ΑΡΧΙΚΗ

Μέγας Φώτιος: Τα Αμφιλόχια

 

Μέγας Φώτιος: Τα Αμφιλόχια ή λόγων ιερών και ζητημάτων ιερολογίες.

Τα Αμφιλόχια Α΄. Ερωταποκρίσεις Α΄ – ΞΓ΄.

 Περισσότερα και ΕΔΩ

Ερώτηση Β΄. Αν ο Θεός αναπαύθηκε από όλα τα έργα του την εβδόμη ημέρα, πως ο Σωτήρας Λόγος του Πατέρα λέει, «ο Πατέρας μου εργάζεται ως τώρα, και εγώ επίσης εργάζομαι»;

Ερώτηση Γ΄. Για ποιο λόγο ο Κύριος χρησιμοποίησε πηλό και δεν θεράπευσε τα μάτια του τυφλού με άλλο τρόπο;

Ερώτηση Δ΄. Τι σημαίνει, «μισώντας και το χιτώνα που είναι σπιλωμένος από τη σάρκα»;

Ερώτηση Ζ΄. Αν τα τέλη του αιώνα κατέληξαν σ’ εμάς, σε ποιους αιώνες θα μας φανερωθεί ο πλούτος του Χριστού;

Ερώτηση Η΄. Πώς λέγεται, ότι τα παιδιά του Θεού δεν κάνουν αμαρτία, κι αυτά είναι, λέει η ίδια η Γραφή, αυτά που αναγεννήθηκαν με το βάπτισμα και το Πνεύμα, και πάλι βλέπουμε πολλούς να γίνονται τέκνα Θεού με το βάπτισμα, ενώ διαπράττουν την αμαρτία;

Ερώτηση Ι΄. Για ποιο λόγο όποιους κατατρέχονται από δαιμονική νόσο ο Ευαγγελιστής τους λέει σεληνιαζόμενους;

Ερώτηση ΙΑ΄: Γιατί, ενώ ο Αδάμ αμάρτησε και δέχθηκε ως επιτίμιο τον θάνατο, ο γιος του, που δεν είχε καν αμαρτήσει, πεθαίνει πριν από αυτόν;

Ερώτηση ΙΓ΄. Αν το να βρίσκεται κανείς σε αιώνια κόλαση είναι πολύ βαρύτερο από το να ζει με βάσανα και πόνους, και το να μην πάσχει τίποτε τέτοιο είναι πολύ καλύτερο, πως ο Θεός, λένε, δημιούργησε ανθρώπους που μέλλουν να περάσουν τη ζωή τους με αμαρτίες; Διάλεξε το χειρότερο ή το καλύτερο;

 Ερώτηση ΙΕ΄. Γιατί ο Μωυσής στη δημιουργία του κόσμου δεν αναφέρει καθόλου τη βασιλεία των ουρανών, αν και βέβαια ο Σωτήρας λέει, ότι αυτή ετοιμάστηκε για τους δίκαιους από την αρχή του κόσμου.

Ερώτηση ΙΣΤ΄. Γιατί ο Μωυσής ονόμασε τη γη αόρατη;

Ερώτηση ΚΓ΄. Τι σημαίνει ο λόγος, «να, ο Αδάμ έγινε σαν ένας από εμάς, στο να γνωρίζει το καλό και το κακό»;

Ερώτηση ΛΗ΄. Μερικοί θέτουν την απορία, ότι, αν η θεότητα του Υιού είναι απερίγραπτη, τότε η σάρκα που ανέλαβε ή υπάρχει παντού (γιατί όπου είναι η θεότητα, πρέπει είναι παρούσα και η σάρκα), ή, περιοριζόμενη σ’ ένα τόπο, είναι χωρισμένη από εκείνον που την προσέλαβε.

Ερώτηση ΞΓ΄. Τι σημαίνει «όποιος σκάβει λάκκο, θα πέσει μέσα σ’ αυτόν»;


Φωτίου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Άπαντα τα έργα, 1.
Τα Αμφιλόχια Α΄. Ερωταποκρίσεις Α΄ – ΞΓ΄.
εκδ. Το Βυζάντιον. Θεσσαλονίκη, 1997.


Τα Αμφιλόχια B΄. Ερωταποκρίσεις ΞΔ΄ – ΡΜΑ΄.

Ερώτηση ΡΚΒ΄. Η πάλη μας δεν γίνεται με όντα με σάρκα και αίμα, αλλά με τις αρχές και τις εξουσίες, με τους εξουσιαστές του κόσμου αυτού, με τα πονηρά πνεύματα στους ουρανούς.


Φωτίου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Άπαντα τα έργα, 2.
Τα Αμφιλόχια Β΄. Ερωταποκρίσεις ΞΔ΄ – ΡΜΑ΄.
εκδ. Το Βυζάντιον. Θεσσαλονίκη, 1997.


Τα Αμφιλόχια Γ΄. Ερωταποκρίσεις ΡΜΒ΄ – ΤΚΘ΄.

Ερώτηση Σς΄. Γιατί ο βίος του ανθρώπου ονομάζεται σκιά και όνειρο και καπνός και ματαιότητα.

Ερώτηση ΣϞΔ΄. Τι έκανε ο Αδάμ μέσα στον Παράδεισο;


Φωτίου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Άπαντα τα έργα, 3.
Τα Αμφιλόχια Γ΄. Ερωταποκρίσεις ΡΜΒ΄ – ΤΚΘ΄.
εκδ. Το Βυζάντιον. Θεσσαλονίκη, 2001.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιερομάρτυς Άγιος Σεραφείμ επίσκοπος Φαναρίου, το κλέος των Αγράφων.

  Ιερομάρτυς Άγιος Σεραφείμ επίσκοπος Φαναρίου, το κλέος των Αγράφων.

Δημοφιλείς αναρτήσεις