Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Αμήν.
Πρωτότυπο Κείμενο
ΜΑΚΑΡΙΟΣ ἀνήρ, ὃς οὐκ ἐπορεύθη ἐν βουλῇ ἀσεβῶν καὶ ἐν ὁδῷ ἁμαρτωλῶν οὐκ ἔστη καὶ ἐπὶ καθέδρᾳ λοιμῶν οὐκ ἐκάθισεν.
2 Ἀλλ ἢ ἐν τῷ νόμῳ Κυρίου τὸ θέλημα αὐτοῦ, καὶ ἐν τῷ νόμῳ αὐτοῦ μελετήσει ἡμέρας καὶ νυκτός.
3 Καὶ ἔσται ὡς τὸ ξύλον τὸ πεφυτευμένον πάρα τὰς διεξόδους τῶν ὑδάτων, ὃ τὸν καρπὸν αὐτοῦ δώσει ἐν καιρῷ αὐτοῦ καὶ τὸ φύλλον αὐτοῦ οὐκ ἀπορρυήσεται· καὶ πάντα, ὅσα ἂν ποιῇ, κατευοδωθήσεται.
4 Οὐχ οὕτως οἱ ἀσεβεῖς, οὐχ οὕτως, ἀλλ' ἢ ὡσεὶ χνοῦς, ὃν ἐκρίπτει ὁ ἄνεμος ἀπὸ προσώπου τῆς γῆς.
5 Διὰ τοῦτο οὐκ ἀναστήσονται ἀσεβεῖς ἐν κρίσει, οὐδὲ ἁμαρτωλοὶ ἐν βουλῇ δικαίων·
6 ὅτι γινώσκει Κύριος ὁδὸν δικαίων, καὶ ὁδὸς ἀσεβῶν ἀπολεῖται.
Πριν πάμε στις ερμηνείες πρέπει να θέσουμε ερωτήσεις στην πρόταση ή στις προτάσεις για να δούμε τι ακριβώς θέλει να μας πει ο συγγραφεύς ή ο ποιητής.
Επειδή δεν καταλαβαίνουμε και τυχαίνει να μην έχουμε τις μεταφράσεις Κολιτσαρα ή Τρεμπελα και αφού δεν κάναμε έρευνα σαν αρχάριοι του Ψαλτηρίου σε αυτήν την περίπτωση , ξεκινάμε από το λεξιλόγιο .
Μετά ρωτάμε για το τις,πως ,γιατί,για τον χρόνο, τόπο, για ποιον σε ποιους απευθύνετε ο συγγραφεύς ή ο ποιητής.
Αυτά μας δίδαξαν οι Τρεις Ιεράρχες των Γραμμάτων πως να διαβάζουμε την Αγία Γραφή.
Ετυμολογία
αμαρτωλός αρχαία ελληνική ἁμαρτωλός
Ερμηνεία
└επίθετο┘ αμαρτωλός -ή, -ό
✦ αυτός που παραβαίνει τον ηθικό ή θείο νόμο: και συ, ψυχή μου
αμαρτωλή, σύρε στους κολασμένους (δημ. τραγ.) – ωσάν ψυχές αμαρτωλές που
οι τάφοι δεν τις θέλουν (Κ. Ουράνης)
✦ το θηλ. αμαρτωλή ως ουσ., η πόρνη
κριματισμένος
Αντίθετα
αναμάρτητος
Ετυμολογία
- οδός < (διαχρονικό δάνειο) αρχαία ελληνική ὁδός < πρωτοϊνδοευρωπαϊκή *sodos < *sed- (κάθομαι / sedeo)
Προφορά
- ΔΦΑ : /oˈðos/
- τυπογραφικός συλλαβισμός : ο‐δός
Ουσιαστικό
οδός θηλυκό
- μέρος εδάφους που έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να επιτρέπει την μετακίνηση ανθρώπων και οχημάτων
- (μεταφορικά) τρόπος ενέργειας
Εκφράσεις
- βασιλική οδός: ο δρόμος που προορίζεται για ένα βασιλιά
- δεν υπάρχει βασιλική οδός προς τη γεωμετρία : η απάντηση που λέγεται πως έδωσε ο Ευκλείδης στον Πτολεμαίο Α΄, όταν εκείνος τον ρώτησε ποιος είναι ο εύκολος τρόπος για να μάθει τη γεωμετρία
- δια της πλαγίας οδού, δια της τεθλασμένης οδού: χρησιμοποιώντας πλάγια μέσα
- εν μέση οδώ: μες στη μέση του δρόμου
- (είμαι) καθ' οδόν: ακόμα προχωρώ, πορεύομαι, δεν έχω φτάσει στον προορισμό μου.
- όδευμα, όδευση, οδεύω
- οδικός, οδικώς
- οδήγημα, οδήγηση, οδηγητής, οδηγητικός, οδηγία, οδηγισμός
- οδηγός, οδηγώ, οδηγούμαι
Ετυμολογία
βουλή αρχαία ελληνική βουλή
Ερμηνεία
ουσιαστικό
└θηλυκό┘ η βουλή
✦ σκέψη, απόφαση: κι όπου η βουλή τους συφορά, κι όπου το πόδι χάρος
(Διον. Σολωμός) άλλαι μεν βουλαί ανθρώπων, άλλα δε θεός κελεύει
✦ το σύνολο των βουλευτών, κοινοβούλιο
✦ ο τόπος όπου συνεδριάζουν οι βουλευτές
Ετυμολογία
πορεύομαι αρχαία ελληνική πορεύω
Ερμηνεία
└ρήμα┘ πορεύομαι
✦ βαδίζω, οδεύω, οδοιπορώ
✦ (μτφ. ) διάγω, ζω
✦ κ. πορεύω, πορίζομαι, εξοικονομώ τα απαραίτητα για τη ζωή: πού να βρίσκεται; στα ξένα πώς πορεύει; (Β. Ρώτας)
Ερμηνεία
└επίθετο┘ ασεβής -ής, -ές
✦ που δε σέβεται, δεν τιμά τα θεία
✦ (γεν.) ο άπρεπα φερόμενος σε αξιοσέβαστα άτομα, ο περιφρονητής των καθιερωμένων ηθικών αξιών
✦ (για εκδηλώσεις) που μαρτυρεί ασέβεια: ασεβείς λόγοι
ανευλαβής
Αντίθετα
ευσεβής
Επιρρήματα
ασεβώς
Ερμηνεία
ουσιαστικό
└θηλυκό┘ η ασέβεια
✦ έλλειψη σεβασμού ιδ. προς τα θεία
✦ ασεβής λόγος ή πράξη
Συνώνυμα
ανευλάβεια
Αντίθετα
ευσέβεια
Ετυμολογία
άσεβος αρχαία ελληνική ἀσεβής
Ερμηνεία
└επίθετο┘ άσεβος -η, -ο
Ετυμολογία
ασεβώ αρχαία ελληνική ἀσεβῶ
Ερμηνεία
└ρήμα┘ ασεβώ -είς, -εί
✦ δείχνω ασέβεια, περιφρόνηση στα θεία ή σε καθετί αξιοσέβαστο: όταν μιλάς έτσι, ασεβείς στους γονείς σου
Για το αντίθετο της ασέβειας μήπως το έχουμε ακούσει πουθενά ;;;
ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Ὁ Διάκονος Κύριε σῶσον τοὺς εὐσεβεῖς
Ὁι Ἱερείς Κύριε σῶσον τοὺς εὐσεβεῖς
Ὁι Χοροί Κύριε σῶσον τοὺς εὐσεβεῖς (ΔΙΣ)
Ὁ Διάκονος Καὶ ἐπάκουσον ἡμῶν
Ὁι Ἱερείς Καὶ ἐπάκουσον ἡμῶν
Έπειτα κάνουμε έρευνα και ψάχνουμε τις ορθές ερμηνείες , βλεπετε πινακα παρακατω.
Αν δεν σας επαρκουν οι Αγιοι Πατερες , ψαχνουμε ανθρωπους με καλη προαιρεση που γραψαν γι αυτο το θεμα.
ΜΕΓΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΕΡΓΑ Τ.5 ΕΠΕ |
ΜΕΓΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΕΡΓΑ Τ.6 ΕΠΕ |
ΜΕΓΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΕΡΓΑ Τ.7 ΕΠΕ |
ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΕΡΓΑ Τ.5 ΕΠΕ |
ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗΣ ΕΡΓΑ Τ.6 ΕΠΕ |
ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗΣ ΕΡΓΑ Τ.7 ΕΠΕ |
ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗΣ ΕΡΓΑ Τ.8 ΕΠΕ |
ΙΩΑΝΝΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ ΕΡΓΑ Τ.11 ΕΠΕ |
ΙΩΑΝΝΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ ΕΡΓΑ Τ.12 ΕΠΕ |
ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΕΡΓΑ Τ.1-25 ΕΠΕ |
ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΕΡΓΑ Τ.4,5,14-17 ΕΠΕ |
ΜΑΞΙΜΟΥ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗ ΕΡΓΑ Τ.14Α ΕΠΕ |
ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΚΗΠΟΣ ΧΑΡΙΤΩΝ |
Τους Αγιους Πατερες θα τους διαβαστε στην συνεχεια ακολουθουν μερος α' , β΄ , γ΄....
