη μολύνουν τον ιερό χώρο του ναού.
«Μηθένα αλλοεθνή είσπορεύεσται εντός του περί το ιερό δρυφράκτου και περιβόλου ος δ' αν ληφθη , εαυτό αίτιος εσται διά το , έξακολουθείν θάνατον».
Κανείς από τούς εθνικούς δεν επιτρεπόταν να μπει στον ιερό χώρο της αυλής των 'Ισραηλιτών.
Θα θυμάσαι ασφαλώς την περίπτωση του αποστόλου Παύλου, πού κινδύνευε να θανατωθεί, επειδή οι 'Ιουδαίοι νόμισαν ότι πήρε μαζί του στο ιερό ειδωλολάτρη (Πράξ. κα' 27 και εξ.).Μεταξύ της αυλής των ιερέων και της αυλής των λαϊκών, Όπως αναφέρει κάποιος ερμηνευτής, κάποιο «θριγκίον», δηλαδή χώρισμα, κιγκλίδωμα , οποίο ήταν χαμηλό και χώριζε τις δύο αυλές. Και ήταν επίτηδες έτσι κατασκευασμένο, αφενός μεν για να εμποδίζει την είσοδο των λαϊκών στον κυρίως ναό και την αυλή των ιερέων, αφετέρου δε για να επιτρέπει να παρακολουθούν οι ευσεβείς 'Ισραηλίτες τη λατρεία.
Όπως βλέπετε ούτε οι Ιουδαίοι της Παλαιάς Διαθήκης δεν βεβήλωναν τον Ναό, αντιθέτως τον σέβονταν. Σήμερα έγινε κέντρο διασκέδασης , καλλιστεία γυναικών , δεν πάνε οι «μοντέρνοι Χριστιανοί», για την ψυχή τους , αλλά το πώς να φανούν πιο όμορφοι και μπαίνουν και διάφοροι άθεοι , αιρετικοί κ.α ...δίχως να κάνουν τον έλεγχο οι Διάκονοι και οι Ιερείς και οι Δεσποτάδες. Μεγάλη υποκρισία των σημερινών «Χριστιανών» . Ξεπεράσαμε και τους Ιουδαίους της Π.Δ. στην υποκρισία.
Έτσι καλλιεργείτε το έδαφος ότι έγινε η ένωσης και όλοι είμαστε το ίδιο μόνο το κοινό ποτήριo μας έλειπε αφού όλα τα πράξαμε με όλους τους αιρετικούς .
Καλή Μετάνοια στους Οικουμενιστές
Υ.Γ.
(*)Με εντελώς άγνωστους πιστούς (Παπικούς , Προτεστάντες , Μονοφυσίτες , Κόπτες , Βουδιστές , Μωαμεθανούς ,κ.α . …)Και αυτοί πιστεύουν στην αίρεση τους.
(**)Να σημειωθεί ότι η πραγματική αιτία που φτάσαμε στην αίρεση του Οικουμενισμού είναι η άγνοια διάβασε παρακάτω ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ στον Λόγος ψυχωφελής και θαυμάσιος
...
Τώρα πρέπει να κάνομε λόγο και για τις ψυχικές και σωματικές κακίες, δηλαδή τα πάθη. Ψυχικά πάθη είναι η λήθη, η ραθυμία και η άγνοια. Από τα τρία αυτά σκοτίζεται το μάτι της ψυχής, δηλαδή ο νους, και κυριεύεται από όλα τα πάθη, τα όποια είναι: ασέβεια, κακοδοξία, δηλαδή η κάθε αίρεση, βλασφημία, θυμός, οργή, πικρία, οξυθυμία, μισανθρωπία, μνησικακία, καταλαλιά, κατάκριση, λύπη χωρίς λόγο, φόβος, δειλία, φιλονικία, ζήλια, φθόνος, κενοδοξία, υπερηφάνεια, υποκρισία, ψεύδος, απιστία, πλεονεξία, φιλοϋλία, εμπαθής προσκόλληση σε κάτι, σχέση με γήινα πράγματα, ακηδία, μικροψυχία, αχαριστία, γογγυσμός, οίηση, έπαρση, σπουδαιοφάνεια, αλαζονεία, φιλαρχία, ανθρωπαρέσκεια, δολιότητα, αναίδεια, αναισθησία, κολακεία, υπουλότητα, ειρωνεία, διβουλία, συγκατάθεση σε αμαρτήματα του παθητικού μέρους της ψυχής και συνεχής μελέτη αυτών, περιπλάνηση των λογισμών, η μητέρα των κακών φιλαυτία και η ρίζα όλων των κακών φιλαργυρία, κακοήθεια και πονηρία. ...
Σήμερα υπάρχει αποστασία , η Εκκλησία του Χριστού γέμισε με μέλη ανάξια , γιατί ούτε σαν ανάδοχοι που δώσαμε λόγο να κοιτάμε την ψυχή του αδελφού μας , γιατί δεν τον κατηχήσαμε τον αδελφό μας το μέλος μας , όπως πρέπει ή καθόλου .
Σήμερα η αποστασία δεν είναι τυχούσα. Αλλά αποστασία γενική πρωτοφανής και οργανωμένη. Κατακλυσμός από πλάνες , αιρέσεις , πόλεμοι , ψεύδος ,υποκρισία , κακίες , θυμοί , έριδες , …κατευθύνεται από το κουτί της αποβλάκωσης και της διαφθοράς . Νομιμοποίηση παντός κακού. Ο άνθρωπος νοιώθει ικανοποιημένος , διότι ξεφεύγει από το κατεστημένο , από την θρησκευτική μισαλλοδοξία , όπως την αποκαλούν, την ορθόδοξη χριστιανική πίστη. Γίνεται αυτόνομος χωρίς Θεό , χωρίς χωροφύλακα , χωρίς συνείδηση.
Σήμερα Ορθόδοξοι αδελφοί μας προτιμούν να λένε ότι κατάγονται από τον πίθηκο , παρά να λένε ότι είναι κατ εικόνα και ομοίωση του Θεού. Αυτά διδάσκονται στα σχολεία της πατρίδας μας.
Οι άνθρωποι αγάπησαν το σκότος μάλλον παρά το φως .
Σήμερα ο εχθρός είναι ελεύθερος δίχως αντίπαλο ουσιαστικό. Η ηγεσία της Εκκλησίας μας σύρεται από το άρμα του οικουμενισμού και μοντερνισμού και απειλείται με το πνεύμα της αδιαφορίας και της εκκοσμισκευσης.
Ας γυρίσει η άσωτος ανθρωπότης στο Δημιουργό της για να βρει σωτηρία.
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Δεν εισερχόμεθα στους Ναούς με οποιαδήποτε αμφίεση
Ελάτε έτσι όπως ακριβώς είστε με το τζιν, τα σκουλαρίκια και τις κοντές φούστες...
Έλεγε στους νέους ο Μακαριστός Αρχ. Χριστόδουλος. Έτσι μπήκαν κάθε λογής φρούτα και αιρετικοί στους Ναούς των Ορθοδόξων δίχως να τους διδαχθεί η μετάνοια των παθών τους και σήμερα ιδού που φτάσαμε στην Σοδομία .
Ο Άγιος Νικόδημος ο αγιορείτης άλλα μας διδάσκει
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Χρηστοήθεια των Χριστιανών ΛΟΓΟΣ Ε
Χωρίς να διδάξει την νεολαία την κατήχηση (Δευτερονόμιον κβ', 5) , έτσι σήμερα η νεολαία εξαγριώθηκε .
Η κατάργηση της ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ έβγαλε τον ΣΟΔΟΜΙΣΜΟ και σήμερα και με τον νόμο.
Νομιμοποίηση παντός κακού. Ο άνθρωπος νοιώθει ικανοποιημένος , διότι ξεφεύγει από το κατεστημένο , από την θρησκευτική μισαλλοδοξία , όπως την αποκαλούν, την ορθόδοξη χριστιανική πίστη. Γίνεται αυτόνομος χωρίς Θεό , χωρίς χωροφύλακα , χωρίς συνείδηση.
Ο Μακαριστός Χριστόδουλος έκανε την αρχή ο επόμενος την υλοποίησε με τον Κασελακισμο .
- Αναρωτιούνται
μερικοί για τα δικαιώματα, αφού το βάζεις μέσα στον Ναό να τον
βεβηλώνουν και λες είσαι μια οικογένεια από την μόδα των νέων
ξεκίνησε , δεν θα ζητήσουν κι άλλοι δικαιώματα ;;και με το δίκιο τους
θα ισχυρίζονται τι τους είπε ο Χριστόδουλος αυτός μας άφησε θα λένε
...και θα το ξαναλένε.....
- Και οι Τρανς θα ζητούν να τους κοινωνούν στην Εκκλησία αφού άνοιξαν την θύρα οι Ιωνίας , Ελπιδοφόρος , Βαρθολομαίος , Ιερώνυμος και Άγιο Όρος .
Παράδειγμα : Όταν καλείς κάποιον στον γάμο δεν θα έχει δικαίωμα στο φαΐ και στο χορό και στην χαρά μαζί σου ;; κάπως έτσι γίνετε με αυτούς που βάζουν οι Οικουμενιστες τα κάθε λογής φρούτα από αιρετικούς , πολιτικούς μέχρι ασεβείς και άνομους.
Αρχιεπίσκοπος για Ουκρανικό: Είμαστε μια οικογένεια με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, πώς να πάω αλλού; ΕΔΩ
Χαίρονται μεταξύ τους γιατί είναι όλοι όμοιοι μεταξύ τους στην ηθική .
Μακάριος άνήρ, δς οΰκ έπορεύθη έν βουλή άσεβών...
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Οι ψυχές των Χριστιανών έγιναν σήμερα δέκτες σκουπιδιών.
Ψαλμός 50 διδάξω ἀνόμους τὰς ὁδούς σου, καὶ ἀσεβεῖς ἐπὶ σὲ ἐπιστρέψουσι
ΚΑΤΗΧΗΣΕΙΣ ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ
ΛΟΓΟΣ 37ος ζ'
ΚΑΙ ΟΤΙ Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΠΑΤΗΡ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΗΧΗ ΤΟΥΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΖΕΙ .
ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ Ο ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΑΚΑΤΗΧΗΤΟΣ ΕΠΙΤΙΜΙΑ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΕΣ ΔΕΝ ΠΙΑΝΟΥΝ ΑΦΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ ΑΦΟΥ ΠΗΡΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΣ .
ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΑΔΕΡΦΟΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟ .
1ο ΜΕ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΕΠΕΙΤΑ ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ _ΛΟΓΟΙ_37_46_82_83_84_87…ΕΔΩ
Πεπτωκότες (Λατ. lapsi, ενικός lapsus) ονόμαζαν στην αρχαία εκκλησία τους αποστατημένους ή εκπεσόντες Χριστιανούς, κατά τους διωγμούς την περίοδο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Οι «πεπτωκότες» αρνούνταν να δώσουν ομολογία πίστης και προτιμούσαν να αποφύγουν το μαρτύριο. Οι αιτίες για την υποχώρηση ως προς την πίστη τους ήταν ποικίλες, όπως
εκείνοι που συμμετείχαν σε παγανιστικές θυσίες (sacrificati, από το Λατ. sacrificare «θυσιάζω»),
εκείνοι που πρόσφεραν θυμίαμα ενώπιον ομοιώματος του αυτοκράτορα (thurificati, από το Λατ. thurificare «καίω θυμίαμα»)
εκείνοι που πλήρωναν για να αποκτήσουν πιστοποιητικά (libellum, «επιστολή, πιστοποιητικό») που βεβαίωναν ότι είχαν επιστρέψει στον παγανισμό (libellatici),
σε εκείνους που παρέδιδαν ιερά βιβλία ή/και σκεύη ή που πρόδιδαν τα ονόματα ομοπίστων τους (traditores, από το Λατ. tradere «παραδίδω, προδίδω») και
εκείνους που έκαναν ψευδείς δηλώσεις ή πλήρωναν για να γλιτώσουν τη ζωή τους (acta facientes, δηλ. «εκείνοι που εκτελούν τις πράξεις»).
Αρχικά η εκκλησία κρατούσε αυστηρή στάση, αφού ζητούσε μετάνοια.
Οι πεπτωκότες κατά κύριο λόγο απαγορευόταν να συμμετέχουν στη Θεία Ευχαριστία.
Αργότερα η ονομασία πήρε την έννοια αυτών που αποχώρησαν από την εκκλησία ή έχασαν την πίστη τους και αποφάσισαν να επιστρέψουν.
Η αιτία της πλάνης
Αυτή η αιτία , είναι η άγνοια των Γραφών. Όταν η Αγία Γραφή(ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ-ΤΟ ΙΕΡΟ ΠΗΔΑΛΙΟ) έχει "πιάσει σκόνες και αράχνες" και ως αποκλειστική πηγή ενημερωσής μας έχουμε τα ΜΜΕ(Τηλεόραση , εφημερίδες , το ραδιόφωνο , η κακή διαχείριση του ίντερνετ ) , είναι επόμενο να πλανιώμαστε από δω κι από κει και να κινδυνεύουμε να τρελαθούμε.
Η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ βλέπε Οικουμενισμός χωρίς Μάσκα Χ. Βασιλόπουλος σελ. 128.
Η έλλειψη της κατηχήσεως -μας το αποδεικνύουν οι 2 παρακάτω Οικουμενιστές .
[ Στις 12 Σεπτεβρίου 1982 στο Διορθόρθοξο Κέντρο στο Σιαμπεζύ μετά την λήξη της Διάσκεψης, είπε ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Μελίτωνος, {σε πολύ έντονο και απογοητευτικό ύφος.}{του Αθ.Μπασδέκη} . Συνεχίζει ο Μητροπολίτης <<Αδελφοί μου αγαπητοί!….Εδώ , αυτήν την φορά , πέραν από τας μετριόφρονας εκκλησιατικάς μας αποφάσεις επί των θεμάτων της ημερησίας διατάξεως , εκάναμε την σπουδαιότεραν ανακάλυψιν ότι υπάρχετε και εσείς,..το πλήρωμα , με την πλήρη έννοιαν , σεις όλοι που σας εβαπτίσαμε εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εις τήν κολυμβρήθραν της Ορθοδόξου πίστεως και μετά δέν σας εκατηχήσαμε , περιορισθέντες εις το Πιστεύω του αναδόχου , αλλά σας εγκαταλείψαμε εις την τύχη σας. {Βλέπε στο βιβλίο του Εμείς και οι άλλοι του Αθ. Μπασδεκη σελ.45-46}
[Δεν είναι υπερβολή, αν λεχθεί, ότι πολλοί ορθόδοξοι χριστιανοί, λαϊκοί και κληρικοί, δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα γύρω από την Ορθόδοξη Εκκλησία, την οργάνωση, τη δομή και τις διαχριστιανικές σχέσεις της με τις άλλες Εκκλησίες. [ βλέπε στο βιβλίο του Εμείς και οι άλλοι του Αθ. Μπασδεκη σελ.20]
[Γι΄αυτό και συχνά παρατηρούσε ότι οι Χριστιανοί ηγέτες έπρεπε με κάθε τρόπο να βγούν από τα χαρακώματα της χθές, προκειμένου να αγωνισθούν για την εκπλήρωση του αιώνιου και απαραχάρακτου σχεδίου του Θεού, που είναι αγάπη, οικοδομή και ενότητα. [από τα Οικουμενικά ανάλεκτα του π.Γ. Τσετση σελ. 127.-132.]
Η εντολή δηλαδή του Χριστού προς τους μαθητές του: «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος», δεν σημαίνει τίποτε για τους Οικουμενιστές και δεν είναι ανάγκη να εφαρμόζεται.
Δηλαδή. ὁδηγοί εἰσι τυφλοὶ τυφλῶν· τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται. Αφού δεν υπάρχει οικοδομή ούτε αγάπη υπάρχει ούτε ενότητα .
Τα ΜΜΕ εξυπηρετούν τα οικονομικά συμφέροντα των αφεντικών τους και είναι αντίθετα με όσα μας παραγγέλνει ο Χριστός μας. Μόνο η Αγία Γραφή(ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ-ΤΟ ΙΕΡΟ ΠΗΔΑΛΙΟ) και Η ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ και ΟΙ ΒΙΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ εξυπηρετεί και επιδιώκει το δικό μας σωματικό και ψυχικό συμφέρον. Η Αγία Γραφή και τα συναξάρια έχουν ως σκοπό να καθαρίσει τον άκακο νου μας και να τον καταστήσει υγιή. Τα ΜΜΕ επιτυγχάνουν τον σκοτισμό του νου που τον γεμίζουν με σκουπίδια. Η ψυχές των Χριστιανών έγιναν σήμερα δέκτες σκουπιδιών. Όσο πιο γρήγορα θα ξεμπαζωσει ο καθένας την ψυχή του από τα σκουπίδια και τα μπάζα τόσο λιγότερο αγώνα θα χρειαστεί να κάνει να την ξεμπαζωσει τελείως , που κάποιοι την κατέστησαν χωματερή.
Ένα από τα σκουπίδια είναι οι αιρέσεις ή η σημερινή αίρεση του Οικουμενισμού.
Ως
γνωστόν, δυστυχώς, το Πατριαρχείο της Αντιόχειας εχει επισήμως ενωθεί
με τους αιρετικούς Μονοφυσίτες, από το 1991. Μάλιστα ο Πατριάρχης
Αντιοχείας, κατόπιν συνοδικής σχετικής αποφάσεως του, ορίζει πότε θα
ιεροπρακτεί Μονοφυσίτης και πότε, "Ορθόδοξος", ανάλογα με το πλήθος των
πιστών που έχει κάθε θρησκευτική κοινότητα.
Το κείμενο έχει ως εξής:
ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
Η Αγία Σύνοδος της Αντιοχείας απεφάσισε τα εξής:
1. Τον
πλήρη και αμοιβαίο σεβασμόν των δύο εκκλησιών ως προς το τελετουργικόν
των, την πνευματικότητα, την κληρονομίαν και τους Αγίους πατέρας και την πλήρη προστασίαν των λειτουργικών πράξεων και της Αντιοχείας και της Συρίας.
2. Την ενσωμάτωσιν των πατέρων και των δύο εκκλησιών και της παραδόσεως των γενικώς εις τα χριστιανικά επιμορφωτικά προγράμματα και την θεολογίαν καθηγητών και μαθητών.
3. Την αποφυγήν του να δέχωνται μέλη μιας εκκλησίας εις την άλλην, όποιοι και αν είναι οι λόγοι.
4. Την διοργάνωσιν συνάξεων των δύο Συνόδων οποτεδήποτε υπάρξει ανάγκη.
5. Να παραμείνει κάθε εκκλησία ως σημείον αναφορας δια τα μέλη της εις θέματα αφορώντα γάμον, διαζύγιον, υιοθεσίαν κλπ.
6. Εάν
δύο επίσκοποι δύο διαφορετικών εκκλησιών συναντηθούν δια πνευματικήν
τελετήν, θα προϊσταται εκείνος που θα έχει το μεγαλύτερον ποίμνιον. Αλλά αν είναι εις το μυστήριον του γάμου, θα προϊσταται ο επίσκοπος της εκκλησίας του νυμφίου.
7. Ο,τι έχει αναφερθει προηγουμένως δεν ισχύει κατά τον συνεορτασμόν επισκόπων εις την Θείαν Λειτουργίαν.
8. Ο,τι έχει λεχθει εις το αριθμ. 6 άρθρον, ισχύει δια τους κληρικούς και των δύο εκκλησιών.
9.
Εάν ένας ιερεύς μιας εκ των δύο εκκλησιών τύχη να είναι εις κάποιαν
περιοχήν, θα τελέση τα θεία μυστήρια δια τα μέλη και των δύο εκκλησιών,
συμπεριλαμβανομένης και της Θείας Λειτουργίας και του μυστηρίου του
γάμου.
Ο ίδιος ιερεύς θα κρατήση ανεξάρτητον αρχείον και δια τας δύο
εκκλησίας και θα μεταφέρη την καταγραφήν των μελών της αδελφής εκκλησίας
εις την πνευματικήν της εξουσίαν.
10.
Εάν δύο ιερείς και των δύο εκκλησιών τύχη να ευρίσκωνται εις κάποιαν
κοινότητα, θα εναλλάσσονται, και εις περίπτωσιν συνεορτασμού θα
προϊσταται εκείνος με το μεγαλύτερον ποίμνιον.
11.
Εάν επίσκοπος από μίαν εκκλησίαν και ένας ιερεύς από την αδελφήν
εκκλησίαν τύχη να συνεορτάζουν, θα προϊσταται, όπως είναι φυσικόν, ο
επίσκοπος, ακόμη και αν ευρίσκεται εις την κοινότητα του ιερέωω, εφόσον
θα υπάρχουν λαϊκοί και από τας δύο εκκλησίας.
12.
Χειροτονίαι εις τους βαθμούς της ιερωσύνης γίνονται από την πνευματικήν
αρχήν των υποψηφίων εις κάθε εκκλησίαν, κατά προτίμησιν με την
παρουσίαν αδελφών από την άλλην αδελφήν εκκλησίαν.
13. Ανάδοχοι και μάρτυρες γάμου επιτρέπεται να επιλέγωνται από τα μέλη και των δύο εκκλησιών χωρίς διάκρισιν.
14. Εις όλας τας κοινάς εορτάς θα προϊσταται ο αρχαιότερος τη τάξει ιερεύς.
15.
Όλοι οι οργανισμοί των δύο εκκλησιών θα συνεργάζωνται εις όλα τα
θέματα, μορφωτικά, παιδείαν και κοινωνικά δια την ανάπτυξιν του
αδελφικού πνεύματος.
Σας υποσχόμεθα, με αυτήν την ευκαιρίαν,
ότι θα συνεχίσωμεν να ενισχύωμεν την σχέσιν μας με την αδελφήν εκκλησίαν
και όλας τας άλλας εκκλησίας με σκοπόν να γίνωμεν όλοι μία κοινότητα
κάτω από ένα Ποιμένα.
1. ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΘΗ ΜΑΣ
2. ΕΠΕΙΤΑ ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ
3. ΜΕΤΑ ΒΑΠΤΙΣΜΑ-ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ...
4. ΜΕΤΑ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ( ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ, ΙΣΟΒΙΟ , ΔΕΝ ΞΑΝΑΒΑΠΤΙΖΟΜΕΘΑ , ΟΠΟΥ ΛΑΧΕΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ , ΣΕ ΓΟΧ ΚΑΙ ΜΑΖΟΧ ) ΑΝ ΠΕΣΟΥΜΕ ΣΕ ΠΑΘΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΩΣ , ΕΞΟΜΟΛΟΓΟΥΜΑΣΤΕ ΣΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΙΕΡΕΑ ΟΧΙ ΣΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΧΙΜΑΤΙΚΟ !
Ποια είναι τα έργα της πνευματικής ελεημοσύνης;
- Να επαναφέρουμε στην αληθινή πίστη τους απίστους και αιρετικούς,
- να οδηγούμε στην μετάνοια τους αμαρτωλούς και απομακρυσμένους από τον Θεό,
- να διδάσκουμε το αγαθό στους αμαθείς,
- να παρηγορούμε και συμβουλεύουμε τους απελπισμένους, τους λυπημένους και τους ασθενείς,
- να προσευχώμεθα για τους συνανθρώπους μας, δηλ. για κάθε άνθρωπο ο οποίος ευρίσκεται σε ανάγκη (Φιλ.1,19),
- να συγχωρούμε αυτούς πού μας έφταιξαν και μας εκδικήθηκαν και να μη τους ανταποδίδουμε το κακό (Ματθ.5,44-48 )
διδάξω ἀνόμους τᾶς ὁδούς σου καὶ ἀσεβεῖς ἐπὶ σὲ ἐπιστρέψουσι.
Ποια είναι τα μεγαλύτερα έργα της αγάπης προς τον Θεό και προς τον πλησίον;
Τα μεγαλύτερα έργα αγάπης προς τον Θεό είναι να παίρνει ο καθένας τον
σταυρό του και να ακολουθεί τον Χριστό μέχρι θανάτου" (Ματθ. 10.38
καιΛουκ.14,27), όπως έκαναν οι άγιοι μάρτυρες, οι όσιοι, οι ενάρετοι
μοναχοί και όλοι οι δίκαιοι χριστιανοί.
Ενώ το μεγαλύτερο έργο από το οποίο πηγάζει η αγάπη για τον πλησίον
είναι να θέση κάποιος την ψυχή (ζωή) αυτού υπέρ των φίλων αυτού(των
συνανθρώπων του) (Α' Θεσ.2,8 Β' Κορ.12,15 και Α' Ίωάν.3,16).
Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΗΧΗΤΟΣ ΕΓΙΝΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΑΠΟ ΑΚΑΤΗΧΗΤΟΥΣ ΧΡΙΕΙ ΠΡΩΤΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΚΑΤΗΧΗΣΗ.
[ Στις 12 Σεπτεβρίου 1982 στο Διορθόρθοξο Κέντρο στο Σιαμπεζύ μετά την λήξη της Διάσκεψης, είπε ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Μελίτωνος, {σε πολύ έντονο και απογοητευτικό ύφος.}{του Αθ.Μπασδέκη} . Συνεχίζει ο Μητροπολίτης <<Αδελφοί μου αγαπητοί!….Εδώ , αυτήν την φορά , πέραν από τας μετριόφρονας εκκλησιατικάς μας αποφάσεις επί των θεμάτων της ημερησίας διατάξεως , εκάναμε την σπουδαιότεραν ανακάλυψιν ότι υπάρχετε και εσείς,..το πλήρωμα , με την πλήρη έννοιαν , σεις όλοι που σας εβαπτίσαμε εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εις τήν κολυμβρήθραν της Ορθοδόξου πίστεως και μετά δέν σας εκατηχήσαμε , περιορισθέντες εις το Πιστεύω του αναδόχου , αλλά σας εγκαταλείψαμε εις την τύχη σας. {Βλέπε στο βιβλίο του Εμείς και οι άλλοι του Αθ. Μπασδεκη σελ.45-46} ]
[Δεν είναι υπερβολή, αν λεχθεί, ότι πολλοί ορθόδοξοι χριστιανοί, λαϊκοί και κληρικοί, δεν γνωρίζουν βασικά πράγματα γύρω από την Ορθόδοξη Εκκλησία, την οργάνωση, τη δομή και τις διαχριστιανικές σχέσεις της με τις άλλες Εκκλησίες. { βλέπε στο βιβλίο του Εμείς και οι άλλοι του Αθ. Μπασδεκη σελ.20]
[Γι΄αυτό και συχνά παρατηρούσε ότι οι Χριστιανοί ηγέτες έπρεπε με κάθε τρόπο να βγούν από τα χαρακώματα της χθές, προκειμένου να αγωνισθούν για την εκπλήρωση του αιώνιου και απαραχάρακτου σχεδίου του Θεού, που είναι αγάπη, οικοδομή και ενότητα. από τα Οικουμενικά ανάλεκτα του π.Γ. Τσετση σελ. 127.-132.] Διαβάστε το και εδώ.
Η εντολή δηλαδή του Χριστού προς τους μαθητές του: «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος», δεν σημαίνει τίποτε για τους Οικουμενιστές και δεν είναι ανάγκη να εφαρμόζεται.
Δηλαδή. ὁδηγοί εἰσι τυφλοὶ τυφλῶν· τυφλὸς δὲ τυφλὸν ἐὰν ὁδηγῇ, ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται. Αφού δεν υπάρχει οικοδομή ούτε αγάπη υπάρχει ούτε ενότητα .
ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ
https://drive.google.com/file/d/1EFOhAvE5KKHjqlP00f05cOnt2rcj0O4X/view?usp=sharing
Χρηστοήθεια Χριστιανών περί διορθώσεως αδερφού
https://drive.google.com/file/d/1dU0B1A4vqtcvUAoXbKQS6uXteH1xRxFk/view?usp=sharing
ΠΗΔΑΛΙΟΝ ΤΟΙΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΕΝΤΕΥΞΟΜΕΝΟΙΣ
https://drive.google.com/file/d/1-E-WF3ge5CtFadDCghu3M3-GQfE8d2lz/view?usp=sharing
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου