ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

ΑΡΧΙΚΗ

...ορθοτομούντα τον λόγον της σης αληθείας

 εν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, του αρχιεπισκόπου ημών (…), ον χάρισαι ταις αγίαις σου εκκλησίαις εν ειρήνη, σώον, έντιμον, υγιά, μακροημερεύοντα και ορθοτομούντα τον λόγον της σης αληθείας

  έτι παρακαλούμεν σε∙ μνήσθητι, Κύριε, πάσης επισκοπής ορθοδόξων, των ορθοτομούντων τον λόγον της σης αληθείας, παντός του πρεσβυτερίου, της εν Χριστώ διακονίας, και παντός του πρεσβυτερίου, της εν Χριστώ διακονίας, και παντός Ιερατικού τάγματος

... τηρώντας και κηρύττοντας ορθή την αλήθεια του Ευαγγελίου

 Η Ορθόδοξη Εκκλησία πέραν από τον Πατριάρχη άλλον δεν μνημονεύει , μετά τον Πατριάρχη είναι ο Αρχηγός της Πίστης μας είναι ο Ι. Χριστός. 

 

Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΑΝΤΙΘΕΤΑ  ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΥΡΙΣΕΙ ΣΤΗΝ ΟΡΘΗ ΠΙΣΤΗ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΕ ΑΛΛΑ ΟΣΟΙ ΜΠΑΙΝΑΝΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ Ι.ΝΑΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΑΓΑΡΙΖΑΝ ΕΦΕΥΓΑΝ .

 '' Τοις απανταχού της γης και των νήσων ορθοδόξοις Μάρκος της Εφεσίων
Μητροπόλεως εν Κυρίω χαίρειν.
Οι την κοινήν υμάς αιχμαλωσίαν αιχμαλωτεύσαντες και προς την Βαβυλώνα
των Λατινικών εθνών και δογμάτων θελήσαντες κατασύραι, τούτο μεν ουκ
ηδυνήθησαν αγαγείν εις πέρας, αυτόθεν τε απεμφαίνον ορώντες και άλλως αδύνατον,
εν μέσω δε που της οδού καταμείναντες αυτοί τε και όσοι τούτοις επηκολούθησαν,
ουτ' εκείνο λοιπόν μεμενήκασιν, ούτε τούτο γεγόνασιν. Ιεροσόλυμα μεν απολιπόντες,
τους ως αληθώς όρασιν της ειρήνης και το Σιών όρος την βεβαίαν πίστιν και
άσειστον, Βαβυλώνιοι δε γενέσθαι τε και κληθήναι μήτε βουλόμενοι, μήτε δυνάμενοι
και διά του' αν δικαίως κληθέντες γραικολατίνοι. 

Καλούμενοι δι' ουν υπό των πολλών Λατινόφρονες, ούτοι τοίνυν οι μιξόθηρες (μικτοί θηρία και άνθρωποι), κατά τους εν μύθοις αποκεντρωμένους ιπποκενταύρους,, μετά των Λατίνων ομολογούσι το εκ του Υιού το Πνεύμα το Άγιον εκπορεύεσθαι και τον Υιόν αίτιον έχειν της εαυτού υπάρξεως, ούτω γαρ και ο αυτών όρος διαλαμβάνει, μεθ' ημών δε το εκ του Πατρός εκπορεύεσθαι λέγουσι.

http://agiosmarkoseugenikos.gr/wp-content/uploads/Arthra/Logoi4.pdf

 Λατινοφρονες =Οικουμενιστες = Παπιστές = Γραικολατινοι 

Μιξοθηρες και ιπποκενταύρους τους ονομάζει ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός

Ούτε ο Πατριάρχης μνημονεύει άλλον κατά την Ορθή Παράδοση της Εκκλησίας μας.

Σήμερα δεν Ορθοτομούν κανένας από τους  Πατριάρχες- Επισκόπους  κ.ο.κ.  την αλήθεια . 

Ερώτησις Ορθοτομούν  ο Πάπας ; η ο  πατριάρχης Βαρθολομαῖος την αλήθεια ;;

Ο πατριάρχης Βαρθολομαίος  πιστεύει στην Θεωρία των κλάδων και των δυο πνευμόνων .

 Η προτεσταντική θεωρία των κλάδων, σύμφωνα με την οποία η Εκκλησία είναι ένα "δένδρο" με "κλαδιά" όλες τις χριστιανικές Ομο­λογίες, καθεμιά από τις οποίες κατέχει ένα μόνο μέρος της αλήθειας.

Ας προστεθεί επίσης και η θεωρία των "δύο πνευμό­νων", που αναπτύχθηκε μεταξύ ορθοδόξων οικουμενιστών και Παπικών. Σύμφωνα μ' αυτήν Ορθοδοξία και Πα­πισμός είναι οι δύο πνεύμονες, με τους οποίους αναπνέει η Εκκλησία. Για ν' αρχίσει τάχα ν' αναπνέει ορθά και πά­λι, θα πρέπει οι δύο πνεύμονες να συγχρονίσουν την ανα­πνοή τους.


Ὁ πατριάρχης Βαρθολομαῖος προχώρησε πιο βαθειά· Ἔψαλλε πολυχρόνιο στὸν Πάπα! στον VICARIUS FILII DEI Αντιπρόσωπος του Υιου του Θεού, 666 ως σύμβολο της περηφάνιας, η ανυπακοή του προς τις εντολές του Θεού

εις πολλά ἔτη ἑωσφόρε

Διαβᾶστε ἀπομαγνητοφωνημένα τὰ λόγια καὶ φρῖξτε:

«Πολυχρόνιον ποιῆσαι Κύριος ὁ Θεὸς τὸν ἁγιώτατον καὶ μακαριώτατον Πάπαν Ρώμης Φραγκίσκον. Κύριε φύλαττε αὐτὸν εἰς πολλὰ ἔτη, εἰς πολλὰ ἔτη, εἰς πολλὰ ἔτη»!

Τὸν ἔβαλε νὰ εὐλογήση καὶ τὸ ὀρθόδοξο ἐκκλησίασμα, ὁ ἀθεόφοβος!!!
Γιὰ νὰ μὴ ἀμφιβάλετε, δέστε καὶ ἀκοῦστε τὸ βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=xyT7Uo3nQn4

 http://cosmos2000.chez.com/Numbers/666_Ancients.html

Προσφωνήσεις Κληρικών - Ιερωμένων

Οι προσφωνήσεις , η ιεραρχία κλπ στην Ορθόδοξη Εκκλησία . πχ "Οι Αρχιεπίσκοποι, που δεν είναι όμως επικεφαλής Εκκλησιών (Κρήτης, Αμερικής, Αυστραλίας, Αγγλίας = ημι-αυτόνομοι, υπάγονται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, Αρχιεπισκοπή Σινά κ.α. του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων) Σεβασμιώτατος"

 

  • Πατριάρχης: Μακαριώτατος.
  • Διευκρίνιση: 4 Πρεσβυγενη Πατριαρχεία (Κων/πόλεως, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας, Ιεροσολύμων) Προσαγορεύονται και Θειότατοι.
  • Ειδικά ο Κων/πόλεως : Παναγιώτατος
    Επιστολές απευθύνονται: προς την ΑΘΠ τον Οικουμενικόν Πατριάρχην Κων/πόλεως ΑΘΠ=την Αυτου Θειοτάτην Παναγιότητα κύριον κύριον..............
  • Οι λοιποί Πατριάρχαι (Μόσχας, Σερβίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Γεωργίας) και Αρχιεπίσκοποι, επικεφαλής Αυτοκεφάλων Εκκλησιων (Αθηνών, Κύπρου, Πολωνίας, Αλβανίας, Τσεχίας) Μακαριώτατος
  • Οι Αρχιεπίσκοποι, που δεν είναι όμως επικεφαλής Εκκλησιών (Κρήτης, Αμερικής, Αυστραλίας,Αγγλίας = ημι-αυτόνομοι, υπάγονται στο Οικουμ.Πατριαρχείο, Αρχιεπ.Σινά κ.α. του Πατριαρχ.Ιεροσολύμων) Σεβασμιώτατος
  • Οι Μητροπολίτες Σεβασμιώτατος.
  • Εξαίρεση για τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, μέσα στην Επαρχία του μόνο: Παναγιώτατος.
  • Τιτουλάριοι Μητροπολίτες (χωρίς Επαρχία & διοικητική Αρχή) Πανιερώτατος.
  • Ομοίως και οι Μητροπολίτες Κύπρου. Πανιερώτατος.
  • Απλοί Επίσκοποι (βοηθοί) Θεοφιλέστατος.
  • Αρχιμανδρίτες με πτυχ.Ανωτ.Σχολής Πανοσιολογιώτατος.
  • Ανευ τούτου Πανοσιώτατος.
  • Μοναχοί απλοί ή Μοναχοί με Ιερωσύνη (Ιερομόναχοι) με πτυχ.Ανωτ.Σχολής Οσιολογιώτατος.
  • Ανευ τούτου Οσιώτατος.
  • Ιερείς έγγαμοι με πτυχ.Ανωτ.Σχολής Αιδεσιμιολογιώτατος.
  • Ανευ τούτου Αιδεσιμώτατος.
  • Διάκονοι με πτυχ.Ανωτ.Σχολής Ιερολογιώτατος.
  • Ανευ τούτου Ευλαβέστατος βλ.Δίπτυχα Εκκλησίας 2005 σελ.1153-1154 εκδ.Απ.Διακονίας
  • Πέρα απ'αυτά υπάρχουν Αξιώματα Διοικητικά: Πρωτοσύγκελος (ο άμεσος συνεργάτης ενός Μητροπολίτη, κατά κανόνα Αρχιμανδρίτης)
  • Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος (ο Διοικητικά Προϊστάμενος των Μητροπολιτικών Περιφερειών)
  • Αρχιερατικός Επίτροπος (ο Διοικητικά Προϊστάμενος μιας επιμέρους Μητροπολιτικής Περιφέρειας).
  • Επίσης Αξιώματα Τιμητικά - Οφφίκια για τους εγγάμους Ιερείς, τα οποία εμφαίνονται από κάποιο διάσημο, όπως επιγονάτιο, σταυρό: Πρωτοπρεσβύτερος, Οικονόμος, Σακελάριος κ.α. Προσφώνηση κατά την ιερατική τάξη τους, ως ανωτέρω.
  • Υπάρχει και τίτλος Πρωθιερεύς ή Πρωτόπαπας. Αυτός χρησιμοποιήθηκε κυρίως στα Επτάνησα, στους χρόνους της Ενετο- Αγγλο- Γαλλο- κρατίας, όταν οι Λατίνοι δεν επέτρεπαν την ύπαρξη Μητροπολίτη, επειδή ήθελαν να προβάλουν το Λατίνο Επίσκοπο. Σ'αυτήν την περίπτωση ο Πρωτόπαπας ( έγγαμος Ιερέας) διοικούσε υπηρεσιακά τη Μητρόπολη, χωρίς να έχει το δικαίωμα, φυσικά, να ενεργεί τα του Επισκόπου (χειροτονίες κοκ).

Εκκλησιαστικά αξιώματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας

Επίσκοποι

  • Πατριάρχης: Ο Διοικητικά Προϊστάμενος ενός Πατριαρχείου.
  • Γενικός Πατριαρχικός Επίτροπος: Ο Διοικητικά Προϊστάμενος των Πατριαρχικών Περιφερειών.
  • Πατριαρχικός Επίτροπος: Ο Διοικητικά Προϊστάμενος μιας επιμέρους Πατριαρχικής Περιφέρειας (ή Επιτροπείας), κατά κανόνα Βοηθός Επίσκοπος, Μητροπολίτης ή Αρχιεπίσκοπος, σπανιώτερα αρχιμανδρίτης. Προσφωνείται κατά την ιερατική τάξη του. Ο Πατριαρχικός Επίτροπος διαφέρει από τον Τοποτηρητή στο ότι ο μεν πρώτος διοικεί περιστασιακά μια περιφέρεια, που ανήκει στη δικαιοδοσία του Πατριάρχη, εξ ονόματός του, ο δε δεύτερος διοικεί περιστασιακά μια περιφέρεια, της οποίας ο Επισκοπικός Θρόνος χηρεύει.
Π.χ.: Πατριαρχικές Περιφέρειες Πατριαρχείου Ιεροσολύμων: Αμμάν, Ιόππης, Γάζας, Ίρμπετ, Μαδηβά, Κατάρ.
  • Αρχιερατικός Προϊστάμενος: Παρόμοια με τον Πατριαρχικό και Αρχιερατικό Επίτροπο, ο Αρχιερατικός Προϊστάμενος εκπροσωπεί τον Αρχιερέα σε μια επιμέρους Αρχιερατική Περιφέρεια ή μεγάλο Καθεδρικό Ναό. Κατά κανόνα ο Αρχιερατικός Προϊστάμενος είναι Επίσκοπος ή Μητροπολίτης, ενώ σπάνια είναι Αρχιμανδρίτης. Προσφωνείται κατά την ιερατική τάξη του.
Π.χ.: Περιφέρειες Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως, όπου εκπροσωπούνται με αρχιερατικούς προϊσταμένους[1]: Α΄: Σταυροδρομίου, Β΄: Ταταούλων, Γ΄: Βοσπόρου, Δ΄: Υψωμαθειών, Ε΄: Φαναρίου-Κερατίου Κόλπου
  • Αρχιεπίσκοπος: Ο Διοικητικά Προϊστάμενος μιας Αρχιεπισκοπής.
  • (Επαρχιούχος) Μητροπολίτης: Ο Διοικητικά Προϊστάμενος μιας Επαρχίας-Μητρόπολης.
  • (Επαρχιούχος) Επίσκοπος: Ο Διοικητικά Προϊστάμενος μιας Επαρχίας-Επισκοπής.
  • Έξαρχος: ο Διοικητικά Προϊστάμενος μιας Πατριαρχικής Εξαρχίας. Είναι εκπρόσωπος ενός Πατριάρχη με ευρύτερες διοικητικές δικαιοδοσίες σε μια περιοχή ή με ειδική αποστολή. Ανάλογα με το μέγεθος και την σημασία της εξαρχίας ο έξαρχος μπορεί να είναι επίσκοπος ή και αρχιμανδρίτης. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως δίδει τιμητικά τον συγκεκριμένο τίτλο σε Αρχιεπισκόπους και Μητροπολίτες υπερόριων Μητροπόλεων του Οικουμενικού Θρόνου, υποδηλώνοντας τη δικαιοδοσία και την υπεροχή του Μητροπολίτη (που φέρει τον τίτλο υπέρτιμος και έξαρχος) έναντι των άλλων Επισκόπων πάνω σε μία περιοχή.
Παράδειγμα προσφώνησης: Ὁ Σεβασμιώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Θυατείρων καί Μεγάλης Βρεταννίας, ὑπέρτιμος καί ἔξαρχος Δυτικῆς Εὐρώπης καί Ἰρλανδίας κύριος (τάδε).
  • Προκαθήμενος: Ο Διοικητικά Προϊστάμενος (Πρόεδρος) μιας Ιεράς Συνόδου μιας Αυτοκέφαλης Εκκλησίας. Τέτοιοι είναι οι Πατριάρχες, οι Αρχιεπίσκοποι των Ελληνόφωνων Αυτοκέφαλων Ορθόδοξων Εκκλησιών ή οι Μητροπολίτες των Σλαβόφωνων Αυτοκέφαλων Ορθόδοξων Εκκλησιών. Γνώρισμα των προκαθήμενων (ή των Πρωθιεραρχών) είναι τα δύο εγκόλπια: η Παναγία και ο Χριστός και ο εγκόλπιος Σταυρός. Προσφωνείται κατά την ιερατική τάξη του.
  • Τοποτηρητής: Ο διοικητικός αντικαταστάτης μιας Αρχιερατικής Επαρχίας (Επισκοπής, Μητρόπολης, Αρχιεπισκοπής ή Πατριαρχείου), σε περίπτωση θανάτου ή αδυναμίας εκτέλεσης καθηκόντων ενός επαρχιούχου Επισκόπου, Μητροπολίτη, Αρχιεπισκόπου ή Πατριάρχη. Διορίζεται αμέσως μόλις διαπιστωθεί ότι χήρεψε ο Θρόνος και εκτελεί νόμιμα τα αρχιερατικά καθήκοντά του έως ότου εκλεγεί και ενθρονιστεί νέος Επίσκοπος, Μητροπολίτης, Αρχιεπίσκοπος ή Πατριάρχης, αντίστοιχα για το διάστημα των 40 ημερών. Συνήθως, τοποτηρητής ενός "Θρόνου εν χηρεία" ορίζεται ο αρχαιότερος εκ των χειροτονημένων αρχιερέων της Ιεράς Συνόδου, των οποίων η επαρχία του συνορεύει με εκείνη, που χηρεύει ο Θρόνος. Όμως, σε περίπτωση χηρείας του Θρόνου Προκαθήμενου Αυτοκέφαλης Εκκλησίας, συνήθως ορίζεται ο αρχαιότερος χειροτονημένος επαρχιούχος αρχιερέας στην Ιεραρχία της Ιεράς Συνόδου. Σε περίπτωση όπου μια επαρχία δεν διαθέτει πολλές ενορίες και συνεπώς πολλές αρχιερατικές υποχρεώσεις, είναι δυνατόν να μην έχει εκλεγμένο ποιμενάρχη, αλλά έναν ποιμενάρχη άλλης επαρχίας ή έναν βοηθό επίσκοπο, ως μόνιμο τοποτηρητή. Έτσι, ένας αρχιερέας δεν αποκλείεται να είναι ταυτόχρονα τοποτηρητής σε δύο ή περισσότερες επαρχίες. Προσφωνείται κατά την ιερατική τάξη του.
  • Συνοδικός Αρχιερέας: Είναι ένα συνοδικά εκλεγμένο και διορισμένο μέλος μιας Ιεράς Συνόδου, επιφορτισμένο με τις αρμοδιότητες και τις εξουσίες αυτής. Μετέχει των συνοδικών συνεδριάσεων με δικαίωμα ψήφου επί των συνοδικών αποφάσεων. Συνήθως, μέλη μιας Ιεράς Συνόδου είναι όλοι οι επαρχιούχοι και οι κανονικά εψηφισμένοι και χειροτονημένοι αρχιερείς μιας Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ωστόσο, επειδή συχνά οι αποστάσεις και οι επαρχιακές υποχρεώσεις δεν επιτρέπουν σε όλους τους αρχιερείς να συνέρχονται σε έναν τόπο ανά πάσα στιγμή, για να αντιμετωπίζουν τα τρέχοντα συνοδικά ζητήματα, εκλέγεται ένας ορισμένος αριθμός λίγων αρχιερέων ως συνοδικά μέλη, για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα (θητεία), με σκοπό την άσκηση των καθηκόντων και των αρμοδιοτήτων της Συνόδου τους. Τυπικό παράδειγμα αποτελεί η "Διαρκής Ιερά Σύνοδος" της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία ασχολείται με τα τρέχοντα και αποτελείται μόνο από τον Αρχιεπίσκοπο Αθήνων ως πρόεδρο και άλλους 12 συνοδικούς αρχιερείς ως μέλη, τα οποία ανανεώνονται κάθε έτος, εν αντιθέσει με την "Ολομέλεια" ή Ιεραρχία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία ασχολείται με πιο σοβαρά ζητήματα και απαρτίζεται από 81 μητροπολίτες-μέλη, τα οποία αντικαθίστανται μόνο μετά από τον θάνατο ή την παραίτησή τους. Προσφωνούνται κατά την ιερατική τάξη τους.
  • Αρχιγραμματέας: Ο διοικητικά προϊστάμενος της Γραμματείας μιας Ιεράς Συνόδου κατ' αναλογία με το αξίωμα του Πρωτοσύγκελου σε μια Επισκοπή ή Μητρόπολη. Ανάλογα με το μέγεθος και τον κανονισμό της Συνόδου ο Αρχιγραμματέας μπορεί να είναι είτε επίσκοπος είτε αρχιμανδρίτης. Προσφωνείται κατά την ιερατική τάξη του.
  • Βοηθός Επίσκοπος: Είναι κανονικός αρχιερέας εκλεγμένος και διορισμένος εξ αρχής, για να βοηθήσει στην διοίκηση μιας μεγάλης Μητρόπολης, μιας Αρχιεπισκοπής ή ενός Πατριαρχείου. Δεν είναι ενεργό μέλος στην Ιερά Σύνοδο, που ανήκει. Φέρει ψιλό τίτλο "πάλαι ποτέ διαλαμψάσης" Επισκοπής και επιπροσθέτως τον τίτλο Βοηθός Επίσκοπος της Μητροπόλεως/Αρχιεπισκοπής (τάδε). Αν και διακρίνεται από τον επαρχιούχο επίσκοπο, συνήθως προσφωνείται επίσης Θεοφιλέστατος.
  • Χωρεπίσκοπος: Είναι τίτλος παρόμοιο με αυτό του Βοηθού Επισκόπου. Απαντάται πολύ συχνά στην Εκκλησία της Κύπρου. Στα πρώτα χρόνια της εμφάνισής τους (3ος αιώνας), οι χωρεπίσκοποι ήταν κανονικά χειροτονημένοι επίσκοποι, που εκλέγονταν αποκλειστικά, για να ποιμάνουν την χώρα, δηλαδή κωμοπόλεις και χωρία μιας μεγάλης επαρχίας. Σε αντίθεση με τους Μητροπολίτες (δηλ. τους επισκόπους των πόλεων), οι χωρεπίσκοποι (δηλ. οι επίσκοποι της χώρας) είχαν περιορισμένες δικαιοδοσίες, οι οποίες δίδονταν σε αυτούς από τους Μητροπολίτες, στους οποίους υπάγονταν. Αρχικά, μπορούσαν να χειροτονούν μόνο κατώτερους κληρικούς (ιεροψάλτες, αναγνώστες και υποδιακόνους). Επί βενετοκρατίας, η Κέρκυρα διοικούνταν εκκλησιαστικά από ιερέα, που καλούνταν πρωτοπαπάς και προσαγορευόταν "Θεοφιλέστατος Χωρεπίσκοπος Κερκύρας".[2] Γενικά, προσφωνούνται Θεοφιλέστατοι.

Πρεσβύτεροι

  • Πρωτοσύγκελος: ο άμεσος συνεργάτης ενός Μητροπολίτη, κατά κανόνα Αρχιμανδρίτης. Αναμβάνει το έργο του Αρχιγραμματέα της Μητρόπολης. Λέγεται έτσι επειδή παλαιότερα, ήταν ο πρώτος από τους σύγγελους, δηλαδή τους γραμματείς.
  • Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος: ο Διοικητικά Προϊστάμενος των Μητροπολιτικών Περιφερειών. Είναι ο άμεσος αντικαταστάτης του Πρωτοσύγγελου.
  • Αρχιερατικός Επίτροπος: ο Διοικητικά Προϊστάμενος μιας επιμέρους Μητροπολιτικής Περιφέρειας. Ανάλογα με το μέγεθος και την σημασία της Περιφέρειας ο αρχιερατικός επίτροπος μπορεί να είναι βοηθός επίσκοπος ή πρεσβύτερος. Προσφωνείται κατά την ιερατική τάξη του. Ο Αρχιερατικός Επίτροπος διαφέρει από τον Τοποτηρητή στο ότι ο μεν πρώτος διοικεί περιστασιακά μια περιφέρεια, που ανήκει στη δικαιοδοσία ενός Ιεράρχη, εξ' ονόματός του, ο δε δεύτερος διοικεί περιστασιακά μια περιφέρεια, της οποίας ο Επισκοπικός Θρόνος χηρεύει.
Π.χ.: Περιφέρειες Μητροπόλεως Μαντινείας και Κυνουρίας: Τριπόλεως, Βαλτετσίου, Κεντρικής Μαντινείας, Τεγέας, Παλλαντίου, Καστρίου, Αστρους, Λεωνιδίου κ.α.
  • Ιερατικός Προϊστάμενος: ο πρώτος μεταξύ των εφημερίων ιερέων μιας μεγάλης ενορίας, που διαθέτει περισσότερους από έναν εφημερίους. Είναι διοικητικά ανώτερος των υπολοίπων συνεφημερίων του και έχει την γενική επιστασία του ναού. Ο προϊστάμενος μπορεί να είναι είτε άγαμος είτε έγγαμος πρεσβύτερος κατά κανόνα οφφικιούχος (συνήθως αρχιμανδρίτης, πρωτοπρεσβύτερος ή οικονόμος). Προσφωνείται κατά την ιερατική τάξη του.
  • Εφημέριος: ο πρεσβύτερος, ο οποίος αναλαμβάνει την τέλεση των ιεροπραξιών ενός ναού για ορισμένο χρονικό διάστημα (εφημερία) εναλλάξ με άλλους πρεσβυτέρους του ναού. Προσφωνείται κατά την ιερατική τάξη του.

Μοναχοί

  • Καθηγούμενος: Διοικητικά προϊστάμενος μιας ανδρώας μοναστικής αδελφότητας. Στην καθομιλουμένη, καλείται "Ηγούμενος". Προσφώνηση κατά την ιερατική τάξη τους. Στις ανδρώες (ανδρικές) Μονές, ο ηγούμενος είναι κατά κανόνα Ιερομόναχος και κατ' εξαίρεση επίσκοπος, ενώ δεν δύναται να είναι ιεροδιάκονος ή απλός μοναχός.
  • Καθηγουμένη: Διοικητικά προϊσταμένη μιας γυναικείας μοναστικής αδελφότητας. Στην καθομιλουμένη, καλείται "Ηγουμένη".

Τιμητικά Αξιώματα

Επίσκοποι

Ορισμένοι άγαμοι ιερείς λαμβάνουν τιμητικά το βαθμό του επισκόπου με τον «ψιλό» τίτλο μιας «πάλαι ποτέ διαλαμψάσης» επαρχίας, χωρίς να τους ανατεθεί η ποιμαντορία μιας ενεργής εκκλησιαστικής επαρχίας και κατά κανόνα δεν μετέχουν ενεργά στην Ιερά Σύνοδο, όπου ανήκουν. Έχουν συνήθως βοηθητικό ρόλο στην διοίκηση μιας μεγάλης μητρόπολης, μιας αρχιεπισκοπής ή ενός Πατριαρχείου. Υπάρχουν σήμερα τιτουλάριοι αρχιερείς ως βοηθοί επίσκοποι, ως ηγούμενοι Ιερών Μονών, ως αρχιερατικώς προϊστάμενοι Κοινοτήτων ή Αρχιερατικών Περιφερειών, ως πρωτοσυγκελλεύοντες Ιερών Μητροπόλεων, ως αρχιγραμματεύοντες Ιερών Συνόδων και ως αντιπρόσωποι σε διεκκλησιαστικούς ή διεθνείς Οργανισμούς. Διακρίνονται οι εξής κατηγορίες:

  • Τιτουλάριος Μητροπολίτης: Ανώτερη τάξη Τιτουλάριων Αρχιερέων, στην οποία προάγονται μερικοί Τιτουλάριοι Επίσκοποι, διατηρώντας τον ψιλό τίτλο τους [3]. Γι' αυτό, ο Τιτουλάριος Μητροπολίτης θεωρείται ανώτερος από τον Τιτουλάριο Επίσκοπο. Προσφωνείται συνήθως Πανιερώτατος.
  • Τιτουλάριος Επίσκοπος: Κατώτερη τάξη Τιτουλάριων Αρχιερέων[4]. Αν και διακρίνεται από τον επαρχιούχο επίσκοπο, συνήθως προσφωνείται επίσης Θεοφιλέστατος.
  • Σχολάζων ή Εφησυχάζων Αρχιερέας: Καλείται ο μητροπολίτης, ο οποίος παραιτείται οικειοθελώς, συνήθως λόγω προβλημάτων υγείας. Χαρακτηριστικό γνώρισμά του είναι ότι λαμβάνει το διακριτικό πρώην πριν τον τίτλο, που κατείχε προ της παραίτησής του, ώστε να μην συγχέεται με τον εκάστοτε νυν μητροπολίτη, που αναλαμβάνει την ποιμαντορία της πρώην μητρόπολής του. Εφ' όσον η υγεία του το επιτρέπει, ο σχολάζων αρχιερέας μπορεί να λάβει μέρος σε ιεροτελεστίες με την ιδιότητα του αρχιερέα, αλλά δεν μπορεί να ασκήσει διοικητικά καθήκοντα μητροπολίτη. Σύμφωνα με το άρθρο 58 του Νόμου 590 περί του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος του έτους 1977, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος δύναται με τη σύμφωνη γνώμη του αποχωρούντα αρχιερέα να απονείμει σε αυτόν το ψιλό τίτλο πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής ή Μητρόπολης, καθιστώντας τον έτσι στην τάξη των Τιτουλάριων Επισκόπων ή Μητροπολιτών.

Πρεσβύτεροι

Τα Εκκλησιαστικά Οφφίκια είναι εκκλησιαστικές τιμητικές διακρίσεις, που απονέμονται εκ μέρους του επιχώριου Μητροπολίτου στους διαπρέψαντες ενάρετους και εκκλησιαστικά δραστήριους κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς της επαρχίας αυτού. Παρακάτω παρατίθενται τα οφφίκια, που απονέμονται μόνο σε κληρικούς σύμφωνα με τον κανονισμό υπ' αριθμ. 142/1999 "Περί Απονομής εκκλησιαστικών οφφικίων εν τη Εκκλησία της Ελλάδος". Η σειρά με την οποία παρατίθενται είναι η σειρά του προβαδίσματος των Οφφικιούχων Πρεσβυτέρων βάσει της μέχρι τώρα κρατούσας τάξης. Προσφωνούνται κατά την ιερατική τάξη τους.

  • Αρχιμανδρίτης. Ο Αρχιμανδρίτης προΐσταται της «πνευματικής μάνδρας των λογικών προβάτων του Χριστού», δηλαδή θεωρείται ως ηγούμενος μιας Ιεράς Μονής, που είναι επιφορτισμένος με το ιερατικό καθήκον της τέλεσης των ιεροπραξιών της μονής της μετανοίας τους. Στις περισσότερες Ορθόδοξες Εκκλησίες οι Αρχιμανδρίτες δεν επιτρέπεται να ιερουργούν ως τακτικοί ιερείς σε ενορίες, παρά μόνο για τις λατρευτικές ανάγκες του μοναστηριού, στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι. Παρ' όλα αυτά, στην Ελλάδα[5] επιτρέπεται η τέλεση των ιεροπραξιών από αρχιμανδρίτες και σε ενορίες. Συγκεκριμένα, η Εκκλησία της Ελλάδος απονέμει το οφφίκιο του Αρχιμανδρίτη μόνο σε άγαμους ή εν χηρεία κληρικούς[6], οι οποίοι φέρουν τον δεύτερο βαθμό της ιεροσύνης από τριετίας, είναι άνω των 30 ετών και είναι κάτοχοι πτυχίου Ανώτατης Εκπαίδευσης. Εκτός από το Επανωκαλύμμαυχο των μοναχών, χαρακτηριστικό διάσημο των Αρχιμανδριτών είναι ο εγκόλπιος σταυρός και το επιγονάτιο, που φέρουν κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας.
  • Πρωτοπρεσβύτερος. Το οφφίκιο αποτελεί τη μέγιστη δυνατή τιμητική διάκριση έγγαμου ιερέα, καθώς απονέμεται μόνο σε έγγαμους ιερείς χειροτονημένους από τριετίας, που είναι άνω των 30 ετών και κάτοχοι πτυχίου Ανώτατης Εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικό διάσημο των Πρωτοπρεσβυτέρων είναι ο εγκόλπιος σταυρός και το επιγονάτιο, το οποίο φέρουν κατά τη διάρκεια της θείας Λειτουργίας.
  • Σύγγελος. Το οφφίκιο απονέμεται μόνο σε άγαμους ή εν χηρεία κληρικούς, οι οποίοι φέρουν τον δεύτερο βαθμό της ιεροσύνης από τριετίας και είναι άνω των 30 ετών. Εκτός από το Επανωκαλύμμαυχο των μοναχών, χαρακτηριστικό διάσημο των Συγγέλων είναι το επιγονάτιο, που φέρουν κατά τη διάρκεια της θείας Λειτουργίας.
  • Οικονόμος. Το οφφίκιο απονέμεται μόνο σε έγγαμους ιερείς, που είναι άνω των 30 ετών και κάτοχοι πτυχίου Ανώτατης Εκπαίδευσης ή Ανωτέρας Εκκλησιαστικής Σχολής από τριετίας. Χαρακτηριστικό διάσημο των Οικονόμων είναι το επιγονάτιο, το οποίο φέρουν κατά τη διάρκεια της θείας Λειτουργίας.
  • Σακελλάριος. Το οφφίκιο απονέμεται μόνο σε έγγαμους ιερείς χειροτονημένους από διετίας, που αποφοίτησαν από εκκλησιαστικό Γυμνάσιο ή Λύκειο. Χαρακτηριστικό διάσημο των Σακελλάριων είναι το επιγονάτιο, το οποίο φέρουν κατά τη διάρκεια της θείας Λειτουργίας.

Διάκονοι

  • Αρχιδιάκονος: Το οφφίκιο απονέμεται σε έγγαμους διακόνους ή άγαμους διακόνους (ιεροδιακόνους) τουλάχιστον από έτους και είναι άνω των 25 ετών. Εκτός από το Επανωκαλύμμαυχο των μοναχών, που φέρουν οι ιεροδιάκονοι, χαρακτηριστικό διάσημο των Αρχιδιακόνων είναι το διπλό οράριο. Στην Ελληνορθόδοξη Εκκλησία, όλοι οι διακόνοι φέρουν το διπλό οράριο, αλλά στις σλαβόφωνες Ορθόδοξες Εκκλησίες διατηρείται ακόμη η αρχαιότερη εκδοχή του απλού οραρίου, όπως εικονίζεται στις αγιογραφίες. Το διπλό οράριο έχει διπλάσιο μήκος από το απλό οράριο. Ενώ το απλό οράριο κρέμεται απλά στο αριστερό ώμο του διακόνου, το διπλό οράριο τυλίγεται γύρω από την μέση και κάτω από το δεξί χέρι του αρχιδιακόνου. Σε κάθε μητρόπολη υπάρχει μόνο ένας Αρχιδιάκονος.
  • Πρωτοδιάκονος: Το συγκεκριμένο οφφίκιο υφίσταται στη Ρωσική Εκκλησία και απονέμεται σε μόνο σε έγγαμους διακόνους, ενώ το οφφίκιο του Αρχιδιακόνου μόνο σε άγαμους ιεροδιακόνους. Όπως και οι Αρχιδιάκονοι, έτσι και οι Πρωτοδιάκονοι φέρουν το διπλό οράριο.

Άλλα οφφίκια

Ανώτερος Κλήρος

  • Πρωθιερέας ή Πρωτόπαπας: Αυτός ο τίτλος χρησιμοποιήθηκε κυρίως στα Επτάνησα, στους χρόνους της Ενετο- Αγγλο- Γαλλο- κρατίας, όταν οι Λατίνοι δεν επέτρεπαν την ύπαρξη Μητροπολίτη, επειδή ήθελαν να προβάλουν το Λατίνο Επίσκοπο. Σ'αυτήν την περίπτωση ο Πρωτόπαπας (έγγαμος Ιερέας) διοικούσε υπηρεσιακά τη Μητρόπολη, χωρίς να έχει το δικαίωμα, φυσικά, να ενεργεί τα του Επισκόπου (Χειροτονίες κ.λπ.). Σήμερα ο τίτλος αυτός συναντάται ευρύτατα στις Σλαβικές Εκκλησίες. Είναι ο ανώτερος βαθμός στον οποίο μπορεί να φτάσει έγγαμος κληρικός των Εκκλησιών αυτών. Διακρίνεται από τον πρεσβύτερο, καθώς φοράει επιγονάτιο και σταυρό. Αλλά και από τον Πρωτοπρεσβύτερο διότι φέρει κόκκινη ταινία διαγώνια στο στήθος απο τα δεξιά του προς τα αριστερά.
  • Πνευματικός/Εξομολόγος: Το οφφίκιο της πνευματικής πατρότητας απονέμεται σε πρεσβύτερους από τον οικείο ιεράρχη, στο όνομα του οποίου μπορούν να εξομολογούν τους πιστούς. Το μυστήριο της Εξομολόγησης κανονικά τελείται από επισκόπους, αλλά λόγω της αύξησης του πλήθους των πιστών και των αρχιερατικών καθηκόντων τους, επικράτησε σταδιακά η χορήγηση ενταλτήριου γράμματος,[7] με το οποίο ο επίσκοπος διόριζε ιερείς-εξομολόγους. Διάσημο των πνευματικών/εξομολόγων, που φέρουν κατά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας, είναι το Επιγονάτιο, που συμβολίζει α) το λεντίο (πετσέτα), που χρησιμοποίησε ο Κύριος στον Μυστικό Δείπνο για να πλύνει τα πόδια των μαθητών του και β) την πνευματική μάχαιρα και την μάχαιρα του πνεύματος.
  • Ιεροκήρυκας: Ο επιτετραμμένος ενός Μητροπολίτη κληρικός, ο οποίος αναλαμβάνει το έργο του κηρύγματος εντός της Μητρόπολης. Συνηθίζεται σε κάθε Μητρόπολη να υπάρχει μόνο ένας Ιεροκήρυκας, ο οποίος κηρύσσει από τον άμβωνα το θείο λόγο και τα ηθικά καθήκοντα των πιστών ανθρώπων. Το οφφίκιο αυτό μπορεί να δοθεί και σε Διάκονο.

Κατώτερος Κλήρος

  • Υποδιάκονος: είναι εκκλησιαστικό αξίωμα της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας που προηγείται πάντα και υποχρεωτικά της χειροτονίας κάποιου σε Διάκονο. Στα βυζαντινά χρόνια, όπως και σήμερα, προηγείτο η χειροθεσία του Υποδιακόνου της χειροτονίας σε Διάκονο ικανό χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο υποψήφιος Διάκονος προετοιμαζόταν για τον ρόλο του Διακόνου. Υπάρχει περίπτωση την χειροθεσία σε Υποδιάκονο να ακολουθήσει την ίδια ημέρα η χειροτονία σε Διάκονο, όχι όμως και η χειροτονία σε Πρεσβύτερο.
  • Αναγνώστης: είναι αυτόνομος βαθμός κατώτερου κληρικού, τόσο στην Ορθόδοξη όσο και στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, του οποίου η διακονία έχει να κάνει με την ανάγνωση αγιογραφικών κειμένων, τα οποία σε συνέχεια της ιουδαϊκής παράδοσης αναγιγνώσκονται στις χριστιανικές ακολουθίες κατά την τέλεση των Ιερών Μυστηρίων. Συνήθως ο βαθμός του Αναγνώστη αποτελεί προπαρασκευαστικό στάδιο για την είσοδο κάποιου στον ανώτερο κλήρο ενώ αρκετές φορές απονέμεται και στους ιεροψάλτες. Η χειροθεσία κάποιου σε αναγνώστη γίνεται από τον Επίσκοπο με την ανάγνωση ειδικής ευχής. Ο κύριος λόγος της δημιουργίας αυτής της ειδικής τάξης κληρικών ήταν η ανάγκη για πρόσωπα με εξειδικευμένη καλλιέργεια στην ανάγνωση των Γραφών. Στην Εκκλησία της Ελλάδος, σήμερα, είναι ο μοναδικός, από τους πολλούς παλαιότερους, βαθμός κατώτερου κληρικού που εξακολουθεί να υφίσταται.
  • Διακόνισσα: Ο όρος διάκονος σημαίνει κατά βάση «υπηρέτης». Ιστορικά η διακόνισσα ανάγεται στα πρώτα χρόνια της ίδρυσης του Χριστιανισμού, όπου οι διάκονοι δεν ήταν ακόμη συνδεδεμένοι με ιερατικά καθήκοντα αλλά ήταν άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι μεριμνούσαν για τις ανάγκες των πρώτων εκείνων χριστιανικών κοινοτήτων. Οι διακόνισσες επιλέγονταν ιδιαίτερα γιατί φρόντιζαν καλύτερα τις πτωχές γυναίκες. Εκτός της διακόνισσας, υπήρχε και η θέση της πρεσβύτιδας, την οποία κατείχαν ηλικιωμένες χήρες.[8] Αργότερα, το αξίωμα ατόνησε και εγκαταλείφθηκε οριστικά από τον 12ο αιώνα μ.Χ. Τα τελευταία χρόνια επιχειρήθηκε να επανέλθει επί Αρχιεπισκόπου Αθηνών Χριστόδουλου υπό την προϋπόθεση να δίδεται σε άγαμες γυναίκες. Βεβαίως, διακόνισσα καλείται και η σύζυγος του έγγαμου διακόνου κατ' αντιστοιχία της συζύγου του έγγαμου (πρωτο)πρεσβυτέρου, η οποία καλείται (πρωτο)πρεσβυτέρα.
  • Νεωκόρος: Βασικός υπηρέτης ενός ιερού ναού. Δεν έχει ιερατικά καθήκοντα, αλλά ενοριακά. Μερικά από αυτά είναι ο καθαρισμός και ο στολισμός του ιερού ναού και των ιερών εικόνων, το άναμμα των κανδηλών και των λαμπάδων, η κωδωνοκρουσία των σημάντρων κ.ά. Συνήθως σε μια ενορία υπηρετούν περισσότεροι του ενός νεωκόρου, άνδρες και γυναίκες.

Ιεροψάλτες

  • Κανονάρχης: ονομάζεται το εκκλησιαστικό αξίωμα και ο τίτλος που δίδεται σε κατώτερο κληρικό (Ιεροψάλτη) ο οποίος κρατεί το ισοκράτημα δηλαδή δίνει τη μουσική βάση πάνω στην οποία θα ψάλει ο ψάλτης ή ο Πρωτοψάλτης.
  • Πρωτοψάλτης: αντιστοιχεί στον πρώτο Ιεροψάλτη του δεξιού χορού (χορωδίας του ιερού ναού) και δίδεται σε άντρες στους οποίους έχει προηγηθεί η χειροθεσία τους σε ιεροψάλτη. Αντιπροσωπεύει τους άντρες κατά την απόδοση τον ύμνων.

Οφφίκια του Οικουμενικού Πατριαρχείου

Περισσότερα τιμητικά οφφίκια αποδίδουν οι Οικουμενικοί Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως σε κληρικούς και λαϊκούς, που προσφέρουν διακεκριμένες υπηρεσίες στην Ορθοδοξία και τον πολιτισμό.

Δείτε επίσης

  • Οφφίκια του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως
  • Προσφωνήσεις Ορθοδόξων κληρικών

Υποσημειώσεις - Παραπομπές

  • «Αρχειοθετημένο αντίγραφο». Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 4 Μαρτίου 2016. Ανακτήθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2015.
  • βλ. Ενορία καί Μονή στην Εκκλησιαστική Παράδοση, π. Ευαγγέλου Παχυγιανάκη, εκδόσεις Ακρίτας, 1993, σελ 88.
  • Σύμφωνα με το άρθρο 58 του Νόμου 590 περί του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος του έτους 1977, ο τίτλος του Τιτουλάριου Μητροπολίτη μπορεί να αποδοθεί τιμητικά σε σχολάζοντα αρχιερέα, από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, με τη σύμφωνη γνώμη του σχολάζοντα αρχιερέα.
  • Σύμφωνα με το άρθρο 58 του Νόμου 590 περί του Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος του έτους 1977, ο τίτλος του Τιτουλάριου Επισκόπου μπορεί να αποδοθεί τιμητικά σε σχολάζοντα αρχιερέα, από την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, με τη σύμφωνη γνώμη του σχολάζοντα αρχιερέα.
  • από το 1959 και έπειτα
  • όχι κατ' ανάγκην ιερομόναχοι
  • βλ. Ευχολόγιο το Μέγα, Ενταλτήριον γράμμα.
    1. Ο θεσμός των διακονισσών στην Χριστιανική Εκκλησία, του Αρχιμ. Κοσμά Λαμπρινού
    Εκκλησιαστικά αξιώματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας

    Ανώτερος κλήρος
    Επίσκοποι
    • Πατριάρχης
    • Γενικός Πατριαρχικός Επίτροπος
    • Πατριαρχικός Επίτροπος
    • Έξαρχος
    • Τοποτηρητής
    • Αρχιεπίσκοπος
    • Μητροπολίτης
    • Τιτουλάριος Μητροπολίτης
    • Τιτουλάριος Επίσκοπος
    • Βοηθός Επίσκοπος
    • Χωρεπίσκοπος

    Πρεσβύτεροι
  • Αρχιγραμματέας
  • Πρωτοσύγκελος
  • Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος
  • Αρχιερατικός Επίτροπος
  • Αρχιμανδρίτης
  • Πρωθιερέας
  • Πρωτοπρεσβύτερος
  • Σύγκελλος
  • Οικονόμος
  • Σακελλάριος
  • Ιεροκήρυκας
  • Πνευματικός

  • Διάκονοι
  • Αρχιδιάκονος
  • Πρωτοδιάκονος

  • Κατώτερος Κλήρος

    Ιεροψάλτες
  • Κανονάρχης
  • Πρωτοψάλτης
  • Αναγνώστης

  • Μοναχοί
  • Ηγούμενος
  • Ηγουμένη

  • Άλλοι Οφφικίαλοι
  • Υποδιάκονος
  • Νεωκόρος
  • Κατηχητής
  • Θυρωρός
  • Διακόνισσα


  • Ἀναρτήθηκε ἀπὸ Βαρσανούφιος Στις Ιανουαρίου 15, 2024
    Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
    Ετικέτες ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
    Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

    Μόνον όταν θα έχει φύγει απο τη μέση ο κατέχων τότε (και μό­νο τότε) θ’ αποκαλυφθεί ο «άνομος» (Αντίχριστος).

      Απ’ την αρχή της Δημιουργίας ο αντίλογος παραπλάνησε, εξαπάτησε και παρέσυρε τους πρώτους ανθρώπους έξω και μακρυά απ’ τα όρια, που είχε...

    Δημοφιλείς αναρτήσεις

    • Όχι άριθμημένοι καί Έλεγχόμενοι σκλάβοι
      Έμμανουήλ Καλύβα – Όχι άριθμημένοι καί Έλεγχόμενοι σκλάβοι – Όχι Ήλεκτρονικός όλοκληρωτισμός μέ τίς νέες Κάρτες – Ταυτότητες. Άθήναι 19...
    • Το σκοτεινό έργο του Οικουμενισμού
        Εισαγωγή τι είναι ο Οικουμενισμός ;;; Τι είναι ο σημερινός θρησκευτικός Οικουμενισμός ;;; Είναι ο  Οικουμενισμός  αίρεση ;;; Αν ναι τότε ...
    • Τους παραβάτας της ορθής πίστεως ..αυτούς ώς καθάρματα, μήτε συλλειτουργείν αυτοίς ανεχόμενοι, μήτε μνημονεύοντες ολως αυτών ώς Χρι­στιανών
      Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, εὐθύνατε τὴν ὁδὸν Κυρίου 25  
    • Σοφία Βέμπο, ένα όνομα - σύμβολο μιας εποχής δύσκολης για την πατρίδα
        Σοφία Βέμπο η Ελληνική φωνή ης πραγματικής αντίστασης. Σοφία Βέμπο, ένα όνομα - σύμβολο μιας εποχής δύσκολης για την πατρίδα. Μιας εποχ...
    • Πώς διακρίνουμε εάν ένας άνθρωπος ζει κάτω από τη Χάρη;
        Μπορείτε να διαβάσετε και υπόλοιπα κεφάλαια του βιβλίου εδώ: Αββά Κασσιανού. Συνομιλίες με τους πατέρες της ερήμου . Α΄ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΜΕ ΤΟΝ...

    Διδάξω ἀνόμους τὰς ὁδούς σου, καὶ ἀσεβεῖς ἐπὶ σὲ ἐπιστρέψουσιν

    Ἁγίου Μαξίμου

    Πᾶσα ἀποδοχὴ τῶν αἰρετικῶν ἰσοδυναμεῖ πρὸς προδοσίαν τῆς πίστεως καὶ ἡ ἀγάπη πρὸς τοῦς ἀμετανόητους αἰρετικοὺς ἀποτελεῖ μισανθρωπίαν.

    Αρχειοθήκη ιστολογίου

    • Νοεμβρίου 2025 (5)
    • Οκτωβρίου 2025 (30)
    • Σεπτεμβρίου 2025 (13)
    • Αυγούστου 2025 (22)
    • Ιουλίου 2025 (11)
    • Ιουνίου 2025 (20)
    • Μαΐου 2025 (31)
    • Απριλίου 2025 (45)
    • Μαρτίου 2025 (34)
    • Φεβρουαρίου 2025 (25)
    • Ιανουαρίου 2025 (30)
    • Δεκεμβρίου 2024 (12)
    • Νοεμβρίου 2024 (10)
    • Οκτωβρίου 2024 (50)
    • Σεπτεμβρίου 2024 (24)
    • Αυγούστου 2024 (15)
    • Ιουλίου 2024 (30)
    • Ιουνίου 2024 (31)
    • Μαΐου 2024 (87)
    • Απριλίου 2024 (72)
    • Μαρτίου 2024 (70)
    • Φεβρουαρίου 2024 (149)
    • Ιανουαρίου 2024 (297)
    • Δεκεμβρίου 2023 (147)
    • Νοεμβρίου 2023 (35)

    Δημοφιλείς αναρτήσεις εβδομάδας

    • Όχι άριθμημένοι καί Έλεγχόμενοι σκλάβοι
      Έμμανουήλ Καλύβα – Όχι άριθμημένοι καί Έλεγχόμενοι σκλάβοι – Όχι Ήλεκτρονικός όλοκληρωτισμός μέ τίς νέες Κάρτες – Ταυτότητες. Άθήναι 19...
    • Τους παραβάτας της ορθής πίστεως ..αυτούς ώς καθάρματα, μήτε συλλειτουργείν αυτοίς ανεχόμενοι, μήτε μνημονεύοντες ολως αυτών ώς Χρι­στιανών
      Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, εὐθύνατε τὴν ὁδὸν Κυρίου 25  
    • Το σκοτεινό έργο του Οικουμενισμού
        Εισαγωγή τι είναι ο Οικουμενισμός ;;; Τι είναι ο σημερινός θρησκευτικός Οικουμενισμός ;;; Είναι ο  Οικουμενισμός  αίρεση ;;; Αν ναι τότε ...
    • Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον, ουδέ παντός ομοίωμα.
       Αυτά τα  βλέπουν οι αιρετικοί και οι πραγματικοί νέο- ειδωλολάτρες  και σκανδαλίζονται αντί να σωθούν , μετά μας λένε τους ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ -ΕΙΔΩ...
    • Ο Άγιος Λουκάς Ευαγγελιστής ο Θεόπνευστος
        Ιατρός ψυχών και σωμάτων. Η δόξα, η φήμη, τα υλικά αγαθά και το επάγγελμα που φέρνει πολλά χρήματα και κοινωνική αναγνώριση δεν γεμίζουν...

    ΠΡΟΣΟΧΗ !!!

    ΑΝ ΔΕΝ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΔΕΞΙ ΚΛΙΚ ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΣΕ ΝΕΑ ΚΑΡΤΕΛΑ !

    Ἐπικοινωνία

    xerovoblogspot@gmail.com
    Print Friendly and PDF

    Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

    Translate

    ΑΓΩΝΑΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ

    Φόρτωση...

    ΑΚΤΙΝΕΣ

    Φόρτωση...

    ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ

    Φόρτωση...

    π. Αυγουστίνος Καντιώτης

    Φόρτωση...

    Αναγνώστες

     
        +Ακολουθείτε    
        Εγγραφείτε δωρεάν σε αυτόν τον ισότοπο    

    Εγγραφείτε δωρεάν σε αυτόν τον ισότοπο

       

    Με το Google Friend σύνδεση

     

    ΑΠΟ ΤΟ 2023

    Ετικέτες

    • 1η Οικουμενική Σύνοδο (5)
    • 2η Οικουμενική Σύνοδο (1)
    • 3η Οικουμενική Σύνοδο (1)
    • 4η Οικουμενική Σύνοδο (1)
    • 5η Οικουμενική Σύνοδο (1)
    • 6η Οικουμενική Σύνοδο (1)
    • 7η Οικουμενική Σύνοδο (2)
    • ΑΒΒΑΔΕΣ (8)
    • Αββάς Κασσιανός ο Ρωμαίος (1)
    • ΑΓ. Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ (36)
    • Αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς (2)
    • ΑΓ.ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ (10)
    • ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ (2)
    • ΑΓΙΟ ΦΩΣ (1)
    • ΑΓΙΟΙ Κ.Δ. (37)
    • ΑΓΙΟΙ Π.Δ. (1)
    • ΑΓΙΟΙ ΤΟΠΟΙ (1)
    • ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ (13)
    • Άγιος Αναστάσιος ο Σιναΐτης (2)
    • ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ (4)
    • Άγιος Γεννάδιος Κωνσταντινουπόλεως (1)
    • Άγιος Γρηγόριος ο Διάλογος (1)
    • ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ (7)
    • Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς (4)
    • Άγιος Ιουστίνος ο φιλόσοφος και μάρτυς (3)
    • Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός (12)
    • Άγιος Μάρκος ο ασκητής (1)
    • ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ (3)
    • Άγιος Νεκτάριος (1)
    • ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΝΥΣΣΗ (5)
    • Αγίου Ιωάννου του Νηστευτού (1)
    • Αθανάσιος Σακαρέλλος (2)
    • ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΕΙΑΣ (6)
    • ΑΘΕΟΦΟΒΟΙ (1)
    • ΑΜΑΡΤΩΛΩΝ ΣΩΤΗΡΙΑ (1)
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ (2)
    • ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ (1)
    • Αντιόχου Μοναχού (1)
    • Αντιχαλκηδόνιοι (1)
    • Αόρατος Πόλεμος (1)
    • ΑΠΙΣΤΙΑ (6)
    • ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ (1)
    • ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ 1 (11)
    • ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ (1)
    • ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΙ (37)
    • ΑΡΧΑΙΕΣ ΧΩΡΕΣ -ΛΑΟΙ ΚΑΙ ΦΥΛΕΣ (1)
    • Αρχιεπισκόπου Ευγενίου Βουλγάρεως (1)
    • ΑΡΧΙΜ. ΙΟΥΣΤΙΝΟΥ ΠΟΠΟΒΙΤΣ (3)
    • Αρχιμανδρίτης Παίσιος Παπαδόπουλος (4)
    • ΑΣΚΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΡΘΕΝΙΑΣ (1)
    • αυτεξούσιο (6)
    • ΑΦΟΡΙΣΜΟΙ (1)
    • Βίος και πολιτεία οσίων σαλών (1)
    • ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ (5)
    • ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ (7)
    • Γεννάδιος Σχολάριος (1)
    • ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΔΟΣΙΘΕΟΣ (1)
    • ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ-ΔΙΔΑΧΕΣ (15)
    • Γερόντισσα Γαβριηλία (2)
    • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ (1)
    • ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ (3)
    • Δημήτρης Δασκαλάκης (1)
    • ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ (1)
    • ΔΙΚΑΙΟΙ (3)
    • ΔΙΩΓΜΟΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ (1)
    • ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ (42)
    • ΔΟΣΙΘΕΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ (2)
    • ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ (23)
    • ΕΙΚΟΝΕΣ (24)
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑ (1)
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ (1)
    • ΕΛΕΓΧΟΣ (3)
    • ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΝΔΡΩΝΗΣ (1)
    • Ελευθέριος Ανδρώνης (1)
    • Ελληνική Πατρολογία (2)
    • Επιβίωση (2)
    • ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ (7)
    • Έργα Αγίου Νικοδήμου (13)
    • ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΕΠΕ (3)
    • ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (1)
    • ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ Κ.Δ (1)
    • ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ Π.Δ (1)
    • ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΑΣ (1)
    • ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡ ΥΜΩΝ (1)
    • ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ (1)
    • ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΨΑΛΜΩΝ (17)
    • ΕΡΩΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ (3)
    • Εσχατολογικά (12)
    • Ευάγγελος Ρωσσόπουλος (8)
    • ΕΥΑΓΡΙΟΥ (1)
    • ΕΥΕΓΕΡΤΙΝΟΣ (2)
    • ΕΥΣΕΒΕΙΟΥ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ (1)
    • Η ΑΠΟΚΡΥΦΗ ΓΝΩΣΗ (5)
    • Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ (15)
    • Η νηστεία (2)
    • Η ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ (7)
    • ΗΘΙΚΑ (1)
    • Ηλίας Μηνιάτης (1)
    • ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (20)
    • Θεοδωρήτου Εκκλησιαστική Ιστορία (1)
    • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ (3)
    • ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ (2)
    • ΙΟΥΔΑΙΣΜΟΣ (17)
    • ΙΣΑΠΟΣΤΟΛΟΙ (1)
    • ΙΣΤΟΡΙΚΑ (2)
    • ΙΣΤΟΡΙΚΟΔΟΓΜΑΤΙΚΑ (40)
    • ΙΩΣΗΦ ΒΡΥΕΝΝΙΟΣ (5)
    • ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (2)
    • ΚΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ (48)
    • ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΑΙΡΕΣΕΩΝ (4)
    • ΚΑΤΗΧΗΣΕΙΣ (39)
    • ΚΑΤΗΧΗΣΕΙΣ ΕΠΕ (4)
    • Κήπος Χαρίτων (4)
    • ΚΟΚ (1)
    • Κωνσταντίνος Βαθιώτης (11)
    • Κωνσταντίνος Στέφος (4)
    • Λαυσαϊκή ιστορία (1)
    • ΛΕΙΜΩΝΑΡΙΟΥ Ι.ΜΟΣΧΟΥ (5)
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ (18)
    • ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΝ (19)
    • ΛΟΓΟΙ ΕΓΚΩΜΙΑΣΤΙΚΟΙ -ΕΠΙΤΑΦΙΟΙ (1)
    • ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ (2)
    • Μακάριος Καλογερᾶς (1)
    • ΜΑΡΤΥΡΕΣ (11)
    • ΜΕΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ (12)
    • ΜΕΓΑΣ ΦΩΤΙΟΣ (5)
    • Μέγας Φώτιος (1)
    • ΜΕΛΕΤΗΤΗΡΙΟ (1)
    • Μετάνοια (19)
    • Μυργιώτης Παναγιώτης (24)
    • ΜΩΑΜΕΘΑΝΙΣΜΟΣ (9)
    • ΝΑΟΔΟΜΙΑ (3)
    • Νέα Κλίμαξ (1)
    • ΝΕΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ (10)
    • ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ (13)
    • ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΔΑΠΕΡΓΟΛΑΣ (4)
    • Νεοπαγανιστές (2)
    • ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΚΑΛΛΙΣΤΟΥ (1)
    • ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ (7)
    • Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος (2)
    • Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ (74)
    • Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΣΟΛΟΜΩΝΤΑ (1)
    • Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ (26)
    • ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΓΟΧ (23)
    • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ (449)
    • ΟΜΙΛΙΕΣ (2)
    • ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ (12)
    • ΟΣΙΟΙ (37)
    • Όσιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης (1)
    • Όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός (1)
    • Οσίου Εφραίμ του Σύρου (17)
    • ΟΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΣΤΟΥΔΙΤΟΥ (6)
    • ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΣΧΙΣΜΑ (9)
    • ΟΥΝΙΑ (27)
    • π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ (20)
    • π. Διονυσίου Τάτση (1)
    • Π.Δ (13)
    • π.Φιλόθεος Ζερβάκος (2)
    • Παγανισμός (2)
    • ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ (1)
    • ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ (8)
    • ΠΑΠΙΣΜΟΣ (35)
    • Παραβολές του Κυρίου (6)
    • ΠΑΣΧΑΛΙΟ (52)
    • ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ (14)
    • Πατερικά Σταχυολοχήματα (3)
    • ΠΑΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣ. ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ (2)
    • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ (5)
    • Παχώμιος Χίου (2)
    • ΠΕΡΙ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ (2)
    • ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΜΟΣΧΑΣ (2)
    • Πνευματικά γυμνάσματα (7)
    • ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ (1)
    • ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΑ (1)
    • ΠΟΛΙΤΙΚΑ (16)
    • ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ (8)
    • ΠΡΟΦΗΤΕΣ (26)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΒΑΡΟΥΧ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΔΑΝΙΗΛ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΣΑΪΑΣ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΙΕΖΕΚΙΗΛ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΙΩΗΛ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΙΩΝΑΣ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΜΙΧΑΙΑΣ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΟΒΔΙΟΥ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΑΒΒΑΚΟΥΜ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΑΓΓΑΙΟΣ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΑΜΩΣ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΙΕΡΕΜΙΑΣ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΜΑΛΑΧΙΑΣ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΝΑΟΥΜ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΣΟΦΟΝΙΑΣ (1)
    • ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΩΣΗΕ (2)
    • Ρίχαρντ Κουντενχόβε-Καλέργκι (1)
    • ΡΟΜΠΟΤ (1)
    • ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ (3)
    • ΣΟΖΩΜΕΝΟΥ (1)
    • ΣΥΛΛΟΓΗ ΓΝΩΜΙΚΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ Γ (8)
    • ΣΥΜΒΟΛΑ (1)
    • ΣΥΜΕΩΝ ΑΡΧΠΟΥ ΘΕΣΝΙΚΗΣ (13)
    • ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ (21)
    • ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ (102)
    • ΣΩΚΡΑΤΗ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΥ (1)
    • Τα ήθη και τα έθιμα (7)
    • ΤΑΛΜΟΥΔ (2)
    • ΤΑΜΕΙΟΝ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ (1)
    • ΤΑΧΤΣΟΓΛΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ (1)
    • Τεκτονισμός (31)
    • ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (1)
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ (2)
    • ΤΟ ΠΗΔΑΛΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ (6)
    • ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ (1)
    • ΤΟΠΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ (1)
    • ΥΓΕΙΑ (3)
    • ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ (1)
    • ΦΑΡΙΣΑΪΣΜΟΣ (1)
    • ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ (12)
    • ΦΩΤΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ (3)
    • Χειροτονίες γυναικών (15)
    • Χρηστοήθεια των Χριστιανών (5)
    • Χρήστος Βλαμάκης (2)
    • ΧΩΡΙΑ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ (2)
    • ΨΑΛΜΟΙ (8)
    • ΨΕΥΔΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ (14)
    • ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΣ (14)
    • M.M.E (1)
    • NIOLAND (3)
    Από το Blogger.