Ψαχνουμε τα χωρια απο την Αγια Γραφη δες το λινκ παρακατω.
Αὕτη ἡ κλητὴ καὶ ἁγία ἡμέρα - Έρευνα για ασεβής
Ἑρμηνεία Ἰωάννου Κολιτσάρα
Τρισευτυχισμένος καὶ εὐλογημένος ἀπὸ τὸν Θεὸν εἶναι ὁ ἄνθρωπος ἐκεῖνος, ποὺ δὲν ἐπορεύθη ποτὲ δρόμον σύμφωνα μὲ τὰς σκέψεις καὶ τὰ θελήματα τῶν ἀσεβῶν ἀνθρώπων καὶ οὔτε πρὸς στιγμὴν δὲν ἐστάθη ἐκεῖ, ὅπου διέρχονται οἱ ἁμαρτωλοί, οὔτε ἐκάθισε νὰ λάβῃ μέρος εἰς συναναστροφὰς ἀνθρώπων, ποὺ εἶναι διεφθαρμένοι καὶ διαφθείρουν τὴν κοινωνίαν.
2 Ἀλλ' ἐξ ἀντιθέτου μὲ ὅλην του τὴν καρδίαν ἔχει δώσει τὴν θέλησίν του καὶ τὴν σκέψιν του εἰς τὸν νόμον τοῦ Κυρίου καὶ τὸν Νόμον αὐτὸν θὰ μελετᾷ ἡμέραν καὶ νύκτα.
3 Αὐτὸς θὰ ὁμοιάζῃ μὲ τὸ δένδρον ποὺ εἶναι φυτευμένον εἰς τὰ πλούσια τρεχούμενα νερὰ καὶ τὸ ὁποῖον θὰ ἀποδώσῃ τοὺς ὡρίμους καρπούς του εἰς τὸν καταλληλον καιρόν, τὰ δὲ φύλλα του ποτὲ δὲν θὰ πέσουν. Ἔτσι καὶ ὁ ἄνθρωπος ὁ ἀφωσιωμένος εἰς τὸν νόμον τοῦ Θεοῦ. Ὅλα τὰ ἔργα, ποὺ θὰ ἐπιχειρῇ, θὰ ἔχουν μὲ τὴν εὐλογίαν τοῦ Θεοῦ αἴσιον πέρας.
4 Δὲν θὰ συμβαίνῃ ὅμως τὸ ἴδιον καὶ μέ, τοὺς ἀσεβεῖς, ὄχι· ἀλλὰ αὐτοὶ θὰ ὁμοιάζουν σὰν τὸ χνοῦδι, τὸ ὁποῖον παρασύρει ὁ ἄνεμος καὶ τὸ ἐξαφανίζει ἀπὸ τὸ πρόσωπον τῆς γῆς, ἀπὸ τὰ μάτια τῶν ἀνθρώπων.
5 Διὰ τοῦτο, ἠθικῶς ἀδύνατοι καὶ ἄτολμοι, οἱ ἀσεβεῖς δὲν θὰ ἔχουν τὸ σθένος νὰ σταθοῦν ὄρθιοι ἐνώπιον τοῦ Κυρίου κατὰ τὴν μέλλουσαν κρίσιν. Οὔτε καὶ οἱ ἁμαρτωλοὶ θὰ τολμήσουν, νὰ παρουσιασθοῦν εἰς τὴν σύναξιν τῶν δικαίων.
6 Διότι ὁ Κύριος γνωρίζει τὸν δρόμον, τὴν συμπεριφορὰν καὶ τὰ ἔργα τῶν δικαίων καὶ τοὺς προστατεύει, ἐνῷ οἱ ἀσεβεῖς ἐγκαταλείπονται ἀπὸ τὸν Θεόν, καταλήγουν εἰς τὴν ἀπώλειαν τὰ ἔργα των καὶ αὐτοὶ οἱ ἴδιοι.
Ἑρμηνεία Παναγιώτη Τρεμπέλα
Μακάριος καὶ πανευτυχὴς εἶναι ὁ ἄνθρωπος, ποὺ δὲν ἐπῆγε ποτὲ εἰς συνέδριον καὶ σύσκεψιν ἀσεβῶν, ὅπου θὰ ἐπηρεάζετο ἀπὸ τὰς ἰδέας τῶν καὶ τὰ φρονήματά των, καὶ δὲν ἐστάθη εἰς δρόμον ἁμαρτωλῶν, ὅπου θὰ παρεσύρετο ἀπὸ τὰς κακὰς πράξεις καὶ συνηθείας των, καὶ δὲν ἐκάθισεν ἐκεῖ, ὅπου ἐπιμένουν ἀμετανοήτως νὰ κάθηνται διεφθαρμένοι καὶ φθοροποιοὶ ἄνθρωποι καὶ ὅπου θὰ μετεδίδετο καὶ εἰς αὐτὸν τὸ ψυχοφθόρον καὶ ὀλέθριον μόλυσμά των.
2 Ἀλλ' ἐντρύφημα καὶ ἀπόλαυσίν του ἔχει μόνον τὸν νόμον τοῦ Κυρίου καὶ μὲ τόσον πόθον εἶναι προσκολλημένος εἰς αὐτόν, ὥστε ὁ νοῦς του στρέφεται πάντοτε εἰς τὸν νόμον τοῦ Θεοῦ καὶ αὐτὸν νύκτα καὶ ἡμέραν μελετᾷ.
3 Καὶ θὰ εἶναι ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς σὰν τὸ δένδρον, ποὺ ἔχει φυτευθῇ ἐκεῖ ποὺ τρέχουν καὶ χύνονται ἄφθονα νερά, καὶ τὸ ὁποῖον θὰ δώσῃ τὸν καρπόν του εἰς τὸν κατάλληλον καιρὸν καὶ τὰ φύλλα του δὲν θὰ πέσουν, ἀλλὰ θὰ εἶναι ἀειθαλὲς καὶ πάντοτε καταπράσινον διότι καὶ αὐτὸς τρεφόμενος καὶ ποτιζόμενος ἀπὸ τὰ νάματα τῆς θείας διδασκαλίας καὶ θείας χάριτος θὰ καρποφορῇ πάντοτε πλούσια ἔργα ἀρετῆς χωρὶς νὰ μαραίνεται ποτέ· ἀλλὰ καὶ κάθε τι ποὺ θὰ κάνῃ, ἐπειδὴ θὰ εὐλογῆται ἀπὸ τὸν Θεόν, θὰ ἔχῃ αἴσιον πέρας καὶ θὰ στέφεται ὑπὸ ἐπιτυχίας.
4 Δὲν εὐδοκιμοῦν οὕτω πως οἱ ἀσεβεῖς. Ὄχι. Ἀλλὰ σὰν ψιλὸ καὶ τριμμένον ἄχυρον, σὰν χνούδι ποὺ τὸ ἁρπάξει ὁ ἄνεμος καὶ τὸ ρίπτει μακρὰν ἀπὸ τὴν ἐπιφάνειαν τῆς γῆς, οὕτω θὰ ἐκμηδενισθοῦν καὶ αὐτοὶ καὶ τὰ σχέδιά των.
5 Δι’ αὐτὸ οἱ ἀσεβεῖς δὲν θὰ σταθοῦν ὄρθιοι καὶ μὲ τὸ μέτωπον ὑψηλά, ἀλλὰ θὰ πέσουν κάτω ἐντροπιασμένοι καὶ συντριμμένοι, ὅταν ὁ Θεὸς θὰ κάμῃ τὴν κρίσιν του. Οὔτε οἱ ἁμαρτωλοὶ θὰ εὑρεθοῦν εἰς τὴν ἔνδοξον καὶ μακαρίαν σύναξιν καὶ ὁμήγυριν τῶν δικαίων.
6 Διότι ὁ Κύριος, ποὺ ἠξεύρει καὶ πρὸ τῆς κρίσεως ὅλας τὰς πράξεις τῶν ἀνθρώπων, παρακολουθεῖ ἀπ’ ἐδῶ μὲ στοργικὸν καὶ προστατευτικὸν βλέμμα τὴν πορείαν καὶ τὴν εὐδοκίμησιν τῶν δικαίων, ἐνῷ ὅλα αὐτὰ ποὺ σχεδιάζουν καὶ ἐπιχειροῦν οἱ ἀσεβεῖς θὰ καταλήξουν μαζὶ μὲ αὐτοὺς εἰς αἰωνίαν ἀπώλειαν καὶ καταστροφήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου