ΑΡΧΙΚΗ

ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ''ΘΑΥΜΑΤΑ''

 

ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ''ΘΑΥΜΑΤΑ'' Ή ''ΠΡΟΦΗΤΕΥΟΥΝ'' ΤΙ ΛΕΓΟΥΝ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ :
 
 
Α) Ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος μᾶς λέγει:
«Πᾶς ὁ λέγων παρά τά διατεταγμένα ἤ πράσσων, κἄν ἀξιόπιστος ᾖ, κἄν νηστεύη, κἄν παρθενεύη, κἄν σημεῖα ποιῆ ΛΥΚΟΣ σοι φαινέσθω ἐν προβάτου δορᾷ φθοράν προβάτου κατεργαζόμενος». (Ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος P.G. 5, 912)
Δηλαδή: “Κάθε ἕνας πού λέγει ἤ πράττει ἀντίθετα μέ τά ὅσα ἔχουν παραδοθεῖ ἀπό τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν μας, ἀκόμη καί ἐάν αὐτός εἶναι ἤ φαίνεται πολύ ἀξιόπιστος, ἀκόμη καί ἐάν νηστεύει πολύ, ἀκόμη καί ἐάν παρθενεύει, ἀκόμη καί ἐάν κάνει σημεῖα καί θαύματα,νά ξέρετε ὅτι εἶναι ΛΥΚΟΣ πού φοράει δέρμα προβάτου, καί προσπαθεῖ νά κατασπαράξει τά λογικά πρόβατα τοῦ Θεοῦ”.
Β) Οὐ πᾶς ὁ λέγων μοι, Κύριε, Κύριε, εἰσελεύσεται εἰς τήν βασιλείαν τῶν οὐρανων, ἀλλ' ὁ ποιῶν τό θέλημα τοῦ Πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς. [Δεν θα μπει στην Βασιλεία των Ουρανών, όποιος μου λέει: ''Κύριε, Κύριε'', αλλά εκείνος που πράττει το θέλημα του Ουρανίου Πατέρα Μου.] (Κατά Ματθαίον 7,21)
Γ) Ὁ Κύριος εἶπεν: "εγερθήσονται ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήται και δώσουσι σημεία μεγάλα και τέρατα, ώστε πλανήσαι, εί δυνατόν, και τους εκλεκτούς".
Η Αποκάλυψις μας λέγει, ότι ο ψευδοπροφήτης, "ποιεί σημεία μεγάλα, και πύρ ίνα έκ του ουρανού καταβαίνη είς την γήν ενώπιον των ανθρώπων και πλανά τους κατοικούντας επί της γής, διά τα σημεία ά εδόθη αυτώ ποιήσαι".
Δ) Οι Αποστολικές Διαταγές μας λένε: Ούτε πάς ο προφητεύων όσιος ούτε πάς ο δαίμονας ελαύνων άγιος. Και γάρ ό του Βεώρ ο μάντις προεφήτευσεν, δυσσεβής ών, και Καιάφας ο ψευδώνυμος αρχιερεύς. Πολλά και ο διάβολος προλέγει και οι αμφ΄ αυτόν δαίμονες και ού παρά τούτο μετέστιν (υπάρχει) αυτοίς ευσεβείας σπινθήρ" (P.G. Ι. σ. 1068).
Ε) Ρώτησαν κάποτε τὸν Μέγαν Ἀθανάσιον: "πῶς καὶ τινὲς αἱρετικοὶ ποιοῦσι πολλάκις σημεῖα;" Ὁ Μέγας πατήρ ἀπάντησεν ὡς ἑξῆς: "Τοῦτο ἡμᾶς οὐκ ὀφείλει ξενίζειν.νἨκούσαμεν γὰρ τοῦ Κυρίου λέγοντος, ὅτι πολλοὶ ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ ἐροῦσιν "Κύριε, οὐκ ἐν τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν, καὶ δυνάμεις πολλάς ἐποιήσαμεν" καὶ ἐρεῖ αὐτοῖς "Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, οὐδέποτε ἔγνων ὑμᾶς, ἀποχωρεῖτε ἀπ' ἐμοῦ, ἐργάται τῆς ἀνομίας". Πολλάκις γὰρ οὐχ ἡ πολιτεία τοῦ θαυματουργοῦντός ἐστιν ἡ τὴν ἴασιν ἐργαζομένη, ἀλλ' ἡ πρὸς αὐτὸν πίστις τοῦ προσερχομένου ἀνθρώπου. Γέγραπται γὰρ "Ἡ πίστις σου σέσωκέ σε". Πλὴν δεῖ καὶ τοῦτο γινώσκειν, ὅτι πολλάκις τινὲς κακόπιστοι καμάτους πολλοὺς δι' ἀσκήσεως τῷ Θεῷ προσήγαγον, καὶ τὴν ἀντιμισθίαν αὐτῶν ἔλαβον ἐν τῷ νῦν αἰῶνι ἐκ Θεοῦ, τὸ τῶν ἰαμάτων καὶ προρρήσεων χάρισμα, ἵνα ἐν τῷ αἰῶνι τῷ μέλλοντι ἀκούσωσιν "Ἀπελάβετε τὰ ἀγαθὰ ὑμῶν καὶ τοὺς καμάτους ὑμῶν, νῦν δὲ λοιπὸν οὐδὲν ὑμῖν κεχρεώστηται" (P.G. 28, 665).
Δ) Διδάσκει ἐπίσης ὁ Χρυσορρήμων καί ἀληθής Πατήρ τῆς Ἐκκλησίας: «διότι ἀκριβῶς καί μέσῳ τοῦ Βαλαάμ ἐνήργησεν ὁ Θεός καί στόν Φαραώ ἀπεκάλυψε τά μέλλοντα καί στόν Ναβουχοδονόσορα, ἀκόμη καί ὁ Καϊάφας προφήτευσε χωρίς νά γνωρίζει ἐκεῖνα τά ὁποῖα ἒλεγεν καί μερικοί ἂλλοι ἒβγαλαν δαιμόνια δίχως νά εἶναι μαζί Του. Ἐπειδή αὐτά δέν ἒγιναν γι’ αὐτούς πού τά ἒκαναν ἀλλά γιά ἂλλους, πολλές φορές δέ καί μέσῳ ἀναξίων ἒγιναν αὐτά.» (P.G. 61, 69)
Ε) "Δεν πρέπει να δοκιμάζουμε την αγιότητα ενός ανθρώπου απο τα σημεία και τις προφητείες του, αλλά απο την πολιτεία του. Διότι σημεία επετέλεσαν και οι αμαρτωλοί, αλλά και αιρετικοί και άπιστοι, για κάποια ανάγκη ή οικονομία". "Το Πνεύμα το Άγιον ενεργεί και μέσω αναξίων και βεβήλων".
"Όταν λοιπόν, δεῖς, ότι έγινε κάποιο σημείο μέσω αιρετικών και απίστων, για κάποιον λόγον που γνωρίζει ο Θεός, μη θαμπωθεῖς και να μη σαλευθεῖς έκ της Ορθοδόξου πίστεως, διότι πολλές φορές και η πίστη του προσερχομένου είναι αυτή που έκαμε το σημείον και όχι η αξία του ποιήσαντος".
"Διά τούτο μη νομίσεις μεγάλο πράγμα εάν δεῖς κάποιον ανάξιον ή κακόπιστον να κάμη σημείον". "Διά τούτο, λοιπόν, δεν πρέπει τον καθένα που κάνει σημεία, να τον παραδέχεσθε ώς άγιον, αλλά να τον δοκιμάζετε". (P.G. 98, σ. 517-524)
Ζ) "Πολλοί γάρ έκ των εμπαθών... εθαυματούργησαν", μας λέγει ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος (Λόγος ΛΑ΄, να΄).
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει: Σοφός γάρ ών και ευμήχανος ο Δεσπότης, και δι΄ αναξίων πολλάκις συγχωρεί προλέγεσθαι θαυμαστά και μεγάλα πράγματα", "πολλοί γούν και άλλοι τα μέλλοντα είπον, ανάξιοι όντες, ώς ο Ναβουχοδονόσορ, ο Φαραώ, ο Βαλαάμ. (Ε.Π.Ε. τ. 2, σ. 626 και τ. 14, σ. 252).
Και ο Ιούδας σημεία εποίησεν, πλήν ο Χριστός είπεν το: "καλόν ήν αυτώ, εί ούκ εγεννήθη ο άνθρωπος εκείνος.
Η) Άς μή λησμονούμε τέλος το Ευαγγελικόν "πολλοὶ ἐροῦσίν μοι ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ, Κύριε Κύριε, οὐ τῷ σῷ ὀνόματι προεφητεύσαμεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δυνάμεις πολλὰς ἐποιήσαμεν; καὶ τότε ὁμολογήσω αὐτοῖς, ὅτι Οὐδέποτε ἔγνων ὑμᾶς• δηλαδή κατά τον ιερόν Θεοφύλακτον, και όταν έκαμνον τα θαύματά των δεν ήσαν αρεστοί είς τον Θεόν (P.G. 123, σ. 16).
Ο Ορθόδοξος ταπεινός Χριστιανός δεν έχει ανάγκη ούτε τις ''προφητείες'' ούτε και τα ''θαύματα'', διότι ζεί την κάθε στιγμήν με την παρουσίαν του Θεού εις τον εσωτερικόν του κόσμον!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για την αδυναμία του αυτεξουσίου του ανθρώπου.

  Ελληνική Πατρολογία Αββάς Κασσιανός ο Ρωμαίος. (Γ΄ Συνομιλία με τον αββά Χαιρήμονα). 10. Για την αδυναμία του ...

Δημοφιλείς αναρτήσεις