Τίς σου τον χιτώνα Σώτερ διήλε;
Ο Άγιος Πέτρος διετέλεσε Αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας επί δώδεκα έτη,
την περίοδο που ο Χριστιανισμός βρισκόταν ακόμη υπό διωγμό, στα χρόνια
του αυτοκράτορα Μαξιμιανού. Αγωνίστηκε για την στερέωση της πίστης
και τη διαφύλαξή της από τους αιρετικούς "λύκους" που λυσσομανώς την
πολεμούσαν, όπως ο πρόεδρος των αιρεσιαρχών Άρειος.
Κατά τη
διάρκεια των ιερών αγώνων του ο Αλεξανδρείας Πέτρος αξιώθηκε από το Θεό
ενός αποκαλυπτικού οράματος. Βρέθηκε μπροστά σε μια Αγία Τράπεζα όπου
στεκόταν όρθιος ο Χριστός ως βρέφος με διαρρηγμένα τα ιμάτιά του.
στο Ιερό Βήμα του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Γορίτσας, 19ος αιώνας.
"Τίς σου τον χιτώνα Σώτερ διήλε;", "Ούτος ο πανκάκιστος Άρειος, Πέτρε!"
Η παράσταση του οράματος του Πέτρου Αλεξανδρείας στο Ιερό Βήμα
του καθολικού της Ι.Μ. Παμμεγίστων Ταξιαρχών Κάτω Πεδινών Ζαγορίου, 18ος αιώνας.
ΠΗΓΗ
Αίρεση (από το ρήμα αιρούμαι = επιλέγω, προτιμώ)
Είναι η επιλογή μέρους της διδασκαλίας της Εκκλησίας και εμμονή σε αυτό από μέλη της εκκλησίας.
Η λέξη σχίσμα
(από το ρήμα σχίζω), σημαίνει τη διαίρεση ή τη διάσπαση, συνήθως σε μια
οργάνωση. Σχισματικός είναι αυτός που είτε δημιουργεί ή υποκινεί το
σχίσμα σε μια ομάδα είτε είναι μέλος μιας αποσχισμένης ομάδας.
Σχισματικό ως επίθετο σημαίνει αυτό που αναφέρεται στο σχίσμα ή τα
σχίσματα, ή σε εκείνες τις ιδέες, πολιτικές, κλπ. που θεωρούνται ότι
οδηγούν προς ή προωθούν το σχίσμα.
1. Μακάριος ἀνήρ, ὃς οὐκ ἐπορεύθη ἐν βουλῇ ἀσεβῶν, καὶ ἐν ὀδῷ ἁμαρτωλῶν οὐκ ἔστη, καὶ ἐπὶ καθέδρα λοιμῶν οὐκ ἐκάθισεν.
Μετάφραση (Τιμ. Κιλίφη): Eίναι ευτυχισμένος ο άνθρωπος, που δεν πήγε σε σύναξη
ασεβών και δεν στάθηκε σε δρόμο αμαρτωλών και δεν κάθησε εκεί που κάθονται διεφθαρμένοι.
Στολὴν
θεοΰφαντον, ἀπεξεδύθην ὁ τάλας, σοῦ τὸ θεῖον πρόσταγμα, παρακούσας
Κύριε, συμβουλίᾳ ἐχθροῦ· καὶ συκῆς φύλλα δέ, καί τοὺς δερματίνους, νῦν
χιτῶνας περιβέβλημαι· ἱδρῶτι κέκριμαι· ἄρτον μοχθηρὸν κατεσθίειν γάρ,
ἀκάνθας καὶ τριβόλους δέ, φέρειν μοι ἡ γῆ κεκατήραται. Ἀλλ' ὁ ἐν
ὑστέροις, τοῖς χρόνοις ἐκ Παρθένου σαρκωθείς, ἀνακαλέσας εἰσάγαγε, πάλιν
εἰς Παράδεισον.Στιχηρὰ προσόμοια τοῦ Τριῳδίου Κυριακή της Τυρινής Τῼ
ΣΑΒΒΑΤῼ ΕΣΠΕΡΑΣ
…Αλλοίμονον! Αλλοίμονον εις τον κόσμον, ποία θλίψις πρόκειται να έλθει
εις τους κατοίκους της γης, όταν πολλοί από τους άρχοντας της γης, και
της πολιτείας και της εκκλησίας, είναι υπηρέται και δούλοι του
Αντιχρίστου!…
Οι άρχοντες της εκκλησίας και της πολιτείας εις τας πονηράς ημέρας μας
κοιμώνται τον βαρύτατον ύπνο της αμελείας και της ραθυμίας. Εάν δεν
ξυπνήσουν και δεν ξυπνήσουν τον κλήρο και τον λαό εις μετάνοιαν, εις
εργασίαν των εντολών του Θεού, των αρετών και των καλών έργων, θα δώσουν
λόγο κατά την ημέρα της κρίσεως, και θα τιμωρηθούν.
Σύνοδος Λαοδικείας (κανόνες) Κανὼν λγ':
Οὔτε συνεύχεσθαι αἱρετικοῖς, ἢ σχισματικοῖς.
ΠΕΡΙ ΣΧΙΣΜΑΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΝ ΣΤ (ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ 1 ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΓΑ ΕΠΕ 114 ΕΔΩ
Διεμερίσαντο τα ιμάτιά μου επ' αυτοίς
«Οὐδέν ὄφελος βίου καθαροῦ, δογμάτων διεφθαρμένων»
(Ἱερός Χρυσόστομος)
[Σέ τίποτε δέν ὀφελεῖ ἡ καθαρή ζωή, ὅταν δογματικῶς δέν πατᾶμε καλά]
Προσοχὴ πρὸ τοῦ κινδύνου τῆς αἱρέσεως, ἡ ὁποία ἀπὸ μόνη της ἔχει τὴν δύναμη νὰ ὁδηγήσει τὸν ἄνθρωπο στὴν ἀπώλεια.
Ὁ προσωπικός μας ἀγῶνας γιὰ τή νέκρωση τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου εἶναι χωρὶς ἀμφιβολία ἐπιβεβλημένος. Ἔχουμε ἰσόβιο χρέος νὰ μετανοοῦμε συνεχῶς μέχρι τελευταίας ἀναπνοῆς.
Ὡστόσο ὁ ἀγῶνας τῆς μετανοίας δὲν καταργεῖ τὸ χρέος μας νὰ ἐλέγχουμε τὴν αἵρεση καὶ νὰ ἀγωνιζόμαστε γιὰ τὴν καταπολέμησή της.
Ὅσοι ὑπερτονίζουν τὴ μετάνοια καὶ ἀποσιωποῦν, (σκόπιμα ἄραγε, ἢ ἀπὸ ἄγνοια;), τὸν ἔλεγχο τῆς αἱρέσεως καὶ τῶν «ἀκάρπων ἔργων τοῦ σκότους», βρίσκονται σὲ λάθος δρόμο.
Δίδουν μιὰ κολοβωμένη καὶ μονομερῆ εἰκόνα τῆς εὐαγγελικῆς διδασκαλίας μὲ ὅ,τι αὐτὸ συνεπάγεται γιὰ τὴν ἐν Χριστῷ οἰκοδομή τοῦ πιστοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ἴδια τή σωτηρία τους.
_Ἀρχ. Παῦλος Δημητρακόπουλος ΠΗΓΗ
Δεν θα ήταν ευχής έργον , η σωτηρία του Πατριάρχη Βαρθολομαίο και τους ακόλουθους αυτών να σωθούν από την αίρεση του Οικουμενισμού ;; Να σταματήσει η οργή του Θεού με τις πλημμύρες σεισμούς κλπ..Πλησιάζει ΚΟΙΝΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΟΙ ΨΕΥΤΟ-ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ.
ΠΩΣ ΘΑ ΣΩΘΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ;;
Την απάντηση την δίνουν τρεις Άγιοι Πατέρες και πολλοί άλλοι Άγιοι Πατέρες που δεν θα τους αναφέρω εδώ.
Διαλαμβάνων,
α. ότι οι Χριστιανοί δεν πρέπει να προξενούν σκάνδαλον ένας εις τον άλλο
β. ποιον σκάνδαλον πρέπει να καταφρονούν και
γ. ότι ευκόλως δεν πρέπει να σκανδαλίζονται.
Προοίμιον
Όσον μεγάλον μισθον έχουσι να λάβουν, ευλογημένοι Χριστιανοί, εκείνοι πού διορθώνουν τους αδελφούς των, τόσον έκ τού εναντίου μεγάλην καταδίκη έχουν να πάθουν, όσοι σκανδαλίζουν τούς άλλους· διά τι, καθώς εκείνος οπού γυρίζει τον αμαρτωλόν από την πεπλανημένη στράτα της αμαρτίας οπού περιπατεί, όχι μόνον γλυτώνει την ψυχήν τού αδελφού του από τον νοητόν θάνατον, άλλα και σκεπάζει το πλήθος των εδικών του αμαρτιών, καθώς λέγει ο Αδελφόθεος
Ιακ. 5,19 Ἀδελφοί, ἐάν τις ἐν ὑμῖν πλανηθῇ ἀπὸ τῆς ἀληθείας, καὶ ἐπιστρέψῃ τις αὐτόν,
Ιακ. 5,19 Αδελφοί, εάν κανείς από σας παραπλανηθή και φύγη μακρυά από την χριστιανικήν αλήθειαν, και ο αδελφός τον επαναφέρη στον δρόμον του Θεού,
Ιακ. 5,20 γινωσκέτω ὅτι ὁ ἐπιστρέψας ἁμαρτωλὸν ἐκ πλάνης ὁδοῦ αὐτοῦ σώσει ψυχὴν ἐκ θανάτου καὶ καλύψει πλῆθος ἁμαρτιῶν.
Ιακ. 5,20 ας γνωρίζη, ότι εκείνος που επαναφέρει έναν αμαρτωλόν από τον δρόμον της πλάνης του στον δρόμον της αληθείας, θα σώση μίαν ψυχήν από τον αιώνιον θάνατον και θα εξαλείψη πλήθος αμαρτιών, τας οποίας ο παραπλανηθείς αμαρτωλός είχε διαπράξει.( Ίάκ. έ. 19· ) έτσι έξ εναντίας, και οποίος ήθελε προξενηση σκάνδαλον εις τον αδελφόν του, και έξ αιτίας του σκανδάλου τον καμη νά αμαρτίση, αυτός, όχι μόνον θανατονοι την ψυχήν του αδελφού του, άλλα και γίνεται αίτιος να μείνωσιν ασυγχωρηταις οι δικές του αμαρτίες. Όθεν από το ένα μέρος ο Μέγας Βασίλειος εκ τούτου παρακινούμενος, ως φονεις και ανθρωποκτόνους καταδικάζει εκείνους, οπού προξενούν σκάνδαλον εις τον αδελφόν τους και όχι μόνονμε την διάνοιαν και καρδιά τους φρονούν φρονήματα εναντία εις το φρόνημα τού Θεού, άλλα και αποτολμούν διά των έργων να τα πράττουσι φανερώς, και να σκανδαλίζουν τους άλλους« παν φρόνημα έναντίως έχων τω φρονηματι τού Θεού, τούτο » σκάνδαλον εστι, και εις έργον προελθών, φονέως έχει το κρίμα( Έρωτ. ί. Τού β'. λόγου περί Βαπτίσμ. )
Ότι κάθε αμαρτία φανερά, σκάνδαλον εισι.—’Ότι οί Χριστιανοί δεν πρέπει να σκανδαλίζουν ούτε τούς Χριστιανούς, ούτε τούς ’Εθνικούς "ότι οι ’Εθνικοί σκανδαλισμένοι από τις αμαρτίας των Χριστιανών, δεν δέχονται τον Χριστιανισμό.
