ΑΡΧΙΚΗ

Θερινὸ Ἡλιοστάσιο (21η Ἰουνίου) Γιατὶ τὸ γιορτάζουν Τέκτονες...;;;

 Θερινὸ Ἡλιοστάσιο (21η Ἰουνίου) Γιατὶ τὸ γιορτάζουν Τέκτονες, Χρυσαυγίτες καὶ Ἀποκρυφιστὲς* Νεοπαγανιστικὴ ἑορτὴ 

 

῾Η 21η Ἰουνίου εἶναι τὸ λεγόμενο «Θερινὸ Ἡλιοστάσιο», ἡ μεγαλύτερη ἡμέρα τοῦ χρόνου. Ἀπὸ τότε ἡ ἡμέρα ἀντὶ νὰ μεγαλώνει μικραίνει λίγο-λίγο μέχρι τὴν 21η Δεκεμβρίου, τὴν μικρότερη ἡμέρα τοῦ χρόνου, τὸ λεγόμενο «Χειμερινὸ Ἡλιοστάσιο». Οἱ ἡμερομηνίες αὐτὲς εἶναι ἡμέρες ἑορτῆς γιὰ φαινομενικὰ ἑτερόκλητες τάσεις: ● Ἡ «Χρυσῆ Αὐγὴ» ὑποδέχεται τὸ «Θερινὸ Ἡλιοστάσιο» μὲ ἑορταστικὲς ἐκδηλώσεις. Γράφουν σχετικὰ στὸ περιοδικὸ «Ἀντεπίθεση», μὲ ἀνάρτηση στὴν ἱστοσελίδα τους: «21 Ἰουνίου: Θερινὴ Τροπὴ τοῦ Ἥλιου. Γιὰ χιλιάδες χρόνια, σὲ ὅλους τοὺς λαοὺς μὲ γνήσια ἰνδοευρωπαϊκὴ καταγωγή, ἡ μεγαλύτερη ἡμέρα τοῦ ἔτους λατρεύεται ὡς γεγονὸς χαρμόσυνο καὶ λυτρωτικό. Ὁ φωτοδότης Ἥλιος ἐπαναβεβαιώνει τὴν βασιλεία του καὶ δωρίζει στοὺς ἀνθρώπους τύχη ἀγαθὴ καὶ ὑγεία. Καὶ ὅσοι ἄνθρωποι εἶναι σεβάσμιοι καὶ ὑψιπετεῖς, γιὰ νὰ τὸν τιμήσουν, στήνουν μεγάλες τελετουργικὲς πυρές, ξορκίζοντας τὰ πονηρὰ πνεύματα. Ὁ λαός μας, πρόμαχος τῶν ἀρχέγονων αὐτῶν παραδόσεων, διατήρησε μέχρι τώρα ἀνόθευτη τὴν προγονική του κληρονομιά, τιμῶντας τὸ “Λιοτρόπι”. Ἀπὸ τὶς καθαρτήριες πυρὲς τῆς ἀρχαιότητας ἕως τὶς πυροβασίες τοῦ Ἁϊ-Γιαννιοῦ τοῦ Κλήδονα 1γιὰ καλοτυχία καὶ προκοπή, παντοῦ ἐπικυρώνεται ὡς ἀέναο Σύμβολο Πίστεως τὸ ἴδιο πάντα ἀρχέτυπο: τὸ Ἡλιακὸ Φῶς θριαμβεύει ἐπὶ τοῦ σκότους. Ἀρχέτυπο χαραγμένο βαθιὰ στὴ φυλετική μας μνήμη, ἀρχέτυπο βαφτισμένο στὴν ἀκατάλυτη ροὴ τοῦ ἑλληνικοῦ αἵματος, ἀρχέτυπο ποὺ διασώζει τὴν πεμπτουσία ἑνὸς ἡλιοτραφοῦς πολιτισμοῦ, ὅπως κατεξοχὴν εἶναι ὁ Ἑλληνικὸς Πολιτισμός», (Πέμπτη 21.6.2018, περιοδικὸ «ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ» καὶ ἱστοσελίδα «ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ»). ● Καὶ οἱ Τέκτονες γιορτάζουν τὴν ἡμέρα ἐκείνη. Διαβάζουμε στὸ Τεκτονικὸ Δελτίο «Πυθαγόρας» τοῦ ἔτους 2015, ὅτι ἡ Τεκτονικὴ Στοὰ «Φῶς» τῆς Θεσσαλονίκης διοργάνωσε ἐνημερωτικὴ ἡμερίδα μὲ ἀφορμὴ τὸν «ἑορτασμό»: «Ἑορτασμὸς τοῦ Θερινοῦ Ἡλιοστασίου Στοῶν Βορείου Ἑλλάδος Θεσσαλονίκη 29-31 Μαΐου 2015. Ὁ Σεβ. τῆς διοργανώτριας Στ. Φῶς ὑπ᾿ ἀρ. 88 Ἄν. Θεσσαλονίκης ἀδ. Στ. Λάμπρου στὸ καλωσόρισμά του ὑπογραμμίζει “Ὁ Ἑορτασμὸς αὐτὸς ποὺ αἰσίως συμπληρώνει σχεδὸν 30 χρόνια ζωῆς ἔχει γίνει πιὰ θεσμὸς καὶ ἔχει καταφέρει νὰ φέρει πιὸ κοντὰ τοὺς ἀδελφοὺς ὄχι μόνο τῶν Στ. τῆς Βορείου Ἑλλάδος ἀλλὰ καὶ ὅλης τῆς Ἑλλάδος”» (σελ. 292). Ἀπὸ τὸ ἴδιο Δελτίο πληροφορούμαστε, ὅτι «Ἡ Στ. Προμηθεὺς διοργανώνει ἀνελλιπῶς ἀνοικτὴ ἐτήσια ἐκδήλωση κοπῆς βασιλόπιτας, ἑορτασμὸ Θερινοῦ Ἡλιοστασίου, θερινὲς συναντήσεις» (σελ. 300). Ὁ «Μέγας Διδάσκαλος» τῆς «Ἡνωμένης Μεγάλης Στοᾶς τῆς Ἑλλάδος» Π. Θαλάσσης τόνισε μιλώντας στὸ «συμπόσιο» τοῦ 2017, ποὺ διοργανώθηκε μὲ εὐκαιρία τὸ Θερινὸ Ἡλιοστάσιο: «Καὶ τώρα, ἀφορμὴ γιὰ τὴν ἑορτή μας –ξέρετε– ὅτι εἶναι τὸ θερινὸ ἡλιοστάσιο. Ἡ κίνηση τοῦ Ἥλιου, ὅπως οἱ ἄνθρωποι τὴν ἔβλεπαν στὸν οὐρανό, ἦταν πάντα τὸ καλεντάρι τους. Ἀπὸ τὴν θέση του καὶ τὴν παρουσία του καθοδηγοῦνταν καὶ ζοῦσαν. Ζωοδότη καὶ Ζείδωρο τὸν ἔλεγαν. Φίλο τὸν θεωροῦσαν. Ὁδηγὸ τῆς δραστηριότητάς τους τὸν εἶχαν. Ἔτσι οἱ “ἡλιοσταθμοὶ” ἦσαν σπουδαῖα, μέγιστης σημασίας σημάδια καὶ ὅρια. Καθόριζαν πότε θὰ γίνει ἡ μία καὶ ἡ ἄλλη δουλειά, γεωργική, κτηνοτροφική, ναυτική, ἐμπορική, ἀκόμη καὶ πολεμική. Καλλιεργοῦσαν τὸ Φθινόπωρο, κατὰ τὴν Φθινοπωρινὴ Ἰσημερία καὶ θέριζαν τὸ Καλοκαίρι, 2τὸ θερινὸ ἡλιοστάσιο. Σταματοῦσαν τὰ ταξίδια κατὰ τὴ Φθινοπωρινὴ Ἰσημερία καὶ ἄρχιζαν τὶς πολεμικὲς ἐκστρατεῖες τὴν Ἐαρινὴ Ἰσημερία καὶ κατὰ τὸ χειμερινὸ ἡλιοστάσιο ἑόρταζαν χάριν τῆς ἐλπίδας τῆς ἀναγέννησης τῆς φύσης καὶ συνεκδοχικὰ τῆς ζωῆς. Ἔτσι κι ἐμεῖς, ὡς ἀπόγονοι καὶ ζηλωτὲς τῶν ἀνθρώπων τοῦ “κατὰ φύσιν ζεῖν”, τώρα, κατὰ τὸ Θερινὸ Ἡλιοστάσιο, συγκεντρωνόμαστε γιὰ νὰ συλλέξουμε τοὺς καρποὺς τῆς τεκτονικῆς χρονιᾶς ποὺ ἄρχισε κατὰ τὴν Φθινοπωρινὴ Ἰσημερία. Ἔτσι συνηθίζουμε νὰ προβαίνουμε καὶ σὲ ἕνα μικρὸ μέν, δημόσιο (ἐννοῶντας τοὺς ἀδδ. τοὺς οἰκείους, καὶ τοὺς φίλους μας) ἀπολογισμὸ δέ. Γιὰ τοῦτο ἡ σημερινὴ συνάθροιση. Βέβαια, γίνεται καὶ γιὰ νὰ γνωρισθοῦν οἱ οἰκεῖοι μας, νὰ κατανοήσουν οἱ οἰκογένειές μας τὶ κάνουμε, ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ ἀκούσουν καὶ τὶ πράξαμε» (πηγή: ἱστοσελίδα https://aasr-greece.gr τῆς «ΗΝΩΜΕΝΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΤΟΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»). Ἐκδήλωση Νεοπαγανισμοῦ Γιὰ διάφορες ἀποκρυφιστικὲς κινήσεις καὶ κοσμοθεωρίες, τὰ Ἡλιοστάσια, ὅπως καὶ οἱ Ἰσημερίες δὲν εἶναι μόνο φυσικὰ ἀστρονομικὰ φαινόμενα, ἀλλὰ σταθμοὶ τῆς πορείας τοῦ Ἥλιου, μὲ «ἰδιαίτερους συμβολισμοὺς καὶ ἐσωτεριστικοῦ τύπου νοηματοδοτήσεις καὶ ἑρμηνεῖες... Ὅμως, ὅλη ἡ κτιστὴ δημιουργία, τῶν οὐρανίων σωμάτων συμπεριλαμβανομένων, ἀποκαλύπτει τὴν ἄκτιστη δόξα τοῦ Θεοῦ (Ψαλμ. 8, 4. 148, 3. Ιὼβ 9, 7-10. Α’ Κορ. 15, 41), ἐνισχύουν τὴν πίστη τῶν ἀνθρώπων στὴν ὕπαρξη του Ἑνὸς ἅμα καὶ Τριαδικοῦ Θεοῦ ὡς Δημιουργοῦ καὶ Συντηρητοῦ τῆς κτίσεως (Γεν. 15, 5. Δευτερ. 1, 10) καὶ μαρτυροῦν τὴν ἄπειρο σοφία καὶ παντοδυναμία Του (Ψαλμ. 146, 4. Ἡσ. 40, 26)» (Τὰ Ἡλιοστάσια - Ἡ παγανιστικὴ καὶ ἀποκρυφιστικὴ χρῆσις τους, π. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Ἐπίκουρος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ., «Ὀρθόδοξος Τύπος», 27.7.2014). Ὁ «ἑορτασμὸς» τοῦ Ἡλιοστασίου ἀποτελεῖ ἐκδήλωση (ἔμμεση ἢ ἄμεση) λατρευτικῆς τιμῆς στὸν ἥλιο. Τὸ δημιούργημα, ὁ ἥλιος, μπαίνει στὴ θέση τοῦ Θεοῦ-Δημιουργοῦ, ἀπολαμβάνοντας τιμὲς ποὺ μόνο σὲ θεότητα ἁρμόζουν. Κατὰ συνέπειαν, ἕνας τέτοιος ἑορτασμὸς (ἰσότιμα μάλι3στα μὲ τὴν Βασιλόπιτα), ἀποτελεῖ ἐκδήλωση καὶ ἔκφανση Νεοπαγανισμοῦ, ἀσυμβίβαστη μὲ τὴν χριστιανικὴ διδασκαλία. Τὸ γεγονός, ὅτι ἕνας τέτοιου εἴδους Νεοπαγανισμὸς καὶ Ἀποκρυφισμὸς διατρέχει ὅλο τὸ φάσμα τῆς ἀστικῆς ἰδεολογίας, ἀποτελεῖ ἀντικείμενο πρὸς ἔρευνα, ἀλλὰ καὶ ἐπιβεβαιώνει τὴν ἄποψη ποὺ προέβαλε ὁ ἀείμνηστος Νῖκος Ψαρουδάκης, ὅτι καὶ αὐτὴ ἀποτελεῖ μορφὴ Ὑλισμοῦ, ἀφοῦ καὶ ἐδῶ τὴν θέση τοῦ Θεοῦ τὴν παίρνει ἡ ὕλη.  (*) Ἐφημ. «Χριστιανική», ἀριθμ. 1036(1348)/27.6.2019, σελ. 8. ● Ἐπιμέλ. ἡμετ.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παλαιά Διαθήκη Τόμοι 2 εως 13

 ΟΙ ΤΟΜΟΙ 2 ΕΩΣ  13 ΕΔΩ  ΚΑΛΗ ΜΕΛΕΤΗ  ΠΗΓΗ

Δημοφιλείς αναρτήσεις