ΑΡΧΙΚΗ

Το μενού της τρυφηλής ζωής

 

Των Θεσσαλονικέων υπνούντων δια σφετερισμού ιερού οβολού αυτών εν μέσω σαρακοστής νηστείας εφραίνει λουκουλλείω γεύματι συρφετόν δεσποτάδων πανηγυριστών, ο αθεοφόβως αναρριχόμενος ως Φιλόθεος. 

 

Σχόλιο π. Αριστείδου

Με προκλήσεις άρχισε ο Φιλόθεος που προδιαγράφουν την πορεία της Ιεράς Νηός (της Εκκλησίας) των Θεσσαλονικέων.

 Εξαιτίας της ένοχης σιωπής και απραξίας των Θεσσαλονικέων για την εκλογή αξίου επισκόπου των θα υποστούν τον ιερωνυμικό κλώνο και βέβαια θα τον  πληρώσει όλη η Εκκλησία...

Έγιναν "όργια" στο δείπνο για το νέο Μητροπολἰτη Θεσσαλονίκης. 

Έφαγαν και ήπιαν το καταπέτασμα.

Σεβασμιώτατοι, εν ποία εξουσία ποιείτε ταύτα;;;

Το μενού της τρυφηλής ζωής.

 ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

 

 ΠΗΓΗ

 ------------------------------------

Δόγμα και ήθος, λοιπόν, αποτελούν τις δυο όψεις της αυτής ενιαίας πραγματικότητας. Κάθε προσπάθεια Χωρισμού των δυο η εξάρσεως της μιας σε βάρος της άλλης, οδηγεί χωρίς αμφιβολία σε αιρετικές αποκλίσεις. Η εκκλησιαστική ιστορία και ή καθημερινή εμπειρία στο χώρο της πίστεως μας έχει δείξει, πως κάθε διαφοροποίηση στα θέ­ματα του δόγματος επιφέρει  πάντοτε αλλοιώσεις στο  ήθος και στη μορφή βιώσεως της πίστεως.  Και αντιστρoφα , κάθε αλλοτρίωση του ορθόδοξου χριστιανικού ήθους, όπως ,στην περίπτωση  π.χ. της εκκοσμικευσεως , δημιουργεί  την  κατάλληλη ατμόσφαιρα και προετοιμάζει  το εδαφoς  για κάθε είδους αυθαιρεσίες στα θέματα πίστεως  και δόγματος.

 Όλοι οι αιρετικοί πέφτουν στην πλάνη αφού προηγουμένως έχουν παγιδευτεί σε μια ενδόμυχη έπαρση και ο διάβολος, αφού έχει επιτύχει την υποδούλωση τους στην υπερηφάνεια, δεν τους σπρώχνει πια σε ανήθικες πράξεις ώστε έχοντας ένα προσωπείο ευσέβειας και ηθικής, να μπορούν να παραπλανούν τους  ευσεβείς ότι τάχα είναι άνθρωποι του Θεού.
 

3 σχόλια:

  1. Βίος διεφθαρμένος πονηρά τίκτει δόγματα», διδάσκει ὁ ἅγιος ᾿Ιωάννης ὁ Χρυσόστομος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ιω. Χρυσοστόμου, Περί τοῦ μή δεῖν εἰς ἱπποδρομίας..., PG 63,516· ΕΠΕ 33,350. ᾿Επίμονα ὁ ἅγιος πατέρας ἐξαίρει ὡς γνώρισμα τῆς ᾿Ορθοδοξίας τήν σύμφωνη πρός τά δόγματα, τήν «ἀκριβῆ πολιτείαν» (᾿Ιω. Χρυσοστόμου, Εἰς τό οὐδέποτε ἀφ᾿ ἑαυτοῦ ποιεῖ ὁ Υἱός οὐδέν..., PG 56,256· ΕΠΕ 27,604). Πρβλ. τοῦ αὐτοῦ, Εἰς Α´ Κορινθίους 8,2· PG 61,70· ΕΠΕ 18,222· «Βίος ἀκάθαρτος ἐμποδίζει δόγμασιν ὑψηλοῖς, οὐκ ἀφείς τό διορατικόν φανῆναι τῆς διανοίας... Χρή πάντων καθαρεύειν τῶν παθῶν τόν μέλλοντα θηρᾶν τήν ἀλήθειαν». ᾿Επίσης ᾿Ιω. Χρυσοστόμου, Εἰς ᾿Ιωάννην 66,3· PG 59,369· ΕΠΕ 14,282· «Οὐδέν γάρ ὄφελος βίου καθαροῦ, δογμάτων διεφθαρμένων· ὥσπερ οὖν οὐδέ τοὐναντίον, δογμάτων ὑγιῶν, ἐάν βίος ᾖ διεφθαρμένος». Βλ. ᾿Ιω. Χρυσοστόμου, Εἰς τό οὐδέποτε ἀφ᾿ ἑαυτοῦ ποιεῖ ὁ Υἱός οὐδέν...· PG 56,256· ΕΠΕ 27,604· «᾿Αποστρεφόμεθα τῶν αἱρετικῶν τούς συλλόγους, ἐχώμεθα δέ διηνεκῶς τῆς ὀρθῆς πίστεως, καί βίον ἀκριβῆ καί πολιτείαν τοῖς δόγμασιν ἴσην ἐπιδειξώμεθα». Πρβλ. τοῦ αὐτοῦ Εἰς Γένεσιν 13,4· PG 53,110· ΕΠΕ 2,344· «τά ὑγιῆ δόγματα σπουδάζωμεν ἐναποτίθεσθαι ταῖς ἑαυτῶν ψυχαῖς καί μετά τούτων καί βίου ἀκρίβειαν ἐπιδείκνυσθαι, ἵνα καί ὁ βίος μαρτυρῇ τοῖς δόγμασι...», διότι «τόν χριστιανόν οὐδέν ὀνίνησι τά ὀρθά δόγματα, ἐάν τῆς κατά τόν βίον πολιτείας ἀμελῇ».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ἀγ.Νείλου. Γιατὶ πραγματικά, ὄχι μόνο ἡ ποσότητα τῶν τροφῶν, ἀλλὰ καὶ ἡ ποιότητα, πολλαπλασιάζουν τὰ φλογισμένα βέλη τῆς πορνείας. Γιατὶ ὅταν ἡ κοιλιὰ γεμίζει μὲ ὁποιαδήποτε τροφή, συνηθίζει νὰ ἀνάβει τὴ φλόγα τῶν παθῶν. Ἐπίσης, ὄχι μόνο ἡ πολυποσία κρασιοῦ μεθᾶ τὴ διάνοια, ἀλλὰ καὶ τὸ πολὺ νερό. Καὶ γενικὰ κάθε τροφῆς καὶ πιοτοῦ ἡ ὑπερβολὴ προκαλεῖ νύστα καὶ νάρκωση. Φ-Ἀγ.Νείλου. ΕΠΕ 11β-423
    Ἀγ.Νείλου. Ἡ ἄδεια κοιλιὰ ἀποκοιμίζει τὰ πάθη, ἐνῶ ἡ γεμάτη τὰ ξυπνάει. Ἡ ξερὴ δίαιτα γεννάει νηφάλιο φρόνημα, ἐνῶ ἡ ὑγρὴ ζωὴ πνίγει τὸν νοῦ. Φ-Ἀγ.Νείλου. ΕΠΕ 11β-425
    Ἀγ.Νείλου. Τὶς ἀκτῖνες τοῦ ἥλιου τὶς σκοτίζει ἡ ὁμίχλη, καὶ τὸν νοῦ ὁ παχὺς ἀτμὸς ποῦ ἀναδίδουν οἱ τροφές. Φ-Ἀγ.Νείλου. ΕΠΕ 11β-425
    Ἀγ.Νείλου. Οὔτε μέσα στὸν βοῦρκο μποροῦμε νὰ βροῦμε ἄρωμα, οὔτε στοὺς λαίμαργους εὐωδία ἀρετῆς. Φ-Ἀγ.Νείλου. 11β-425
    Ἀγ.Νείλου. Τὸ μάτι τοῦ λαίμαργου περιεργάζεται τὰ συμπόσια, ἐνῶ τοῦ ἐγκρατοῦς τὶς συνελεύσεις τῶν πνευματικῶν καὶ σοφῶν ἀνδρῶν. Φ-Ἀγ.Νείλου. ΕΠΕ 11β-425
    Ἀγ.Νείλου. Ἡ ψυχὴ τοῦ λαίμαργου μετρᾶ τὶς μνῆμες τῶν ἁγίων, ἐνῶ τοῦ ἐγκρατοῦς μιμεῖται τὴ ζωή τους. Φ-Ἀγ.Νείλου. ΕΠΕ 11β-425
    Ἀγ.Νείλου. Αὐτὸς ποὺ γεμίζει τὴν κοιλιὰ καὶ διακηρύττει ὅτι σωφρονεῖ, μοιάζει μὲ ἐκεῖνον ποὺ ὑπόσχεται ὅτι θὰ χαλιναγωγήσει τὴν ὁρμὴ τῆς φωτιᾶς μὲ καλάμια, ἤ θὰ σβήσει τὴ φλόγα μὲ λάδι. Φ-Ἀγ.Νείλου. ΕΠΕ 11β-425
    Ἀγ.Νείλου. Ὁ πονηρός, δένοντας τὰ χέρια καὶ τὰ πόδια τῶν γαστριμάργων μαζί, τοὺς κάνει ὅτι θέλει, ρυπαίνοντας καὶ τὴν ψυχὴ καὶ τὸ σῶμα τους μὲ αἰσχρὲς φαντασιώσεις καὶ ἀκάθαρτες ἐκκρίσεις. Φ-Ἀγ.Νείλου. ΕΠΕ 11β-429
    Ἀγ.Νείλου. Ἡ γαστριμαργία ξηραίνει τὴν πηγὴ τῶν ἀξιέπαινων δακρύων, καὶ ὑποκινεῖ τὴν πηγὴ τῶν πιὸ αἰσχρῶν ρεύσεων. 11β-429
    Ἀγ.Νείλου. Ὁ τῆς γαστριμαργίας λογισμὸς τέλος ἔχει τὸ τῆς πορνείας, τὸ δὲ τῆς πορνείας τέλος ἔχει τὸ τῆς λύπης. Ἔργα Ἀγ.Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 6,397
    Ἀγ.Νείλου. Κάθε ἄπληστος καὶ ἀχόρταστος ἄνθρωπος μὲ τὴ γαστριμαργία γνωρίζει ἀτιμία καὶ πάθη. Ἀγ.Ἰ.Δαμασκηνοῦ ΕΠΕ 6,399
    Ἀγ.Νείλου. Ἄρχοντας τῶν δαιμόνων εἶναι ὁ Σατανᾶς, ἐνῶ τῶν παθῶν ἡ γαστριμαργία. Φ-Ἀγ.Νείλου. ΕΠΕ 11β-429
    Ἀγ.Νείλου. Ἡ εἴσοδος μέσα μας αἵματος συντελεῖ στὴν ἔξοδο τοῦ πνεύματος. Φ-Ἀγ.Νείλου. ΕΠΕ 11β-427
    Ευαγρίου Όταν η ψυχή μας επιθυμεί διάφορα φαγητά, τότε να περιορίζεται σε ψωμί και νερό, για να ικανοποιείται και μόνο με το σκέτο ψωμί. Γιατί ο κορεσμός επιθυμεί διάφορα φαγητά, ενώ η πείνα όταν χορταίνει με ψωμί το θεωρεί ευτυχία. Φ-Ευαγρίου ΕΠΕ11α-17

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Άγιος Αθανάσιος ο Πάριος: Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός. (Ο Αντίπαπας) – Σκοπός συγγραφής του έργου.

  Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός. (Ο Αντίπαπας). Η δράση και το εγκώμιο του, γραμμένα από τον Άγιο Αθανάσιο τον Πάριο. Ο ΑΝΤΙΠΑΠΑΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις