ΑΡΧΙΚΗ

Αν ήθελαν, ας γινόταν διπλωμάτες ή πολιτικοί οι δεσποτάδες

 

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Στον αγιομυριόπνοο Περιβόλι της Παναγιάς μας γίνονται πολλά , τα αόρατα όμως είναι περισσότερα. 

 

« – Αν ήθελαν, ας γινόταν διπλωμάτες ή πολιτικοί οι δεσποτάδες . Στην Ορθοδοξία δεν χωρούν αυτά που κάνουν κάποιοι . Λεπτές ισορροπίες δεν υπάρχουν, μόνο λεπτές σωματικές φιγούρες γεμάτες ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ. 

Η γη κινείται, η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ  όμως δεν μετακινείται από τις θέσεις της. Αυτή θα σας σώσει από τους σεισμούς που έρχονται. 

Τα αδιέξοδα του σημερινού βίου προκαλούν ΘΕΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ. 

---------------------------------- 

Με αφορμή του πρόεδρου της ΝΙΚΗΣ Δ. Νατσιού που επισκέφθτηκε το Ν.Σερρών.

Το Ν. Σερρών επισκέφθηκε το Σάββατο 4/11 ο πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ Δ. Νατσιός, με αφορμή την επιστημονική, ενημερωτική εκδήλωση με θέμα : «Φακέλωμα του πολίτη» οι νέες ταυτότητες, που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Φίλιππος Ξενία.

Νωρίτερα, ο Δημήτρης Νατσιός, μαζί με τους Δημήτρη Χιωτακάκο, Δρ Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, επικεφαλής της θεματικής ομάδας ψηφιακής διακυβέρνησης της ΝΙΚΗΣ  και Βασίλη Δανδίκα υποψήφιο του κόμματος στον νομό Σερρών, συναντήθηκαν με τον Μητροπολίτη Σερρών κ. Θεολόγο στο μητροπολιτικό Μέγαρο, προκειμένου να πάρουν την ευχή του. Ο Σεβασμιότατος υποδέχθηκε με αγάπη τα στελέχη της ΝΙΚΗΣ, τα οποία του ζήτησαν συμβουλές για την παρουσία τους στη Βουλή και το πώς πρέπει να πολιτεύεται ένας σύγχρονος πολιτικός υπό το πρίσμα της παράδοσης.

 --------------------------

 Ἀλλ᾿ αὐτή ἡ φιλτάτη Ὀρθοδοξία μας καί σήμερα κινδυνεύει. Προσπαθοῦν κάποιοι νά νοθεύσουν τό δυνατό της κρασί, νά ἀμβλύνουν τά δόγματα,τίς παραδόσεις της, τό ἦθος της, γιά νά μπορῇ νά συνυπάρχῃ μέ τά ἄλλα “δόγματα”.
Τό ἔργο αὐτό ἔχει ἀναλάβει ὁ Οἰκουμενισμός.
Καί δέν ἐννοοῦμε φυσικά ἕναν Ὀρθόδοξο Οἰκουμενισμό, πού μένοντας πιστός στήν Ὀρθοδοξία θά μποροῦσε νά διαλέγεται μέ τούς ἑτεροδόξους, γιά νά τούς βοηθήσῃ νά ἀντιληφθοῦν ὅτι ἐπάνοδός τους στήν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία εἶναι ἐπάνοδος στό πατρικό τους σπίτι, ἀπό τό ὁποῖο οἱ πρόγονοί τους ἐ-
μακρύνθησαν.Ἐννοοῦμε τόν συγκρητιστικό Οἰκουμενισμό, τόν διαχριστιανικό καί διαθρησκειακό.
Μέ πόνο χαράσσω τίς γραμμές αὐτές:
- ∆ιά τούς Οἰκουμενιστάς ἐκείνους πού συμπροσεύχονται ὄχι μόνο μέ ἑτεροδόξους ἀλλά καί ἑτεροθρήσκους καί ἀνάβουν κεριά μαζί μέ τούς Ἰουδαίους, Μουσουλμάνους, Βουδιστάς, Εἰδωλολάτρας, γιά τήν εἰρήνη. Σέ ποιόν Θεό ἄραγε προσφέρουν τά κεριά αὐτά; Ξεχνοῦν ὄχι μόνο τούς Ἱερούς Κανόνας, ἀλλά καί αὐτές τίς θεῖες Γραφές. «Τίς δέ κοινωνία φωτί πρός σκότος;» (Β΄ Κορ.
στ΄ 14).
- ∆ιά τούς Οἰκουμενιστάς πού χωρίς ἐνδοιασμό συμπροσεύχονται μέΠροτεστάντισσες ἱέρειες.
- ∆ιά τούς Οἰκουμενιστάς πού συμμετέχουν στό Π.Σ.Ε., χωρίς ὅμως νά τούς ἐπιτρέπεται νά καταθέτουν ἰδιαιτέρα δήλωσι πού νά ἐκφράζῃ τάς Ὀρθοδόξους θέσεις, μέ συνέπεια ἡ φωνή τους νά χάνεται μέσα στήν παμπροτεσταντική χοάνη.
- ∆ιά τούς Οἰκουμενιστάς πού κατήρτισαν τό κείμενο τῆς Συμφωνίας Ὀρθοδόξων καί Ρωμαιοκαθολικῶν τοῦ Balamand, μέ τό ὁποῖο οἱ Ὀρθόδοξοι γιά πρώτη φορά ἀνεγνώρισαν τόν Ρωμαιοκαθολικισμό ὡς πλήρη Ἐκκλησία- καί ὡς ἀδελφή Ἐκκλησία, χωρίς οἱ Ρωμαιοκαθολικοί νά παραιτηθοῦν ἀπό τό Filioque, τό “ἀλάθητο” καί τό πρωτεῖο ἐξουσίας τοῦ Πάπα ἐφ᾿ ὅλης τῆς Ἐκκλη-
σίας, τήν ἑτεροδιδασκαλία περί κτιστῆς Χάριτος καί τίς λοιπές κακοδοξίες τους.
- ∆ιά τούς Οἰκουμενιστάς πού μέ τίς Κοινές ∆ηλώσεις (κατά τόν διάλογο Ὀρθοδόξων καί Ἀντιχαλκηδονίων) ἀνεγνώρισαν ὄχι μόνον τούς νῦν Ἀντιχαλκηδονίους ὡς Ὀρθοδόξους, ἀλλά καί τούς πατέρας αὐτῶν ∆ιόσκορο, Σεβῆρο, 'Ιάκωβο Βαραδαῖο καί λοιπούς, τούς ἀναθεματισθέντας ὑπό Οἰκουμενικῶν Συνόδων, ἐρχόμενοι ἔτσι σέ φανερά ἀντίθεσι μέ τάς θεοπνεύστους Οἰκουμενι-
κάς μας Συνόδους, ἀλλά καί τούς μεγάλους Πατέρας, 'Ιωάννη τόν ∆αμασκηνό, Μ. Φώτιο, Μάξιμο τόν Ὁμολογητή, Σωφρόνιο Ἱεροσολύμων καί λοιπούς.∆ιά τούς Οἰκουμενιστάς οἱ ὁποῖοι κηρύττουν ὅτι Ἀνατολική καί ∆υτική Ἐκκλησία εἶναι ἀδελφαί Ἐκκλησίαι καί ὅτι ἡ μεταξύ αὐτῶν κοινωνία εἶναι
ἀντίστοιχος πρός τήν κοινωνία τῶν τοπικῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ὡς ἐάν ἡ ∆υτική προσῆλθε στήν Ὀρθοδοξία. ῎Η κηρύττουν ὅτι Ἀνατολή καί ∆ύσις εἶναι οἱ δύο πνεύμονες μέ τούς ὁποίους ἀναπνέει ἡ Ἐκκλησία, ὡς ἐάν ἡ ∆υτική Ἐκκλησία ὀρθοδοξῇ καί δέν πάσχῃ ἀνιάτως. ῎Η κηρύττουν ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Ἀνατολή καί ἡ αἱρετική ∆ύσις ἀποτελοῦν δύο διαφορετικές ὄψεις τῆς ἰδίας Εὐαγγελικῆς Ἀληθείας καί ὅτι δῆθεν αὐτή εἶναι ἡ Φωτιανή Παράδοσις. Ὁποία διαστρέβλωσις τῆς Ἱστορίας! Ὁ ὁμολογητής Μέγας Φώτιος, ὁ ἐλέγξας σθεναρῶς τούς κακοδόξους Λατίνους, νά θεωρῆται ὡς τάχα ἐκφράζων τήν ἴδια πίστι μέ ἐκείνους τούς ὁποίους διά βίου ἐστηλίτευσε!
∆έν ἀντιλαμβάνονται οἱ τά τοιαῦτα λέγοντες ὅτι ὑποτιμοῦν τήν νοημοσύνη τῶν ἀκροατῶν καί ἀναγνωστῶν τους; ῞Ωστε λοιπόν Filioque καί μή Filioque, παποκεντρική ἐκκλησιολογία καί Ὀρθόδοξος ἐκκλησιολογία, κτιστή καί ἄκτιστος Χάρις, ἐκφράζουν μέ διαφορετικό τρόπο τήν ἴδια Ἀλήθεια καί ὄχι δύο διαφορετικές διδασκαλίες, ἤτοι μία Ὀρθόδοξο καί μία αἱρετική;
Ἰδού ποῦ καταντᾷ τό Οἰκουμενιστικό παραλήρημα!Καί ἀφοῦ ὁ λόγος περί ἁγίου Φωτίου, θά πρέπει νά ἐπισημάνουμε, ὅτι εἶναι τοὐλάχιστον ἄδικο καί ἱστορικῶς ἀναπόδεικτο ὅτι καί οἱ Ὀρθόδοξοι Πατέρες εὐθύνονται διά τό σχίσμα. Εὐθύνεται ὁ Μ. Φώτιος, ὁ Πατριάρχης Μιχαήλ Κηρουλάριος, ὁ ἅγιος Μᾶρκος Ἐφέσου, ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, οἱ ὁποῖοι ὡς γνήσιοι ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ ἀπέρριψαν τίς αἱρέσεις τῶν ∆υτικῶν καί ἠρνήθησαν νά ὑποτάξουν τήν Ὀρθόδοξο Ἀνατολική
Ἐκκλησία στόν Πάπα Ποῖος εὐθύνεται; Οἱ Ὀρθόδοξοι, ὅταν ἀντιστέκωνται στούς αἱρετικούς, ἤ
ἀντιθέτως οἱ αἱρετικοί, ὅταν μέ ἑωσφορικό πεῖσμα προσπαθοῦν νά ἐπιβάλλουν τήν αἵρεσι σέ ὅλη τήν Ἐκκλησία;
Καί μήπως θέλουμε καλλιτέρα ἀπόδειξι τῆς εὐθύνης καί δολιότητος τῶν ∆υτικῶν ἀπό τήν ἐπάρατο Οὐνία, ἡ ὁποία προκάλεσε καί προκαλεῖ τόσο πόνο καί τόσους βιαίους προσηλυτισμούς μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων;
- ∆ι᾿ ὅλους τούς Οἰκουμενιστάς πού μέ πράξεις, ἄρθρα καί λόγους ἀμβλύνουν τό Ὀρθόδοξο αἰσθητήριο τοῦ Ἑλληνορθοδόξου λαοῦ, ὥστε νά τοῦ ἀφαιροῦν κάθε δύναμι ἀντιστάσεως ἐναντίον ὅσων ἐπιβουλεύονται τήν Ὀρθοδοξία του.
Τάς σκέψεις αὐτάς μᾶς προεκάλεσεν ἐκτός τῶν ἄλλων καί ἡ ἀνάγνωσις τοῦ κατωτέρω ἀποσπάσματος ἐκ τοῦ Συνοδικοῦ τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας.
«Ἅπαντα τά παρά τήν Ἐκκλησιαστικήν παράδοσιν, καί τήν διδασκαλίαν, καί ὑποτύπωσιν τῶν ἁγίων καί ἀοιδίμων Πατέρων καινοτομηθέντα, ἤ μετά τοῦτο πραχθησόμενα, Ἀνάθεμα».
Αὐστηροί ὄντως οἱ Πατέρες, ἀλλά καί φιλάνθρωποι. ῞Οσοι πραγματικά ἀγαποῦν, πρέπει νά λέγουν τήν ἀλήθεια, διότι αὐτή μόνον σώζει, «γνώσεσθε τήν ἀλήθειαν, καί ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς» ('Ιωάν. η΄ 32).Στό σημεῖο αὐτό θά ἤθελα νά ἐρωτήσω τούς ἐκ τῶν Ὀρθοδόξων Οἰκουμενιστάς: Μήπως θά ἔπρεπε νά διερωτηθοῦν, ἐάν τά ὑπ᾿ αὐτῶν πραττόμενα καί λεγόμενα εἶναι καινοτομίες «παρά τήν ἐκκλησιαστικήν παράδοσιν καί διδασκαλίαν»;
Ὑπάρχει βέβαια ἕνας εὔκολος τρόπος νά κατασιγάσουν τήν συνείδησί τους ὅσοι ὁδηγοῦν τήν Ἐκκλησία στόν συγκρητιστικό Οἰκουμενισμό. Νά χαρακτηρίζουν τούς ἐμμένοντας στήν πατροπαράδοτο εὐσέβεια συλλήβδην ὡς φανατικούς φονταμενταλιστάς. Μέ αὐτήν τήν λογική θά ἐχαρακτηρίζοντο καί οἱ Ἅγιοι Πατέρες οἱ συντάξαντες τό ἀνωτέρω ἀνάθεμα, ὡς καί τά λοιπά πολλά
ἀναθέματα κατά τῶν αἱρετικῶν, ἐπίσης ὡς φονταμενταλισταί, ἀκραῖοι καί φανατικοί.
Ἔχω τήν αἴσθησι ὅτι ἡ γλῶσσα τῶν Οἰκουμενιστῶν δέν εἶναι ἡ γλῶσσα τῶν Ἁγίων Πατέρων καί διδασκάλων μας. ∆έν εἶναι γλῶσσα ὁμολογίας τῆς ἀμωμήτου Πίστεως, ἀλλά γλῶσσα διπλωματίας, πολιτικῆς. Γλῶσσα πού κνήθει (γαργαλίζει) τίς ἀκοές πολλῶν συγχρόνων ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι εἶναι ὀλιγόπιστοι ἤ ἄπιστοι καί δι᾿ αὐτό ἡ δογματική των εὐαισθησία ἔχει χαθῆ.Κατά τόν
μέγα Παῦλο:

«Ἔσται γάρ καιρός ὅτε τῆς ὑγιαινούσης διδασκαλίας οὐκ ἀνέξονται, ἀλλά κατά τάς ἐπιθυμίας τάς ἰδίας ἑαυτοῖς ἐπισωρεύσουσι διδασκάλους κνηθόμενοι τήν ἀκοήν, καί ἀπό μέν τῆς ἀληθείας τήν ἀκοήν ἀποστρέψουσιν, ἐπί δέ τούς μύθους ἐκτραπήσονται» (Β΄ Τιμ. δ΄ 3, 4).
Οἱ κοσμικόφρονες ἄνθρωποι τῆς ἐποχῆς μας ἀρέσκονται νά ἀκούουν καί νά λέγουν ὅτι καλές εἶναι ὅλες οἱ θρησκεῖες καί ὅτι ὅλες πρέπει νά συνεργάζωνται γιά τήν εἰρήνη.
Ἡ ἐκκλησιαστική διπλωματία θυσιάζει τήν Ἀλήθεια στόν καιροσκοπισμό, στήν ἀνθρωπαρέσκεια, στήν ἐπίτευξι γηΐνων στόχων.Ἡ πανθρησκειακή συμπροσευχή τῆς Ρουμανίας ἔγινε καθ᾿ ὑπαγόρευσιν
τοῦ ἀρχηγοῦ τοῦ Ρουμανικοῦ κράτους, γιά νά καλοπιάσῃ τόν ἐμπνευστή της Πάπα καί τούς ∆υτικούς, προκειμένου νά γίνῃ δεκτή ἡ Ρουμανία στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωσι. Γιά τόν ἴδιο λόγο θά γίνῃ δεκτός ὁ Πάπας στήν Ρουμανία, στήν πρώτη Ὀρθόδοξο χώρα πού θά δεχθῇ τήν ἐπίσκεψί του. Τά ὀχυρά πέφτουν. Ἡ καταταλαιπωρημένη ἀπό τήν Οὐνία καί τούς Παπικούς Ρουμανία λησμονεῖ τήν ἱστορία της, τούς μάρτυράς της, χάριν τόσον εὐτελῶν σκοπῶν. Ὁ γηραιός Πατριάρχης σύρεται στό ἅρμα τοῦ Παπισμοῦ. Οἱ Ὀρθόδοξες χῶρες νά χάσουν τήν ψυχή τους, γιά νά γίνουν δεκτές στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωσι;
Κάτι παρόμοιο γίνεται καί στήν χώρα μας, ὅπου πολλοί εἶναι πρόθυμοι νά ἀπεμπολήσουν τίς παραδόσεις μας, νά ἀπορθοδοξοποιήσουν τήν Ἑλλάδα, γιά νά γίνουν ἀρεστοί στούς Εὐρωπαίους ἡγέτας ἤ δυνάστας.Πρόσφατο παράδειγμα ἡ ἀντιεκκλησιαστική συμπεριφορά τοῦ Κρατικοῦ Ραδιοφώνου. Σιγά σιγά περικόπτουν κάθε ἐκπομπή πού θυμίζει Ὀρθοδοξία. Περιεκόπη κατ᾿ ἀρχάς ἡ πρωινή προσευχή. Κατόπιν οἱ ἐκκλησιαστικές ἐκπομπές τοῦ πρώτου προγράμματος τῆς Κυριακῆς. Οἱ ἀναμεταδόσεις τῶν μεγάλων Πανηγύρεων τῆς Ὀρθοδοξίας, ὡς τῆς Παναγίας τῆς Τήνου. Πρόσφατα πε-
ριέκοψε καί τήν ἀναμετάδοσι τῶν Χαιρετισμῶν. Οἱ ἰθύνοντες τό Κρατικό Ραδιόφωνο ἀγνοοῦν φαίνεται ὅτι οἱ Χαιρετισμοί τῆς Παναγίας, τά “Χαιρονύμφια” ὅπως τά λέγει ὁ λαός, εἶναι μία ἀπό τίς ἑλληνορθόδοξες παραδόσεις μας, καί ὅτι αὐτοί πού δέν ἠμποροῦν νά μεταβοῦν στίς ἐκκλησίες γιά σοβαρούς λόγους ἄκουγαν ἀπό τό Ραδιόφωνο τούς Χαιρετισμούς, καί μάλιστα στίς περιοχές πού δέν ἀκούονται οἱ ἐκκλησιαστικοί σταθμοί.
Ὁ ὁδοστρωτήρας τοῦ ἐξευρωπαϊσμοῦ ἐξαφανίζει σιγά σιγά τήν ἐκκλησιαστική καί ἐθνική μας ταυτότητα. Τά συμπτώματα εἶναι πολλά καί δέν εἶναι τοῦ παρόντος νά ἀναφερθοῦν διεξοδικῶς ἐδῶ.

(Απόσπασμα από  ΟΡΘΟ∆ΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
Λόγος ἐπί τῇ ἑορτῇ τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἀρχιμ. Γεωργίου
Καθηγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ὁσίου Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους)

 Μήπως δεν γνωρίζουν ο κ. Νατσιός και οι οπαδοί του τι υπόγραψε ο Σερρών στο Κολυμπάρυ ;;  τι έκανε πριν το Κολυμπάρυ και πρόσφατα , γιατί δεν τον έλενξαν να γυρίσει στην Ορθή Πίστη ;;

ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΔΑΣΚΑΛΕ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΙΑ ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ;; ΠΟΥ ΤΑ ΚΑΤΕΛΥΣΑΝ ΟΛΑ ,  ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΞΗΛΩΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ;;

ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΔΑΣΚΑΛΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣ ΤΟΥ ΙΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΥ Ο ΣΕΡΡΩΝ ;;; ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙΣ ΠΑΡΕΑ ΤΟΥΣ ΥΒΡΙΣΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ;; ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΥΒΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΕΦΕΣΑΙ ;;;

 ΑΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΓΙΟ ΠΑΤΕΡΑ Κ. ΝΑΤΣΙΕ ΙΣΩΣ ΟΦΕΛΗΘΗΣ .

ΑΥΤΑ ΔΙΔΑΧΤΗΚΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΤΕΣ ΜΑΣ ΟΧΙ ΞΕΝΟΦΕΡΤΑ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ !

ΠΕΡΙ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΩΝ ΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΚΑΚΩΝ
Αγ.Γρηγ.θεολ. Να προτιμάς πάντοτε τους καλούς, όχι τους κακούς. Αν συναναστρέφεσαι με κακούς θα γίνεις οπωσδήποτε κακός και ο ίδιος. Φ-Αγ.Μάξιμου Ομολ.15Ε-61
Αγ.Γρηγ.θεολ. Είναι βλαβερές οι συναναστροφές με τους κακούς, επειδή αυτός είναι ο νόμος της φιλίας, να δημιουργείται συνήθως από ομοιότητα σε εκείνους που συνδέονται. Φ-Αγ.Μάξιμου Ομολ.15Ε-61

Αγ.Γρηγ.θεολ. Καλύτερη από τη γεμάτη εμπάθεια ομόνοια είναι η διάσταση για χάρη της ευσέβιας. Φ-Αγ.Μάξιμου Ομολ.15Ε-61
Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου. Ὅποιος ἀκολουθεῖ τὸν θεοφιλῆ θὰ πλουτήση ἀπὸ τὰ μυστήρια τοῦ Θεοῦ, ἐνῶ ὅποιος ἀκολουθεῖ τὸν ἄδικο καὶ ὑπερήφανο θὰ ἀπομακρυνθῆ ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ θὰ μισηθῆ ἀπὸ τοὺς φίλους του. Φ-Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου ΕΠΕ τομ. 8β-195
Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου. Ὅσο ἀπομακρύνεται ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὴν συναναστροφὴ τῶν ἀνθρώπων, τόσο ἀξιώνεται τῆς παρρησίας πρὸς τὸν Θεὸ διὰ τοῦ νοῦ του. Καὶ ὅσο κόβει ἀπὸ τὸν ἑαυτό του τὴν παρηγοριὰ τοῦ κόσμου τούτου, τόσο ἀξιώνεται τὴν χαρὰ τοῦ Θεοῦ μέσα στὸ ἅγιο Πνεῦμα. Φ-Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου τ8β-197
Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου. Μὴν ἀποκτήσης φίλους οὔτε ἐμπίστους, ἄν δὲν εἶναι ἐνάρετοι, ὥστε νὰ μὴ δημιουργήσης πρόσκομμα, στὴν ψυχή σου καὶ παρεκκλίνης ἀπὸ τὴν ὁδὸ τοῦ Κυρίου. Φ-Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου τ8β-205
Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου. Ἡ διαβίωσις καὶ συναναστροφὴ μὲ τοὺς ἀγωνιστὰς ἐπιτρέπει καὶ στὰ δύο μέρη τὸν ἐμπλουτισμὸ μὲ τὰ μυστήρια τοῦ Θεοῦ, ἐνῶ ἡ ἀγάπη πρὸς τοὺς ραθύμους καὶ ὀκνηροὺς ὁδηγεῖ στὸν ἐμπλουτισμὸ τῆς κοιλίας χορταστικὰ καὶ ἄπληστα διὰ τοῦ μεταξύ των μετεωρισμοῦ. Αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι ἀλληλοπροσκαλοῦνται γιὰ διασκέδασι καὶ σὰν μισθωτοὶ ἀνταποδίδουν ὁ ἕνας στὸν ἄλλον τὴν πρόσκληση. Ἀπόφευγε, ἀδελφέ μου, τοὺς συνηθισμένους σὲ τέτοια πράγματα καὶ μὴ θέλης καθόλου νὰ συντρώγης μὲ αὐτούς, οὔτε ἄν σοῦ παρουσιασθῆ ἀνάγκη γι’ αὐτό·  διότι ἡ τράπεζά τους εἶναι μιασμένη καὶ ἔχουν ὑπηρέτες τοὺς δαίμονες· οἱ φίλοι τοῦ νυμφίου Χριστοῦ δὲν μετέχουν σ’ αὐτήν. Φ-Ἀγ.Ἰσαάκ Σύρου τ8β-207
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Όπως οι καλοί συνηθίζουν να συμβουλεύουν τους άλλους αυτά με τα οποία και οι ίδιοι έγιναν καλοί, ετσι και οι κακοί συνηθίζουν να συνιστούν στους άλλους αυτά με τα οποία έγιναν κακοί. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Δ-378
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Όπως η συναναστροφή με τους κακούς συνήθως βλάπτει αυτούς που τους συναναστρέφονται έτσι και η συναναστροφή με τους εναρέτους οφελεί πολύ εκείνους που τους συναναστρέφονται. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Δ-379
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Εκείνος που μπορεί να διορθώσει και άλλους ας συναναστρέφεται εκείνους που πρόκειται να δεχτούν την θεραπεία και ας τους κάνει καλύτερους. Εκείνος όμως που είναι αδύναμος, να αποφεύγει τους κακούς, για να μην κολλήσει την αρρώστια εκείνων. Φ-Αγ.Αναστασίου Σιν.-13β-57
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Δεν είναι μικρό κατώρθωμα το να αποφεύγει κανείς τους υποκριτές καὶ δόλιους, το να μισεί, να αποστρέφεται και να σιχαίνεται τους αλαζόνες, και να προσεύχεται με ησυχία. Φ-Αγ.Αναστασίου Σιν.-13β-57
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Για αυτό και ο φιλάνθρωπος Κύριος μας επέτρεψε να αναμιγνύονται οι αγαθοί με τους κακούς, για να κερδίζουν κάτι από την συναναστροφή και να μην παραμένουν διαρκώς στην κακία. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Δ-379
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Γιατί αν αποφεύγεις τους πονηρούς, επιδιώκεις δε την συντροφιά των καλών, θα αυξηθούν και απο τις δύο πλευρές οι ωφέλειες της αρετής και θα εξαφανιστούν οι βλάβες της κακίας. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Δ-380
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. 'Ει δε οφθαλμός σου ο δεξιός σκανδαλίζει σε έξελε αυτόν'' Αν ένα πρόσωπο αγαπητό και πολύτιμο όπως το δεξιό ματι σου σε ερεθίζει και σε σπρώχνει στην αμαρτία, χωρίσου οριστικά από αυτό και κόψε κάθε επικοινωνία μαζί του. Τίποτε δεν είναι τόσο βλαβερό, όσο η κακή συναναστροφή. Γιατί όσα δεν μπορεί να τα κάνει ο εξαναγκασμός, μπορεί να τα κάνει πολλές φορές η φιλία, είτε πρόκειται για ζημιά είτε για οφέλεια.Για αυτό μας προστάζει με πολύ αυστηρότητα ο Κύριος να αποκόβουμε αυτούς που μας βλάπτουν δηλ. τους τα σκάνδαλα φέροντας. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Δ-379
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Αυτό είναι ασφάλεια, αυτό τείχος, αυτό πρόοδος στήν αρετή, τό νά αποφεύγει κανείς τούς κακούς καί να είναι συ-γκεντρωμένος καί συμμαζεμένος στόν εαυτό του σέ όλη τού τή ζωή καί να κατοικεί μακριά από εκείνους πού διαφθείρουν τόν άνθρωπο. Γιατί δέν συντελεί τήν απομόνωση τού ανθρώπου μόνον η ερημιά, αλλά και η φιλοσοφιμένη σκέψη. Π.Α.Αγ.Ι.Χρυσ. Α-767
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Από πού νομίζεις ότι γίνονται θαυμαστοί και δοξασμένοι μερικοί από εκείνους που κατέλαβαν τις ερημιές; Δεν γίνονται επειδή φεύγουν τους θορύβους και τις αγορές και κατασκηνώνουν μακριά από τον καπνό και την ζάλη των βιοτικών πραγμάτων; Αυτούς και σύ να μιμηθείς, επιδιώκοντας μέσα στην πόλη να βρείς την ερημιά και την ησυχία. Και πώς θα κατορθωθεί αυτό; Αν αποφεύγεις τους πονηρούς ανθρώπους και επιδιώκεις την συντροφιά των καλών και ενάρετων. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσ.Δ-380
Ἀγ.Ἰωάννου Χρυσοστ. Δὲν θὰ μᾶς ὠφελήσει σὲ τίποτε, ἄν ἔχουμε ἀγαθὲς σχέσεις μὲ ὅλους καὶ ἐρχόμαστε σὲ σύγκρουση μὲ τὸν Θεό. Ἀντίθετα δὲν κινδυνεύουμε καθόλου, ἔσω καὶ ἄν ὅλοι μᾶς ἀποστρέφονται καὶ μᾶς μισοῦν, ἀλλὰ μᾶς δέχεται καὶ μᾶς ἀγαπᾶ ὁ Θεός. Φ-ΕΠΕ Ἀγ.Ἀναστασίου Σιναΐτου. 13β-153
Ἀγ.Ἰωάννου Χρυσ. Λέγοντας ο Απ.Παύλος «μη συναμίγνυσθε αυτώ» δηλ. τόν άτακτο, δέν απομάκρυνε τούς ακροατές του από τήν φροντίδα γιά αυτόν, αλλά αντίθετα τούς παράγγειλε νά τόν βοηθήσουν πολύ, αφού πρόσθεσε καί είπε «καί μή ως εχθρόν ηγείσθε, αλλ' ως αδελφόν». Χωρίστηκες από τή συντοφιά του, αλλά μήν εγκαταλείψεις τή φροντίδα γιά αυτόν, τόν απέκοψες από τή σύναξη, μήν τόν αποκόψεις από τήν αγάπη σου. Π.ανθ.Αγ.Ι.Χρυσοστ.Α-239
Μεγ.Βασιλείου. Οἱ συναναστροφὲς  μὲ τοὺς κακοὺς εἶναι βλαβερές, ἐπειδή, σύμφωνα μὲ τὸν νόμο τῆς φιλίας, αὐτοὶ ἀπὸ τὴ φύση τους λόγω ὁμοιότητος συνδέονται μ’ αὐτοὺς ποὺ συναναστρέφονται. Διότι, ὅπως στὶς νοσογόνες περιοχὲς ὁ ἀέρας ποὺ κυκλοφορεῖ κατὰ τόπους μεταδίδει σ’ αὐτοὺς ποὺ ζοῦν ἐκεῖ, χωρὶς νὰ τὸ καταλαβαίνουν, τὴν ἀρρώστια, ἔτσι καὶ ἡ συναναστροφὴ μὲ τοὺς κακοὺς ἀφήνει μεγάλα κακὰ στὴν ψυχή, ἔστω καὶ ἂν ἡ βλάβη δὲν γίνεται τὴ στιγμὴ ἐκείνη ἀντιληπτή. Ἀγ.Ἰ. Δαμασκ. ΕΠΕ 8,301
Μεγ.Βασιλείου. Ἐρώτησις ΡΚΔ΄  Εἰ δεῖ αἱρετικὸν ἢ Ἑλλήνων κατὰ συντυχίαν εὑρεθέντα που, ἢ συνεσθίειν αὐτοῖς ἢ ἀσπάζεσθαι αὐτούς. Ἀπόκρισις : «Τὸν μὲν ἀσπασμὸν τοῦτον δηλονότι τὸν κοινὸν ἐπ’ οὐδενὸς ὁ Κύριος ἀπηγόρευσεν, εἰπών· «Ἐὰν ἀσπάσησθε τοὺς φίλους ὑμῶν μόνον, τί περισσὸν ποιεῖτε;...», περὶ δὲ τοῦ συνεσθίειν ἔχομεν παρὰ τοῦ Ἀποστόλου ἐπὶ τίνων χρὴ παραιτεῖσθαι τοῦτο, εἰπόντος·»... μὴ συναμίγνυσθε πόρνοις... ἐάν τις ἀδελφὸς ὀνομαζόμενος ᾗ πόρνος ἢ πλεονέκτης ἢ εἰδωλολάτρης... τῷ τοιούτῳ μηδὲ συνεσθίειν». Βασιλειανὸν Ταμεῖον σελ. 50 (ΕΠΕ 9,156)
Μεγάλου Βασιλείου. (Ἐρμηνεία εἰς τὸν 1ον Ψαλμόν). Τρία πράγματα πρόβαλε σὲ μᾶς, ἀπὸ τὰ ὁποῖα ἀξίζει νὰ φυλαγόμαστε· νὰ μὴ πηγαίνουμε σὲ συναθροίσεις ἀσεβῶν, νὰ μὴ στεκόμασε σὲ συναθροίσεις ἁμαρτωλῶν, καὶ νὰ μὴ καθόμαστε σὲ κάθισμα διεφθαρμένων. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 8,303
Μεγ. Ἀθανασίου : Πρέπει ὄχι μόνο νὰ μένουμε μακριὰ ἀπὸ τὰ κακά, ἀλλὰ νὰ ἀποστρεφόμαστε καὶ αὐτοὺς ποὺ τὰ κάνουν. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 8,303
Νικηφόρου Θεοτόκη. Ἀποφεύγεις τῶν κακῶν ἀνθρώπων τὰς συναναστροφάς, ἀποφεύγεις τὰ θέατρα, τοὺς χορούς, τὰς πανηγύρεις, τὰ παίγνια; Ἰσχυρὸν ὅπλον εἶναι κατὰ τῆς πολεμούσης τοῦ κόσμου ματαιότητος ἡ φυγή· ἐὰν λοιπόν ἐπιμείνῃς φεύγων τὰ τοιαῦτα διὰ παντός, νικᾷς καὶ θριαμβεύεις κατὰ πάσης κοσμικῆς ἐμπαθείας· ἐὰν δὲ ἐπὶ προφάσει φίλων ἤ συγγενῶν ἤ ἀρχόντων σταθῇς καὶ ἐγκαταλίπῃς τὴν φυγήν, γίνεσαι ἐμπαθὴς καὶ ματαιόφρων. Κυριακοδρόμιον τομ. Α. 187
Ευαγρίου (Προς Μοναχόν). Αν έχεις φίλους, να αποφεύγεις τις συχνές συναντήσεις τους. Γιατί, συναντώντας τους ύστερα από μακρό διάστημα, θα τους είσαι χρήσιμος. Αν μάλιστα καταλάβεις ότι από αυτούς σου προξενείται ζημιά, να μην τους πλησιάσεις καθόλου. Γιατί πρέπει να έχεις φίλους εκείνους πού σου είναι ωφέλιμοι και σε βοηθούν στη ζωή σου αυτή. Φ-Ευαγρίου-11Α,69
Εὐαγρίου. Απόφευγε και των πονηρών ανδρών και εριστικών τις συναντήσεις. Με κάνέναν από αυτούς να μην συγκατοικήσεις, αλλά να μένεις μακριά από τις κακές προθέσεις τους. Φ-Ευαγρίου-τομ. 11Α,69
Εὐαγρίου. Φίλοι σου να είναι άνδρες ειρηνικοί, πνευματικοί αδελφοί καὶ Αγ.πατέρες. Γιατί αυτούς και ο Κύριος τους ονόμασε έτσι, λέγοντας "μήτηρ μου και αδελφοί μου ούτοι εισιν οι ποιούντες το θέλημα του Πατρός μου…". Φ-Ευαγρίου-τ11Α,69
Εὐαγρίου. Με πολυάσχολους να μην κάνεις συντροφιά, ούτε να πάς σε συμπόσιο μαζί τους, για να μην σε παρασύρουν κάποτε στις απάτες τους και σε αποσπάσουν από την επιστήμη της ησυχίας. Να μην κλίνεις το αυτί σου στα λόγια τους, και να μην δεχθείς τις ενδόψυχες σκέψεις τους, γιατί είναι πραγματικά επιζήμιοι. Φ-Ευαγρίου-τ11Α,69
Ἀββᾶς Ισαάκ Φεύγε μακριά από αυτούς που αγαπούν τα υλικά αγαθά καθώς και να τα αποκτάς ο ίδιος. Να φεύγεις από τους σπάταλους, καθώς επίσης και από την σπατάλην. Να φεύγεις μακριά από τους ακόλαστους καθώς και από την ακολασία. Διότι αν η απλή ανάμνησις λόγων ταράσση την διάνοιαν, πόσο μάλλον η συνεχής παρατήρησις και επικοινωνία με τα ανωτέρω ελαττώματα και τους εργάτες τους. Ευεργετινός-Α,323
Ἀββᾶς Ισαάκ Να πλησιάζεις τους δικαίους και διά αυτών θα προσεγγίσεις τον Θεόν. Να συνανασρέφεσαι με αυτούς που έχουν ταπείνωση και θα μάθεις τους τρόπους τους· διότι εάν είναι ωφέλιμος, είς τον άνθρωπον, η νοερά παρατήρησις των αναφερθέντων προτερημάτων, πόσο μάλλον η διδασκαλία των αρετών αυτών από το στόμα εκείνων, που ζούν τας αρετάς αυτάς;  Ευεργετ.-Α,323
Ἀββᾶς Ισαάκ Φίλος ανόητος και απερίσκεπτος είναι πηγή ζημίας· δροσερά δε και γλυκειά πηγή η συναναστροφή με συνετούς. Το να κάνεις συντροφιά με ασύνετους είναι θλίψις της καρδίας σου. Εἶναι προτιμότερο να κατοικήσεις με θηρία, παρά με ανθρώπους με κακή συμπεριφορά. Να κάθεσαι με γύπες, παρά με αχόρταγο και πλεονέκτη, γίνου φίλος με φονέα παρά με φιλόνεικο άνθρωπο. Προτιμότερο να συνομιλείς με χοίρον παρά με άνθρωπο κοιλιόδουλο· διότι είναι καλύτερη η γούρνα των χοίρων, παρά στόμα λαίμαργον και αχόρταχον· προτιμότερο να κάθεσαι με λεπρούς παρά με υπερήφανους. Ευεργετινός-Α,337
Ὁ Ἀββᾶς Παλλάδιος εἶπεν· ὁ ἄνθρωπος πρέπει, περισσότερον καὶ ἀπὸ τὸ φωτεινὸν παράθυρον, νὰ ἐπιδιώκῃ τὰς συναναστροφὰς ὁσίων ἀνδρῶν, διὰ νὰ δυνηθῇ νὰ ἴδῃ τὴν καρδίαν του, ὡς νὰ ἀναγιγνώσκῃ καθαρογραμμένον βιβλίον, καὶ νὰ ἀντιληφθῇ, τοιουτοτρόπως, τὴν ὀκνηρίαν ἢ ἐπιμέλειαν διὰ τῆς συγκρίσεως τῆς ζωῆς του πρὸς τὴν ζωὴν ἐκείνων. Διότι ἀρκεταὶ εἶναι αἱ ἐκδηλώσεις τῶν ἐναρέτων, ποὺ μαρτυροῦν τὴν καθαρότητα τῆς ψυχῆς των, ὅπως τὸ χρῶμα, ποὺ σκορπίζει εἰς τὸ πρόσωπον ἡ κατὰ Θεὸν πολιτεία·  καὶ ὁ στολισμὸς τοῦ φορέματος· καὶ ἡ ἁπλότης τοῦ χαρακτῆρος· καὶ τὸ ταπεινὸν κατὰ τὰς συζητήσεις· καὶ ἡ ἔλλειψις φιλοπεριέργου διαθέσεως ἀπὸ τὰς λέξεις· καὶ ἡ σύνεσις τῶν νοημάτων· καὶ ἡ εὐλάβεια τῶν τρόπων, ὅλα αὐτὰ ὠφελοῦν πάρα πολὺ αὐτούς, ποὺ τὰ προσέχουν, καὶ ἐγχαράσσουν εἰς τὰς ψυχὰς των ἀναλλοίωτα πρότυπα ἀρετῆς. Εὐεργετινός. Α-234
Ἐν τῷ Γεροντικῷ. Ἐκεῖνος ποὺ συγκατοικεῖ μὲ ἀδελφούς, δὲν πρέπει νὰ εἶναι τετράγωνος, ἀλλὰ νὰ εἶναι στρογγυλὸς διὰ νὰ ταιριάζῃ μὲ ὅλους. Ἐγὼ δὲν κάθομαι μόνος μου ἀπὸ ἀρετήν, ἀλλὰ ἀπὸ ἀδυναμίαν· διότι δυνατοὶ εἶναι ἐκεῖνοι, ποὺ ἔρχονται εἰς ἐπικοινωνίαν μὲ τοὺς ἀνθρώπους. Εὐεργετινός. Β-576-577
Ἕνας γέρων εἶπεν : Ὅποιος εἰσέρχεται εἰς ἀρωματοπωλεῖον, ἔστω καὶ ἐὰν δὲν ἀγοράσῃ τίποτε, ὁπωσδήποτε ὅμως παίρνει ἐπάνω του εὐωδίαν, τοιουτοτρόπως ὠφελεῖται καὶ ὁ ἐπισκεπτόμενος τοὺς Πατέρας. Εὐεργετινός. Α-239
Εἶπε ὁ ἀββᾶς Ἀγάθων : Ἂν ὑπάρχη κάποιος ὑπερβολικὰ ἀγαπητός μου καὶ ἀντιληφθῶ ὅτι μὲ ὁδηγεῖ σὲ ἐλάττωμα, τὸν ἀποκόπτω ἀπὸ ἐμένα. Ἀποφθέγματα Γερόντων - ΕΠΕ τομ.1,115
Ἀγ.Εφραίμ.  Να προσπαθείς να μή συναναστρέφεσαι με αυτούς που αγαπούν την αργίαν και δεν επιθυμούν να επιδίδωνται είς την ασκητικήν ησυχίαν. Να αποφεύγεις αυτούς που αγαπούν τα συμπόσια και λέγουν· εγώ θα σου κάνω σήμερα το τραπέζι και σύ θα μου το κάνεις αύριον. Διότι εάν συμφωνήσεις με αυτά, δεν θα σου μείνει καιρός να ζήσεις τον βίον της αρετής. Αλλά η ψυχή σου θα γίνει κατοικητήριον όλων των παθών· να μιμήσαι αυτούς που είναι θερμοί στα πνευματικά, και βαδίζουν την στενήν και στενόχωρον οδόν διά να φτάσεις την αιώνιον ζωήν. Ευεργετινός-Α,331
Ἀγ.Εφραίμ. Γνώριζε ἀδελφέ μου, ὅτι ἐκεῖνος ποὺ ἀγαπᾶ τὰς κοσμικὰς συναναστροφὰς δὲν ἔχει ἀκόμη μισήσει τὸν κόσμον· ὅπως δὲ ἀκριβῶς ἐκεῖνος ποὺ ρίπτει ξύλα εἰς τὴν φωτιάν, σηκώνει φλόγας, τοιουτοτρόπως καὶ αἱ συναναστροφαὶ μὲ κοσμικοὺς ἀνθρώπους ξυπνοῦν τὰ πάθη εἰς τὴν καρδίαν τοῦ Μοναχοῦ. Ευεργετινός-Α,320

 ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΝ ΛΑΟΔΙΚΕΙΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ (357 & 368 μ.Χ.)

Κανὼν ΛΒ´
Ὅτι οὐ δεῖ αἱρετικῶν εὐλογίας λαμβάνειν, αἵτινές εἰσιν ἀλογίαι μᾶλλον, ἢ εὐλογίαι.

Κανὼν ΛΓ´
Ὅτι οὐ δεῖ αἱρετικοῖς, ἢ σχισματικοῖς συνεύχεσθαι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άγιος Αθανάσιος ο Πάριος: Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός. (Ο Αντίπαπας) – Σκοπός συγγραφής του έργου.

  Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός. (Ο Αντίπαπας). Η δράση και το εγκώμιο του, γραμμένα από τον Άγιο Αθανάσιο τον Πάριο. Ο ΑΝΤΙΠΑΠΑΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις