ΑΡΧΙΚΗ

Η κατήχησις των νέων είναι εγκαταλελειμένη εις τας χείρας αμορφώτων και ασεβών διδασκάλων 1

 Τα αίτια της αποστασίας.

 ΛΟΓΟΣ 37ος ΣΥΜΕΩΝ ΝΕΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΤΑ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΑ ΣΕΛ.177 -178 ΕΚΔ. ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ

 


Νόμισόν μοι οἰκοδομὴν εἶναι τὴν κατήχησιν· [ἐὰν μὴ βαθύνωμεν, καὶ θεμέλιον θῶμεν,] ἐὰν μὴ κατ' ἀκολουθίαν δεσμοῖς οἰκοδομῆς ἁρμολογήσωμεν τὸν δόμον, ἵνα μὴ εὑρεθῇ τι χαῦνον, καὶ σαθρὰ γένηται ἡ οἰκοδομὴ, οὐδὲν ὄφελος οὐδὲ τοῦ προτέρου κόπου·

Προκατηχηχ. 11

ς·'. Τό λοιπόν εκείνοι όπου έδιδάχθησαν, καί έμαθαν, και έγνώρισαν τούτο τό μέγα μυστήριον του χριστιανισμού, καί έγιναν πιστοί, έπειτα έξέπεσαν, ώς άνθρωποι οντες, και φορουντες ακόμι τήν σάρκα, πολλά καλόν, και ωφελιμον είναι εις αυτούς νά μετανοήσουν είς εκείνα όπου έσφαλαν, και νά προστρέξουν εις ιατρόν πνευματικόν νά εξομολογηθούν, καί νά φανερώσουν τάς πληγάς τους, καί νά δεχθούν με προθυμίαν τά κανονικά δεσμά, καί επιτίμια όπου τους δώση ό πνευματικός, τά όποια λύουν τά δεσμά τής αμαρτίας, καί βάλλουν επάνω εις τας πληγάς τους ιατρικά αρμόδια διά νά τούς ιατρεύσουν. Καί πρέπει λέγω νά κανονισθουν, ότι έφωτίσθησαν, καί έγεύθησαν, ήτοι έγνώρισαν 1 έμπράκτως τήν δύναμιν του Χριστού, καί έπρεπε νά έχουν θάρρος εις αυτήν, καί πίστιν, και νά μήν άμαρτήσουν. Καθώς λέγει ό Άπό- στολος Παύλος, «ότι αμαρτία ύμών ού κυριεύσει, ού γάρ έστέ υπό νόμον, άλλ’ υπό χάριν.» Οτι άνισως δέν ήθελε καταφρονήσουν τήν χάριν τού θεού, τήν όποιαν έγνώρισαν, δέν ήθελε τούς άφήσει νά άμαρτήσουν . Καί αυτοί άφ’ εαυτού τους έγιναν ένοχοι τού αίματος τού Χριστού όπου εκαθάρισε τήν συνείδησίν τους από νεκρά έργα, εις τό νά λατρεύουν Θεόν ζώντα, και αληθινόν, καί διά τούτο χρειάζονται τήν δευτέραν κάθαρσιν τής μετάνοιας όπου γίνεται με κόπους, καί ίδρωτας, καί στεναγμούς, καί δάκρυα, διά νά δύνανται νά ειπούν πρός τόν Θεον, «ειδε τήν ταπείνωσίν μου, καί τόν κοπον μου, καί άφες πάσας τάς αμαρτίας μου.>>Καί αφεσις είναι τό νά λάβη πάλιν τήν Θείαν χάριν οπού έχασεν. Όχι διατί χρειάζεται ό Θεός τούς κοπους, καί πόνους τού μετανοούντος, άμή διά να μή λάβη εκείνος τήν χάριν τού Θεού χωρίς κοπον, καί τήν καταφρόνηση πάλιν, ωσάν καί προτήτερα, καί τότε καταδικασθή νά καίεται αίωνιως μέσα είς τό άσβεστον πυρ τής κολάσεως. Αλλά έκεΐνοι οπού δέν ιξεύρουν τό μυστήριον τού χριστιανισμού (διότι είναι οί περισσότεροι οπού είναι βαπτισμένοι, και διά τούτο ονομάζονται χριστιανοί,) άμή είναι ακατήχητοι καί αδιδακτοι τελείως, καί διά νά εϊπώ τοιουτωτρόπως αφώτιστοι, καί δέν έχουν τήν γνώσιν, δηλ. Δέν γνωρίζουν έν άληθεία τούτο τό μέγα μυστήριον τού χριστιανισμού. Λοιπόν όταν μετανοήσουν, καί έξομολογηθούν τά αμαρτήματα τους, όσα έπραξαν ύστερον από τό βάπτισμα, δέν χρειάζονται τόσον σφικτά δεσμά, καί επιτίμια βαρέα, ότι δέν τούς ωφελούν τόσον αύτά, επειδή είναι αδίδακτοι τελείως, καί αφώτιστοι καί δέν έχουν τήν γνώσιν τού μυστηρίου τού Χριστού, καί δέν είναι δυνατόν οί τοιοϋτοι νά λάβουν αίσθησιν από αύτά τά πνευματικά δεσμά, καί κανονικά επιτίμια. Διατί ανοήτως πιστεύσαντες, ανοήτως ήμαρτον καί επειδή αλόγως ήμαρτον, δέν δύνανται νά γνωρίσουν έν άληθεία καθώς πρέπει τήν πνευματικήν καί λογικήν θεραπείαν. Καθώς λοιπόν εκείνοι όπου εδιδάχθησαν, καί εφωτίσθη- σαν, καί έγνώρισαν τό μυστήριον τού χριστιανισμού, κατά τό μέτρον τής έπιγνώσεως αυτών, καί τού αμαρτήματος, ήγουν κατά τήν είδησιν. καί γνώσιν όπου έχουν είς τό μυστήριον τού χριστιανισμού, καί κατά τήν αμαρτίαν όπού έκαμαν, έτζι χρειάζονται καί τά δεσμά, καί τάς ιατρείας, καί καυστηρίας, καί κακοπαθειας δηλ. νηστείας, άγρυπνίας, χαμαικοιτίας, γονυκλισίας, καί τά λοιπά* έτζι πάλιν, καί εκείνοι όπού δέν έγνώρισαν, ούτε έδιδάχθησαν τό μυστήριον τού χριστιανισμού, χρειάζονται πρώτον διδαχήν, κατηχησιν , καί πίστιν, καί φώτισιν, καί έπειτα κανονικά επιτίμια. Διατί είναι παράλογον τό νά δενη καί νά καίη ήγουν νά κανονίζη τινάς τόν αναίσθητον, καί τό νά ίατρεύει , τόν νεκρόν είναι μωρία.

Όμως καθώς λέγει ό θείος Παύλος, όσοι ήμαρτον έν νόμω, δηλ. μέ έπίγνωσιν τού μυστηρίου τής πίστεως, καί τού χριστιανισμού, διά νόμου κριθήσονται, δηλ. θέλει κατακριθούν, κανο- νίσθούν μέ τήν ακρίβειαν των ιερών κανόνων. Όσοι δέ ήμαρτον ανόμως, εάν δηλ. δέν λάβουν έπίγνωσιν, και δέν μάθουν όλα τά τής πίστεως, καί όσα είναι αναγκαία διά τήν σωτηρίαν τους, άνόμως καί απολούνται. Δηλ. καί χωρίς τήν ακρίβειαν των ιερών κανόνων θέλει θέλει απολεσθούν, μέ ολον όπού προβάλλουν απολογίαν ανωφελή τήν άγνοιαν, ότι δηλαδή δέν ιξεύρουν τά τοιαύτα. Διατί λέγει ο Κύριός μας κηρυχθήσεται »τό εύαγγέλιον τούτο έν όλω τω κόσμω είς μαρτύριον πάσι τοίς έθνεσιν.» Άνίσως λοιπόν τά έθνη κατακρίνονται, πολύ περισσότερον θέλει κατακριθοϋν εκείνοι οι χριστιανοί όπου εύρίσκονται μέσα εις την Εκκλησίαν τοΰ Χριστού, και είναι ακατήχητοι, και αδίδακτοι τοΰ λογου της ευσεβείας, ωσάν όπου έκαταφρόνησαν, και δεν επιμελήθησαν νά μάθουν τοΰτο τό μέγα έργον του Υίοΰ, και Λόγου τοΰ Θεοΰ. Διά τό όποιον Θεός ών, έγινεν άνθρωπος, και ύβρίσθη, και άπέθανεν, ωσάν ένας κακοποιός επάνω εις τόν σταυρόν. Είδε και μερικοί από τούς ακατήχητους τούτους, καί άδιδάκτους έκάθησαν επάνω εις θρόνους δόξης της βασιλείας τοΰ Θεού, ήγουν έγιναν πνευματικοί, καί ιερείς, καί διδάσκαλοι, καί διδάσκουν διά εκείνα όπου δέν ΐξεύρουν άλλοίμονον διά τήν μακροθυμίαν τοΰ Θεοΰ, καί διά νά εΐπώ καλλίτερα, άλλοίμονον διά την μέγάλην του οργήν, και έγκατάλειψιν. Ότι εξουσιάζουν έμπαΐκται, καί δόλιοι, καί άναίσχυντοί, καί άπιστοι, ωσάν όποΰ έχουν πονηράν συνείδησιν, καί μάλιστα εκείνοι όπου καυχώνται έν τοίς είδώλοις αυτών, ήγουν εις τά διδασκαλικά τους λόγια, διά τά όποια επαινούνται, καί θαυμάζονται άπό εκείνους όποΰ είναι άκατήχητοι, καί άδίδακτοι ώσάν καί αυτούς.

ΚΑΙ ΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΑΤΕ ΤΟΥΣ ΣΚΟΤΑΔΙΑΣΤΕΣ ΑΦΩΤΙΣΤΟΥΣ ΑΠΙΣΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ .

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΑΝΔΡΟΥΣΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ   ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ  ΣΕΛ.76 ΣΤΟ PDF ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΣΤΗΝ ΣΕΛ. 80 

 https://orthodoxdida.blogspot.com/2023/12/blog-post_27.html

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΠΟ ΕΔΩ 

 ΑΥΤΑ ΣΑΣ ΤΑ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΧΗΣΕΩΣ .ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ Ο ΑΓΙΟΣ ΣΑΣ ΤΑ ΕΙΠΕ ΤΙ ΕΙΣΤΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΛΑΟΣ.

 [ Στις 12 Σεπτεβρίου 1982  στο Διορθόρθοξο Κέντρο στο Σιαμπεζύ μετά την λήξη της Διάσκεψης, είπε ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος Μελίτωνος, {σε πολύ έντονο και απογοητευτικό ύφος.}{του Αθ.Μπασδέκη} . Συνεχίζει ο Μητροπολίτης <<Αδελφοί μου αγαπητοί!….Εδώ , αυτήν την φορά , πέραν από τας μετριόφρονας εκκλησιατικάς μας αποφάσεις επί των θεμάτων της ημερησίας διατάξεως , εκάναμε την σπουδαιότεραν ανακάλυψιν ότι υπάρχετε και εσείς,..το πλήρωμα , με την πλήρη έννοιαν , σεις όλοι που σας εβαπτίσαμε εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος εις τήν κολυμβρήθραν της Ορθοδόξου πίστεως και μετά δέν σας εκατηχήσαμε , περιορισθέντες εις το Πιστεύω του αναδόχου , αλλά σας εγκαταλείψαμε εις την τύχη σας. {Βλέπε στο βιβλίο του Εμείς και οι άλλοι του Αθ. Μπασδεκη σελ.45-46} ] 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιερομάρτυς Άγιος Σεραφείμ επίσκοπος Φαναρίου, το κλέος των Αγράφων.

  Ιερομάρτυς Άγιος Σεραφείμ επίσκοπος Φαναρίου, το κλέος των Αγράφων.

Δημοφιλείς αναρτήσεις