— Ότι οί Χριστιανοί διά τα σκάνδαλα όπου προξενούν εις τούς ’Εθνικούς, έχουν να δώσουν απολογία και δια την άπώλείαν εκείνων . Ότι ό επών, πραξας λόγον και έργον σκανδάλου άξιον, θέλει κατακριθεί, καν και τινά δί αυτά δεν εσκανδαλίσθη.
Κάθε λοιπόν πλάνη και αίρεσις, και κάθε παράβασις της εντολής του Θεού, και κάθε κακία και αμαρτίαι, οπού γένη φανερά, λέγεται και είναι σκάνδαλον διότι είναι εναντίον εις το θέλημα του Θεού, κατά τον ορισμόν του Βασιλείου και κατά τον ορισμό του Χρυσοστόμου , ή κρημνίζει και τους άλλους ανθρώπους, οπού το ακούν και το βλέπουν εις την ιδίαν αμαρτίαν διά της μιμήσεως, το λιγότερων λιγότερων εμποδίζει αυτούς από τον ορθόν δρόμον της ευσεβείας.
(Από την Χρηστοήθεια των Χριστιανών του Αγίου Νικόδημου Αγιορείτου Λόγος Ι και ΙΑ εδώ )
επίσης και ΕΔΩ
Κατά τον Μέγα Βασίλειο Ιωάννη Χρυσόστομο και Απόστολο Ιάκωβο Αδελφοθέου τον χάσαμε τον Αναστάσιο Αλβανίας , γιατί δεν του δείξαμε την σωστή στράτα .
Όπως επίσης , τον Αθηναγόρας , τον Πατριάρχη Δημήτριο ,θέλετε θα χαθεί και ο Βαρθολομαίος και οι ακολουθούμενοι αυτών ...;;
Οι
μεν ΓΟΧ ξέρουν μόνο να ρίχνουν αναθέματα και κατάρες, πριν κάνουν
προσωπικό έλεγχο και κήρυγμα μετανοίας , σώμα με σώμα , όπως έκαναν ο
Ιωάννης ο Βαπτιστής , ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος ο Θόδωρος ο Στουδίτης
κ.α βλέπε μάρτυρες της Ορθοδοξίας παρακάτω σελίδες
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Εις Ευτρόπιον.ΕΠΙΚΑΙΡΟ
Οι δε δήθεν ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΟΛΟΓΙΑ.
ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΛΑΘΙ ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ.
Η ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 100 ΧΡΟΝΙΑ !
Αναρωτιόμαστε αν αυτό που είπε ο Γέρων Παΐσιος ο Αγιορείτης , είναι έλεγχος και κήρυγμα ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ;; συμφωνεί με τους Απόστολο Αδελφοθέου τον Μέγα Βασίλειο τον Ι. Χρυσόστομο και τον Άγιο Νικόδημο Αγιορείτη, ;; ότι είναι ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ;;
ΤΟΤΕ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟ ΚΑΙ Ο ΑΡΕΙΟΣ ΘΑ ΗΤΑΝ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΕΚΕΙΝΗΣ .ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΔΙΚΟΥΜΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟ . ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΠΟΥ ΦΤΑΝΟΥΜΕ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ .ΠΟΙΟΝ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΕΛΙΚΑ ΥΠΑΚΟΗ ΠΟΥ ;;ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟ, Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ , ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΔΗΜΟ , ΤΙ ΛΕΤΕ ;;
Ο καθένας διαλέγει αφού διαβάσει τους Αγίους Πατέρες τον δικό του δρόμο !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου