ακόλουθος: ακόλουθοι μιας θρησκείας / ενός μουσικού συγκροτήματος / ενός κόμματος
αυτός που έχει την ίδια γνώμη με άλλον (συνοδοιπόρος σε έργο / προσπάθεια)ομοϊδεάτης
Εκκλησιαστική τάξη ιεραρχίας . Ο παπάς της ενορίας μνημονεύει τον Δεσπότη (Επίσκοπο) και ο Επίσκοπος τον Πατριάρχη . Αν είναι ο παπάς στην αίρεση αποβάλλεται μέχρι να μετανοήσει , το ίδιο ισχύει και για τον Δεσπότη και το ίδιο και για τον Πατριάρχη , δεν θεωρούνται μέλη της Εκκλησίας του Χριστού.Αν κηρύττουν αίρεση . Αν ο Δεσπότης παρ όλου που λέει ότι είναι Ορθόδοξος αλλά μνημονεύει αιρετικό Πατριάρχη έχει κι αυτός τα ίδια φρονήματα , γιατί δεν τον ελέγχει να μετανοήσει από την αίρεση και εξακολουθεί να τον μνημονεύει , και δεν φεύγει ΜΑΚΡΙΑ από την αίρεση (ΑΠΟΤΕΙΧΗΣΙ) Το ίδιο ισχύει και με τους πιστούς (το ποίμνιο) που τους ακολουθούν .
ΑΝΕΤΗΝ ΑΦΗΚΑΜΕΝ ΤΗΝ ΘΥΡΑΝ - Περί ασπασμού
ΑΝΕΤΗΝ ΑΦΗΚΑΜΕΝ ΤΗΝ ΘΥΡΑΝ - Το όνομα Χριστιανός
Ο ακόλουθος μιας αίρεσης , παράδειγμα οι ακόλουθοι του Αρείου Αρειανοί ή Αρειομανίται , του Μανιχαίου Μανιχαίοι , κ.ο.κ σημερα της αίρεσης του Οικουμενισμού Οικουμενιστές .
Ει τις ερχεται προς υμας και ταυτην την διδαχην ου φερει, μη λαμβανετε
αυτον εις οικιαν, και χαιρειν αυτω μη λεγετε, ο γαρ λεγων αυτω χαιρειν
κοινωνει τοις εργοις αυτου τοις πονηροις.
Β' Καθολ. Επιστ. Ιωαν. 10-11
Ταυτην (την Ορθοδοξον) εν εαυτοις αναζωπυρουντες αει την
Πιστην, ασπιλους και αμωμους εαυτους τηρησατε, μητε κοινωνουντες τω
μνημονευθεντι (αιρετικω πατριαρχη Κωνσταντινουπολεως Νεστοριω), μητε μην
(βεβαιως) ως διδασκαλω προσεχοντες, ει μενει λυκος αντι ποιμενος.
(Αγ. Κυριλλου Πατριαρχου Αλεξανδρειας, Πρακτικα Γ' Οικουμενικης Συνοδου, Mansi, 4, 1096.)
Ο Αγιος Μαρκος ο Ευγενικος λεγει :
Φευγετε και υμεις, αδελφοι, την προς τους ακοινωνητους κοινωνιαν και το μνημοσυνο των αμνημονευτων.
Απαντες οι της Εκκλησιας διδασκαλοι, πασαι οι Συνοδοι, πασαι αι θειαι
Γραφαι, φευγειν τους ετεροφρονας παραινουσι και της αυτων κοινωνιας
διιστασθαι. (P.G. 160, 105 C).
Ο Θειος Βασιλειος λεγει ...Και οι φιλοι κατα Θεον, πως τη κοινωνια των ετεροδοξων κοινωνουντες ;
Ο Μεγας Φωτιος παραγγελει σαφως : Αιρετικος εστιν ο ποιμην ; λυκος εστιν, φυγειν εξ αυτου και αποπηδαν δεησει, μηδ' απατηθηναι προσελθειν καν ημερον περισαινειν δοκει, φυγε την κοινωνιαν αυτου και την προς αυτον ομιλιαν ως ιον οφεως.
Ο Αγιος Υπατιος λεγει : αφ' ου εγνων οτι αδικα λεγει περι του Κυριου μου, ου κοινωνω αυτω ουτε αναφερω το ονομα αυτου, εκεινος γαρ ουκ εστιν επισκοπος.
α) Ο Αγιος Θεοδωρος ο Στουδιτης λεγει : Ουδ' αν ολα τα χρηματα του κοσμου παρεξει τις και κοινωνων ειη τη αιρεσει, φιλος Θεου ου καθισταται, αλλ' εχθρος. Και τι λεγω κοινωνιας; Καν εν βρωματι και ποματι και φιλια συγκατεισι τοις αιρετικοις, υπευθηνος. ( στλ. 1205.Α)
β) Φυλαξατε ετι εαυτας της ψυχοφθορου αιρεσεως, ης η κοινωνια αλλοτριωσις Χριστου. ( στλ. 1275 C )
γ) Οι μεν τελειον περι την πιστην εναυαγησαν, οι δε, ει και τοις λογισμοις ου κατεποντισθησαν, ομως τη κοινωνια της αιρεσεως συνολλυνται. ( 1164 Α )
δ) τη δε αιρετικη κοινωνια εξ ημισειας δεει σωματικου θανατου, συγκινδυνευοντες ...(1157 C).Π
Τους παραβάτας της ορθής πίστεως ..αυτούς ώς καθάρματα, μήτε συλλειτουργείν αυτοίς ανεχόμενοι, μήτε μνημονεύοντες ολως αυτών ώς Χριστιανών
Μάξιμος ο Ομολογητής Μυσταγωγία.
ΙΖ'. Τίνος σύμβολο εἶναι ὁ θεῖος ἀσπασμὸς
Κι ὁ πνευματικὸς ἀσπασμός, ποὺ ἀπευθύνεται σ' ὅλους, εἶναι πρότυπο καὶ προδιαγραφὴ τῆς ὁμόνοιας, τῆς ὁμοφροσύνης ὅλων μεταξύ τους καὶ τῆς λογικῆς ταυτότητας, ποὺ θὰ πραγματοποιηθῆ τὸν καιρὸ τῆς ἀποκάλυψης τῶν μελλοντικῶν ἀνείπωτων ἀγαθῶν, ποὺ ἀποτελεῖ προσδοκία πίστης κι ἀγάπης. Ἐξαιτίας τῆς ἀποκάλυψης αὐτῆς οἰκειώνονται οἱ ἄξιοι τὸ Λόγο καὶ Θεό. Γιατί τὸ στόμα εἶναι τοῦ λόγου σύμβολο καὶ γιὰ τοῦτο ἀκριβῶς ὅλοι ὅσοι ἔχουν κοινωνήσει τὸ λόγο, σὰν λογικοί, μετέχουν σ' ὅλα καθὼς καὶ στὸν πρῶτο καὶ μοναδικὸ Λόγο, τὸν αἴτιο κάθε λόγου.
ομόφρων |
συμμαχητής |
αρωγός |
ομογάλακτος |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου