Ὁ Οἰκουμενισμὸς ποὺ εἶναι «τύπος καὶ ἀπαύγασμα» τῆς Μασωνίας, (καθότι καὶ οἱ δυὸ περιλαβάνουν στοὺς κόλπους τους, ὅλα τὰ θρησκευτικὰ δόγματα σὲ μία συγκρητιστικὴ συνύπαρξη, δίχως νὰ ἐπιχειροῦν τὴν ὁποιαδήποτε ἀλλοίωσή τους), παρήγαγε διὰ τῶν ἐκκλησιαστικῶν ὀργάνων του, τοὺς δικούς του «ἁγίους»,(Π..,Π.., κ.α.)κατὰ μίμηση τῆς Μασωνίας ποῦ διὰ τῶν ἐκκλησιαστικῶν ὀργάνων της, (ἄραγε νὰ πρόκειται γιὰ σύμπτωση;) παρήγαγε τὸν δικό της «ἅγιο», τὸν ἐθνομάρτυρα Μητροπολίτη Σμύρνης Χρυσόστομο Καλαφάτη, πλήττοντας καίρια τὴν Ὀρθόδοξη ἐκκλησιολογικὴ παράδοση, πρὸς ἀπώλεια τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος.
Ενώ μεγάλες προσωπικότητες της εκκλησίας μας έμειναν εκτός του αγιολογίου (βλέπε Ιωσήφ Βρυέννιος, Μέγας Αθανάσιος , Μέγας Βασίλειος , Ιωάννης Χρυσόστομος , Γρηγόριος Παλαμάς , Μελέτιος Πηγάς, Ηλίας Μηνιάτης, Ευγένιος Βούλγαρις κλπ).
ΜΕΛΗΣ
Σ.˙. Στ.˙. ΜΕΛΗΣ υπ΄αριθ. 76
Eν Ανατ:. Αθηνών
Σύντομο ιστορικό
Η Σ.˙. Στ.˙. Μέλης ιδρύθηκε αρχικά εν Αν.˙. Σμύρνης εις τας 23/7/1867 ευρισκομένη υπό την αιγίδα της Μεγ.˙. Αν.˙. της Γαλλίας. Επίλεκτα μέλη της Σμυρναϊκής κοινωνίας, Έλληνες και Γάλλοι απετέλεσαν μέλη της.
Η Στοά ειργάσθη κανονικά έως του 1892 οπότε ο Σουλτάνος Αβδούλ Χαμίτ την έθεσε εν ύπνω. Λόγος, η προσφορά της Στοάς δια των μελών της, υπέρ των δικαίων του Ελληνισμού και της Δημοκρατίας. Το 1908 με την αλλαγή καταστάσεως εις Τουρκίαν και την εφαρμογήν του νέου Συντάγματος των Νεοτούρκων, άρχισεν πάλιν η λειτουργία Στοών εις Τουρκίαν.
Το 1912 ο αδ.˙. Σημιτόπουλος, βάσει των ευρεθέντων ιδρυτικών της Στοάς, την αφύπνισε και πάλιν μέλη της, επιφανείς της Σμύρνης μεταξύ των οποίων και ο Εθνομάρτυρ Μητροπολίτης Σμύρνης, σημερινός Άγιος της Ορθοδόξου Ελληνικής Εκκλησίας, Χρυσόστομος Καλαφάτης.
Το 1919 μέλη της Σ.˙. Στ.˙. Μέλης ίδρυσαν δύο νέες Στοές, την Σ.˙. Στ.˙. Όμηρος υπό την αιγίδα της Μεγ.˙. Αν.˙. της Γαλλίας και την Σ.˙. Στ.˙. Ιωνία υπ’ αριθ. 54 υπό την Μεγ.˙. Αν.˙. της Ελλάδος.
Το 1922 η Σ.˙. Στ.˙. Μέλης λόγω της καταστροφής της Σμύρνης υπό των Τούρκων, αναγκάστηκε να μεταφερθεί εις Αθήνας. Εγκατεστάθη για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα εις Πειραιά, συνεδριάζουσα εις το κτίριον της Σ.˙. Στ.˙. Μιαούλης. Λόγω όμως του ότι βάσει των νόμων της διεθνούς Τεκτονικής νομιμότητας ήτο αδύνατον να εργάζεται ως Γαλλική Στοά, η Μεγ.˙. Αν.˙. της Ελλάδος ίδρυσε την Σ.˙. Στ.˙. Όμηρος υπ’ αριθ. 61 το 1923 από μέλη της Σ.˙. Στ.˙. Μέλης. Το 1925 ο Σεβάσμιος της Στοάς Ηλίας Σημιτόπουλος διαφωνίσας με την Μεγ.˙. Αν.˙. της Ελλάδος σε θέματα αφορόντα το προσφυγικόν, απεχώρησε της Μεγ.˙. Αν.˙. και ξανααφύπνισε την Σ.˙. Στ.˙. Μέλης υπό την Μεγ.˙. Αν.˙. της Γαλλίας. Τέλη του 1927 κατόπιν συνεννοήσεων των Μεγ.˙. Αν.˙. Γαλλίας και Ελλάδος απεφασίσθη η επανένταξις της Στοάς εις την Μεγ.˙. Αν.˙. της Ελλάδος. Έτσι το 1928 η Σ.˙. Στ.˙. Μέλης υιοθετηθείσα εις την Μεγ.˙. Αν.˙. της Ελλάδος συνέχισε τις εργασίες της.
Η προσφορά των μελών της Στοάς μεγίστη,
κατά την εν Τουρκία ζωή της ειργάσθη δια την ένωσιν Μακεδονίας, Κρήτης,
Θεσσαλίας με την μητέρα πατρίδα Ελλάδα. Όταν το 1922 τα μέλη της
πρόσφυγες εγκατεστάθησαν εις Ελλάδα ειργάσθησαν δια την αποκατάστασιν
των προσφύγων στις νέες πατρίδες.
Το 1935 ίδρυσεν τις αναμορφωτικές Σχολές ΜΕΛΗΣ υπό τον μετέπειτα Μεγ.˙.
Διδ.˙. Αλέξ. Τζατζόπουλον, πάνω από 17 Σχολές συντηρούμενες δι’ ιδίων
εξόδων. Το 1957 συμμετείχον στην ίδρυσιν της Ε.Α.Ε. ( Αντικαρκινική
Εταιρεία).
Τα μέλη της ίδρυσαν πολλές Στοές: Ιονία, Όμηρος εις Σμύρνη, Όμηρος, Αδελφοποίησις, Ελευσίς, Πλειάς, Αρχιμήδης, Σπ. Νάγος, Παρθενών, Όσιρις εις Αθήνας.
https://www.grandlodge.gr/melis-w-53137.html
ΜΑΣΟΝΙΚΕΣ ΣΤΟΕΣ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
«Ἀπό τό 1820 κι ἀργότερα διάφορες τεκτονικές στοές ὠργανώθηκαν στήν Τουρκική αὐτοκρατορία καί εἰδικώτερα στήν Πόλη, Μακεδονία, Θράκη, Κιλικία κ.ἄ. Καί στή Σμύρνη ἱδρύονται στοές ἀπό Ἕλληνες, Ἰσραηλῖτες καί ξένους. Δυό ἀπ' αὐτές, ἡ ἑλληνική “Ἰωνία” καί ἡ ἰσραηλιτική “Μπενζεζέν” ἦσαν, ὅπως ἀναφέρεται, «ἄτακτα ἐργαστήρια». Καί ἡ Μεγάλη Στοά τῆς Τουρκίας, πού τήν εἶχαν ἀπαρτίσει τά δυό παραπάνω ἐργαστήρια, καθώς καί ἡ “Ὀριεντάλ” τῆς Πόλης, ἦσαν “ἄτακτα σώματα”. Κατά τά μέσα τοῦ περασμένου αἰῶνα λειτουργοῦσαν στή Σμύρνη ἕξη τακτικές στοές ἤ “σκηνώματα”, ὅπως τά ὠνόμαζαν ἐκεῖ. Ἐπίσης μιά στοά εἶχε ἱδρυθεί στήν Ἔφεσο καί ἄλλη στήν Πόλη.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Καμιά άλλη μνεία σε Στοά της Σμύρνης δεν εμφανίζεται στα αρχεία πριν από τα έτη 1818-1820.
Ὁ τότε Σεβάσμιος τῆς Στοᾶς “Μέλης” ἀδελφός Ἠλίας Σιμιτόπουλος, φέρει τόν ἱδρυτικό τίτλο τῆς Στοᾶς μας, ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Γαληνοτάτης Ἀνατολῆς τῆς Γαλλίας, ἐνῷ οἱ ἀδελφοί τῆς Στοᾶς “Ἰωνία”στεγάζονται καί συνεχίζουν τάς ἐργασίας των ἀμέσως στό τεκτονικόν Μέγαρον τῆς ὁδοῦ Βουλῆς 32, ἐν Ἀνατολῇ Ἀθηνῶν καί ὑπό τήν αἰγίδα τῆς Γαληνοτάτης τότε Μεγάλης Ἀνατολῆς τῆς Ἑλλάδος. Ἡ Στοά “Μέλης” γιά λόγους τυπικούς, λόγῳ τῆς γαλλικῆς, ἄς ποῦμε, ὑπηκοότητός της, «φιλοξενεῖται» καί στεγάζεται στό ἴδιο Μέγαρον. Ὁ Ἑλληνικός Ἐλευθεροτεκτονισμός (ἡ Μεγάλη Ἀνατολή καί τό Ὕπατον Συμβούλιον) ἀγκαλιάζει τούς πρόσφυγες ἀδελφούς τῆς Στοᾶς “Μέλης” καί τούς παρέχει στέγη καί ἄσυλον...» .
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Ο Άγιος Χρυσόστομος Σμύρνης.
6. η Στοά Guneche (Güneş), που λειτουργούσε από το 1917 ως παράρτημα τουρκικής στοάς η οποία είχε ιδρυθεί το 1909. Η Στοά Guneche έπαψε να λειτουργεί τον Μάιο του 1919, όταν τα ελληνικά στρατεύματα έφτασαν στη Σμύρνη.
Αρχείο Χρυσοστόμου
http://tektonismos.blogspot.gr/2012/07/blog-post_11.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου