ΑΡΧΙΚΗ

Ρωμηιοί καί Γραικύλοι

 

Γραικύλος

 γραικύλος - Βικιλεξικό 

 Η προέλευση, οι έννοιες και η σημασία του όρου «Γραικύλος» - ELLINIKI GNOMI • Die Zeitung der Griechen in Europa. 

 Λεξικό της κοινής νεοελληνικής

 Το νόημα και η ιστορία των λέξεων: Γραικός – Γραικύλος - ΛΕΞΕΙΣ - Kamini.gr

 Ε, λοιπόν, είμαστε και Γραικύλοι - ΤΟ ΒΗΜΑ 

 Anemi - Digital Library of Modern Greek Studies - Αι λέξεις Έλλην, Γραικός (Γραικύλος), Ρωμαίος (Γραικορρωμαίος), Βυζαντινός, Μωαμεθανός, Τούρκος.

Ουσιαστικό

γραικύλος αρσενικό

  • (μειωτικό, υβριστικό) υποταγμένος αναξιοπρεπής, δουλοπρεπής Έλληνας 

Συγγενικά

  • Γραικός Δείτε επίσης ραγιάς

Παρουσίαση

Με αίμα και δάκρυα ικεσίας προς την Υπέρμαχο Στρατηγό του Γένους, την Θεοτόκο "βγήκαμε εις την κοινωνίαν του κόσμου" (Μακρυγιάννης), γίναμε κράτος.
Γι' αυτό η Επανάσταση του '21 είναι αγία.
Η ελληνική Επανάσταση είναι η πιο πνευματική επανάσταση που έγινε στον κόσμο. Είναι αγιασμένη.
Η σκλαβιά που έσπρωξε τους Έλληνες να ξεσηκωθούνε καταπάνω στον Τούρκο, δεν ήτανε μονάχα η στέρηση κ' η κακοπάθηση στον Τούρκο, αλλά, απάνω απ' όλα, το ότι ο τύραννος ήθελε να χαλάσει την πίστη τους, μποδίζοντάς τους από τα θρησκευτικά χρέη τους, αλλαξοπιστίζοντάς τους και σφάζοντας ή κρεμάζοντάς τους, επειδή δεν αρνιόντανε την πίστη τους για να γίνουμε μωχαμετάνοι. Για τούτο πίστη και πατρίδα είχανε γίνει ένα και το ίδιο πράγμα". (Φ. Κόντογλου, Η Πονεμένη Ρωμιοσύνη, εκδ. "Αστήρ", Αθήνα 71989, σελ. 275).
Και το σημερινό ψευτορωμαίικο μάχεται να χωρίσει αυτά τα δύο πολυτίμητα τζιβαϊρικά "και μας γελάνε ο κόσμος", καταπώς θα έλεγε ο πατριδοφύλακας στρατηγός Μακρυγιάννης. Αλλά "του κάκου κοπιάζουν"...
Κατάντησε η πατρίδα μας κουφάρι άψυχο, παίγνιο των Ευρωπαίων κακεργατών. Τον δρόμο για να βρούμε τα φτερά τα πρωτινά μας, τα μεγάλα, μας τον δίδαξε ο Φώτης Κόντογλου: πίσω στην παράδοσή μας. Έως πότε θα είμεθα αχαρακτήριστοι Γραικύλοι; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΕΡΓΟ , ΑΠΛΑ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ ,  ΔΕΝ ΤΑ ΕΤΗΡΗΣΕ , ΔΕΝ  ΤΑ ΠΡΑΤΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΡΑΓΙΑΔΕΣ ΛΥΠΗΡΟ !!!

 ΔΑΣΚΑΛΕ που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις» είπε ο Μέγας Αλέξανδρος στον Αριστοτέλη. Φράση που χρησιμοποιούμε για κάποιον που συμβουλεύει τους άλλους να κάνουν κάτι κι ο ίδιος κάνει το αντίθετο. Πόσο πολύ γελάω .... με τους ψεύτες, τους αδαής που έχουν τσακωθεί με την αλήθεια και όμως δίνουν συμβουλές για το θεαθήναι.Για αυτούς που διδάσκουν στους άλλους την ηθική και την αρετή αλλά οι ίδιοι δεν την εφαρμόζουν.

Οι Γραικύλοι


Οι κατεδαφιστές των πατερικών παραδόσεων κι εισηγητές πρωτόγνωρων και απαράδεκτων συμπεριφορών στη σχολική εκπαίδευση και αγωγή.

Καταστροφείς τής πατρίδας μας, οι Γραικύλοι, λυμαίνονται κυρίως το χώρο της Παιδείας. Συνεχείς οι μαγαρισιές τους, λύσσαξαν να εξοβελίσουν από τα σχολεία τη τιμαλφή τού Γένους: την πίστη μας, την αμώμητη και αγία Ορ­θοδοξία, την φιλοπατρία, την γλώσσα μας, την ιερότητα της οικογένειας. Κατά τα άλλα υπογράφουν με χέρια και ποδάρια τα προσκυνοχάρτια-μνημόνια, γιατί τέτοιοι είναι οι Γραικύλοι.

Ο Γραικύλος όμως νομίζει ότι συμμαχία σημαίνει πνευματική δου­λεία. δηλαδή συγχώνευση πολιτισμών και σύγχυση ιδεολογιών.(Παγκοσμιοποίηση -Παν θρησκεία -Οικουμενισμός) Ο Γραικύλος δεν γίνεται μόνο σύμμαχος, άλλα γίνεται και θέλει να γίνει ένα πράγμα με τον σύμμαχο. Νομίζει ότι συμμαχία είναι το να προσφέρεται για έρωτα σαν δούλη προς κύριο για να αποκτήσει ισχυρό προστάτη, ο οποίος θα σώ­σει την Έλλαδίτσα του.

Ο Νεο-Γραικύλος είναι συνεχιστής της παράδοσης των Γραικύλων πριν την Άλωση, οι οποίοι μάς κήρυτταν την ανάγκη της φράγκευσης τού πνεύματος, για να σωθούμε από την δουλεία τού σώμα­τος. Με άλλα λόγια ο Γραικύλος φοβάται και άρα ούτε είναι ούτε μπορεί να είναι Ρωμιός, έφ’ όσον φοβάται τήν πνευματική ανεξαρτησία και ελευ­θερία. Θέλει ελευθερία τού σώματος μόνο. Και για αυτό δεν μπορεί καν να φανταστεί διότι ή Ρωμιοσύνη όχι μόνο δεν υποδουλώνεται πνευματικά, αλλά είναι μέσα στον κόσμο ηγετική πολιτιστική δύναμη. Πώς μπορεί ο Γραικύλος να έχει αισθήματα και πεποίθηση ηγέτη, όταν είναι δούλος;

 

Έγραφε ο Μ. Χουρμούζης, αγωνιστής τού ’21. βουλευτής αργότερα και συγγραφέας, για τούς τότε ψευτολογίους -«ψαλιδόκωλους», όπως υπέροχα τούς χλεύαζε ο λαός, λόγω τού φράκου- πού κατέφθαναν σωρηδόν από την Δύση, μετά την Επανάσταση, για να μάς φωτίσουν: «Απροκάλυπτος

περιφρόνησή των πατρίων μας και της θρησκείας μας ακόμη, ως δείγμα ευρωπαϊκής προόδου. Συμπεριφορά γελοιωδέστατη δήθεν υψηλής ανατροφής και σφαίρας αριστοκρατικής! Ξιπασμένων οψίπλουτων αηδέστατοι επιδείξεις! Πτωχοαλαζονεία αξία οίκτου- γλώσσα παρδαλή:

Έμαθε και ξένην γλτύσσαν κι όταν ομιλεί κυττάζω

Είναι Έλλην; Είναι Φράγκος; Απορώ και τον θαυμάζω».

(Τ. Λιγνάδης, «Το μυστήριο, το κάλλος και ή ιθαγένεια του τοπίου».

έκδ.«Ακρίτας», σελ. 200)


Βιώνουμε στις μέρες μας κάποιες στρεβλώσεις και παρανοήσεις σχετικά με την διδασκαλία και όχι με τα διδακτήρια, όπου έπεσε το βάρος τα τελευταία χρόνια. Ο κοινός νους βεβαιώνει πώς δεν λείπουν απλώς αίθουσες διδασκαλίας στις μεγάλες πόλεις ή διδακτικό προσωπικό ( τα οποία θα λείπουν και θα συμπληρώνονται αενάως ). Λείπει κάτι κρισιμότερο. Ποιο είναι αυτό;

Ο μαθητής δεν καταλαβαίνει για ποιο λόγο είναι μαθητής, ο δάσκαλος για ποιο λόγο είναι δάσκαλος, η πολιτεία τι θέλει από το σχολείο. Δεν πρόκειται για κάποια επιγενόμενη κρίση αξιών, πρόκειται περί κρίσεως νοήματος, όχι δηλαδή τι αξίζει και τι όχι, αλλά τι σημαίνει και που αποσκοπεί τούτο ή εκείνο.

Το Σχολείο δεν είναι χώρος επικοινωνίας, ζωής ανέμελης, εξουδετέρωσης κοινωνικών αδικιών,ταξικών ανισοτήτων..Είναι κατ’ αρχήν χώρος διδασκαλίας και μάθησης, είναι θεσμός μετάδοσης.

Ο μαθητής πηγαίνει σχολείο για να μάθει γράμματα, για να μάθει συγκεκριμένα περιεχόμενα και όχι «για να μαθαίνει πώς να μαθαίνει» όπως λέει ένα τρέχον ευφυολόγημα, το οποίο είναι μία πελώρια ανοητολογία- «κέλυφος έρημο εννοίας» κατά το Ροΐδη- για τον απλούστατο λόγο ότι μόνο μαθαίνοντας συγκεκριμένα πράγματα μαθαίνει κανείς τελικά να μαθαίνει.

Η περιβόητη κριτική ικανότητα, η ανάπτυξη της οποίας έχει αναχθεί σε πρωταρχικό στόχο της εκπαίδευσης, προϋποθέτει μαθητεία, σπουδή κοπιαστική μελέτη.(Παιδεία σημαίνει, εξάλλου παιδεμός).

Σήμερα δυστυχώς καταστρέψανε το δάσκαλο, για να τον μεταβάλλουνε σε συνδικαλιστή και φροντιστή, σε μίζερο πενταροκυνηγό, που ξέρει μόνο να διεκδικεί και να κομματί(α)ζεται κατά παράλειψιν υποχρεώσεων Και βέβαια, όλα ακυρώνονται, αν ο δάσκαλος δεν διδάσκει με το παράδειγμά του.Η μη δίδασκε ή δίδασκε δια του παραδείγματος . Κατά τον Μέγα Βασίλειο, ό δάσκαλος πρέπει να είναι «αρχέτυπον βίου και νόμος έμψυχος και κανών αρετής». «Τι μη δίδασκε ή δίδασκε διά τού παραδείγματος», αναφωνεί επιγραμματικά ό άγιος Γρηγόριος ό Θεολόγος.

(«Τούτο διδασκάλου αρίστου, το δι αυτού παιδεύει α λέγει» Όπως οι ουρανοί διηγούνται δόξαν Θεού χωρίς να έχουν στόμα, αλλά διά του κάλλους τους, έτσι και ο δάσκαλος, το ξαναγράφω, πρέπει να έχει ζωή φωτεινή, για να φωτίζει). Γενέσθαι φως και είτα φωτίσαι ( Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος).

 

Διαβάστε όλο το βιβλίο από  το παρακάτω λινκ  αφού το κατεβάστε  .

ΡΩΜΗΟΙ ΚΑΙ ΓΡΑΙΚΥΛΟΙ - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΑΤΣΙΟΣ - PDFCOFFEE.COM

-------****----

Σήμερα δεν ξέρουν οι νέοι ούτε τα  Ελληνικά ούτε πως να  να διαβάζουν ένα Ελληνικό βιβλίο .

Παράδειγμα δεν ξέρουν την λέξη  αξία  την σημασία της.

Επίσης για την λέξη φεύγε , ή την λέξη  μακρυά το έχουν αντικαταστήσει με το κάτσε εκεί που είσαι έστω και αν είναι κακό ή λάθος . Παράδειγμα ο Απ. Παύλος λέει να φεύγετε  από την πορνεία,  οι δε σημερινοί Χριστιανοί και  τα παιδιά των Χριστιανών έγιναν Γκέι, πόρνες,ΛΑΟΤΑΚΙ ... κλπ αυτά τα διδάσκουν οι σημερινοί Εκκλησιαστικοί ηγέτες παραδείγματα Ελπιδοφόρου και Ιωνίας Γαβριήλ. Υπάρχει ατιμωρησία και έπειτα ασυδοσία .Δεν γνωρίζουν τα αντίθετα ούτε την ετυμολογία μιας ελληνικής  λέξης .

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Το νέο Ευαγγέλιο του Ν. Ιωνίας Γαβριήλ
καθιερωμένες ηθικές αντιλήψεις στα πλαίσια μιας κοινωνίας ή εποχής (οι σημερινοί νέοι δεν έχουν αξίες και ιδανικά)

 

αξία - Σημαίνει Σημασία Συνώνυμα Λεξικό Αντώνυμα Αντίθετα Ερμηνεία Ορισμός Γνωμικά Παροιμίες Ρητά Φράσεις - Εννοιόλεξο - Lexigram


Όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο , μια Αγία Γραφή  για παράδειγμα δεν κάνουμε ερωτήσεις στις προτάσεις .Δεν βρίσκομε τα αντίθετα και την ετυμολογία της λέξης,  έτσι καταντούμε αμαθείς από την Άγνοια.

Όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο να κάνουμε τις εξής ερωτήσεις.

1) Τις ποιος είναι ο πραξας ;

2) Τι έπραξε αυτός ;  καλό ή κακό ήταν ευσεβής ή ασεβής ;

3) Γιατί το έπραξε το καλό ή το κακό ;

4) Με ποιον τρόπο το έπραξε το καλό ή το κακό έργο (πράξη) ;; 

5) Σε ποιον καιρόν το έπραξε ;

6)Σε ποιον τόπο έγινε η πράξη  ;

7)Πόσες φορές το έπραξε ;


ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Ουσιαστικά μέσα από τις ερωτήσεις και απαντήσεις γίνεται ένα παιχνίδι μέσα
από το οποίο κάνουμε διδασκαλία με έμμεσο τρόπο


• Ποιος βοήθησε το Χριστό να σηκώσει το σταυρό; (Σίμων Κυρηναίος

• Ποιος έπαιζε λύρα μπροστά στο βασιλιά Σαούλ; (Δαβίδ) 

• Ποιανού πατέρα τα χέρια σήκωσαν μαχαίρι για να σκοτώσουν το γιο του; (Αβραάμ) 

• Τι έστειλε ο Θεό στον Αβραάμ για να θυσιάσει αντί για τον Ισαάκ; (κριάρι) 

• Από τις 10 παρθένες της παραβολής αποκοιμήθηκαν οι 5, 8, 3 ,2. (5) 

• O Ιωνάς έμεινε στην κοιλιά του κήτους 8, 5, 3, 12 ημέρες. (3) 

• O Χριστός διάλεξε για μαθητές του 10, 20, 12, 16 πρόσωπα. (12) 

• Στον κατακλυσμό του Νώε έβρεχε 60, 80, 40, 3 μερόνυχτα. (40) 

• Στον πολλαπλασιασμό των άρτων ο Χριστό χόρτασε 200, 5000, 15000, 1000 άνδρες. (5000) 

• Πόσα βιβλία έγραψε ο Ιωάννης 8, 6, 9, 5, 2 βιβλία στην Καινή Διαθήκη; (5) 

Πόσα βιβλία, επιστολές έγραψε ο απ. Παύλος στον Τιμόθεο 2, 3, 4, 5, 6 επιστολές. (2) 

• Πόσες ήταν οι φυλές του Ισραήλ; (12) 


Ο Henry Kissiger

“Οι Έλληνες είναι αναρχικοί και δύσκολα κουμαντάρονται. Γι’ αυτόν τον λόγο πρέπει να χτυπήσουμε βαθιά μέσα στις πολιτισμικές τους ρίζες: έτσι ίσως καταφέρουμε να τους αναγκάσουμε να συμβιβαστούν. Εννοώ βέβαια να χτυπήσουμε την γλώσσα τους, την θρησκεία τους, τα πολιτισμικά και ιστορικά αποθέματα, έτσι ώστε να ουδετεροποιήσουμε την δυνατότητα τους να αναπτύσσονται, να διακρίνουν τους εαυτούς τους, ή να αποδεικνύουν ότι μπορούν να νικούν, έτσι ώστε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια στα στρατηγικώς απαραίτητα σχέδια μας στα Βαλκάνια, την Μεσόγειο, και την Μέση Ανατολή.

Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα - Γλώσσα: τάξις ή χάος;

 

 Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα - ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ

 

Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα - Έρευνα για αποστάτης 

 

 Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα - Έρευνα για ασεβής

 

 Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα - Έρευνα για εξελθε

 

 Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα - Έρευνα για φεύγετε

 

  Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα - Έρευνα για είδωλα

 

ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ  

 

 

Δάσκαλε που δίδασκες

και νόμους δεν κρατούσες,

εμένανε συμβούλευες

κι εσύ παραστρατούσες.


Γλέντι, αγκαλιές και χάδι

και ξενύχτης κάθε βράδυ.


Κι εγώ που τόσο επίστενα

στα λόγια τα σοφά σου,

γιατί αργά κατάλαβα

τα κατορθώματα σου.


Γλέντι, αγκαλιές και χάδι

και ξενύχτης κάθε βράδυ.


Τώρα, κυρ-δάσκαλε, κι εγώ

άρχισα τα δικά σου,

τις συμβουλές σου σκέφτομαι

και πίνω στην υγειά σου.


Γλέντι, αγκαλιές και χάδι

και ξενύχτης κάθε βράδι. 

 

  • Συνθέσεις του Μιχάλη Γενίτσαρη
  • Στιχουργήματα του Μιχάλη Γενίτσαρη

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρωμηιοί καί Γραικύλοι

  Γραικύλος   γραικύλος - Βικιλεξικό     Η προέλευση, οι έννοιες και η σημασία του όρου «Γραικύλος» - ELLINIKI GNOMI • Die Zeitung der Griec...

Δημοφιλείς αναρτήσεις