Νομοθετούν τον θρησκευτικό γάμο ομοφύλων και τον Γονέα 1-2!
Τελικά επικράτησε η νομική σύνεση και το νομοσχέδιο δεν περιορίζει τον γάμο στον "πολιτικό γάμο".
Η ρύθμιση του γάμου είναι ενιαία, είτε το ζευγάρι επιλέξει τον πολιτικό είτε και τον θρησκευτικό γάμο (για τα δόγματα βέβαια που ιερολογούν θρησκευτικό γάμο).
Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς: η σύναψη γάμου έχει ληξιαρχικές συνέπειες ενιαίες και με αυτή την έννοια από πλευράς αστικού δικαίου και οι οι δύο μορφές τέλεσης εμπίπτουν σε ενιαία πολιτισμική ρύθμιση.
... Δείτε περισσότεραΝομοθετούν τον θρησκευτικό γάμο ομοφύλων και τον Γονέα 1-2!
Καταργείται ο όρος «πατέρας» και αντικαθίσταται από τον όρο «δυο γονείς» – Παρένθετη μητρότης από το «παράθυρο»
· Του Μανώλη Κοττάκη
Το Υπουργικό Συμβούλιο της περασμένης Τετάρτης όδευε προς το τέλος του. Ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, στον οποίο ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανέθεσε με απόφασή του, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, την αρμοδιότητα θεμάτων ΛΟΑΤΚΙ (εισάγοντας θετική διάκριση προς όφελος μιας κοινωνικής ομάδας και εις βάρος άλλων), είχε μόλις ολοκληρώσει την εισήγησή του προς τους συναδέλφους του. Αίφνης ξέσπασε σε λυγμούς.
Και αμέσως εξήγησε στους εμβρόντητους υπουργούς ότι δεν κατάφερε να συγκρατήσει τα δάκρυα του, λόγω της οικογενειακής του κατάστασης. «Πως θα αντίκρυζα τα τρία ανήψια μου, που είναι ομοφυλόφιλοι, αν δεν έφερνα σε πέρας αυτή την πρωτοβουλία; Τι θα τους έλεγα;» αποκάλυψε. «Χμμμ, ο νομοθέτης μεροληπτεί, καθώς έχει… ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ρύθμιση – αυτό λέγεται και σύγκρουση συμφερόντων» σχολίασε ένα μέλος του Υπουργικού Συμβουλίου ψιθυριστά, υπό το έρκος των οδόντων του. Ίσα που ακουγόταν. Και πρόσθεσε:
«Μου λένε ότι και άλλο μέλος της ομάδος που συνέταξε τις ρυθμίσεις της επιτροπής για τους ΛΟΑΤΚΙ έχει επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον να… μεροληπτήσει. Πρόκειται για καθηγήτρια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, πρώην υποψήφια βουλευτή του Πασοκ, η οποία ζει επίσης με την σύντροφό της και έχει αποκτήσει παιδί. Κάνει μάλιστα καριέρα αυτή την εποχή σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις ως… ανεξάρτητος εμπειρογνωμόνων». Οι εκπλήξεις για τα μέλη της Κυβερνήσεως όμως, αλλά και για τα μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδος δεν σταμάτησαν εκεί. Αντιθέτως, μόλις άρχιζαν. Με την ανάγνωση του νομοσχεδίου! Η οποία σε μυστικά σεμινάρια βουλευτών της Νδ των τελευταίων 24τετραώρων, σε συνδυασμό με όλα όσα αναφέρει το πόρισμα της Επιτροπής Σισιλιάνου, τους φέρνει αντιμέτωπους με δυσάρεστες εκπλήξεις! Τις οποίες μοιράζονται μαζί μας.
Έκπληξη νούμερο 1: Το νομοσχέδιο Σκέρτσου δεν θεσπίζει μόνον πολιτικό γάμο μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών. Θεσπίζει και θρησκευτικό γάμο μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών για όσες θρησκευτικές κοινότητες θέλουν να τον τελέσουν! Η πανηγυρική ανάρτηση που έκανε ο γνωστός ακτιβιστής σε θέματα ΛΟΑΤΚΙ, και όχι μόνον δικηγόρος, κύριος Βασίλης Σωτηρόπουλος είναι εξαιρετικώς αποκαλυπτική. Έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μετά από μελέτη του νομοσχεδίου: «Τελικά, επικράτησε η νομική σύνεση και το νομοσχέδιο δεν περιορίζει τον γάμο στον “πολιτικό γάμο”. Η ρύθμιση του γάμου είναι ενιαία, είτε το ζευγάρι επιλέξει τον πολιτικό είτε τον θρησκευτικό γάμο (για τα δόγματα βέβαια που ιερολογούν θρησκευτικό γάμο). Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς: η σύναψη γάμου έχει ληξιαρχικές συνέπειες ενιαίες, και με αυτή την έννοια από πλευράς αστικού δικαίου και οι δυο μορφές τέλεσης εμπίπτουν σε ενιαία πολιτισμική ρύθμιση. Χαίρομαι που επικράτησε η ενιαία ρύθμιση υπέρ της οποίας έχω επιχειρηματολογήσει επί σειρά ετών, χωρίς όμως να γίνει αντιληπτό το νόημά της. Υπάρχουν ζευγάρια που έχουν ήδη παντρευτεί θρησκευτικά στο εξωτερικό και αυτοί οι γάμοι πρέπει επίσης να αναγνωρίζονται από την ελληνική πολιτεία χωρίς να τίς/τούς υποχρεώνει να τελέσουν εξ αρχής πολιτικό γάμο. Υπάρχουν και εκκλησίες που ιερολογούν ΛΟΑΤΚΙ+ γάμους και αυτές θα αποκλείονται εάν ο νομοθέτης ενέμενε στον πολιτικό γάμο. Υπάρχει επίσης και η Εκκλησία της Ελλάδος, που έχει κι αυτή το δικαίωμα, όταν έρθει ο καιρός βέβαια, να ιερολογεί γάμους ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων». Πράγματι, ο κύριος Σωτηρόπουλος έχει δίκαιο: Το άρθρο 3 του νομοσχεδίου αναδιατυπώνει το άρθρο 1350 του αστικού κώδικα ως εξής: «Ο γάμος συνάπτεται μεταξύ δυο προσώπων ίδιου ή διαφορετικού φύλου». Δεν υπάρχει η λέξη «πολιτικός» πριν την λέξη «γάμος». Η αποκαλυπτική αυτή ανάρτηση του γνωστού δικηγόρου εκθέτει ανεπανόρθωτα τον Πρωθυπουργό, ο οποίος δεσμεύτηκε στην ΕΡΤ ότι δεν θα νομοθετήσει θρησκευτικό γάμο «με ρύζια» αλλά «πολιτικό». Εκθέτει και τον Αρχιεπίσκοπο, του οποίου η εξαγγελία, χωρίς απόφαση της Ιεραρχίας για τις μελλοντικές βαπτίσεις τέκνων ομοφύλων, χαιρετίστηκε με ενθουσιασμό από τον ραδιοφωνικό σταθμό Pride Fm, ως «απόφαση συμπερίληψης». Εξαγγελία που προκάλεσε την αντίδραση του μητροπολίτου Μεσσηνίας Χρυσοστόμου.
Έκπληξη νούμερο 2: Το νομοσχέδιο καταργεί εντελώς τις έννοιες «πατέρας» και «μητέρα» ακόμη και για ομόφυλα ζευγάρια, και μέσω του άρθρου για το διπλό επώνυμο των παιδιών εισάγει από τήν… πίσω πόρτα τις έννοιες «Γονέας 1» και «Γονέας 2». Για τις οποίες έχει δεσμευτεί ο Πρωθυπουργός ότι δεν θα νομοθετηθούν. Και όμως! Το άρθρο 4 του νομοσχεδίου που τροποποιεί το άρθρο 1505 του Αστικού Κώδικα αναφέρει το εξής: «Στην παράγραφο 3 του άρθρου 1505 του Αστικού Κώδικα, περί του επωνύμου των τέκνων, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο πρώτο εδάφιο η φράση “έχουν για επώνυμο το επώνυμο του πατέρα τους” (αν οι γονείς παραλείψουν να δηλώσουν επώνυμο) αντικαθίσταται από την φράση “έχουν σύνθετο επώνυμο αποτελούμενο από το επώνυμο των δυο γονέων τους”». Είναι ξεκάθαρο ότι η έννοια «πατέρας» καταργείται στο οικογενειακό μας δίκαιο και αντικαθίσταται από την έννοια «δυο γονέων». Του Γονέα 1 και του Γονέα 2. Ιδού το δεύτερο ψέμα του κυρίου Πρωθυπουργού.
Έκπληξη νούμερο 3: Το νομοσχέδιο, σε συνδυασμό με το πόρισμα Σισιλιάνου της Επιτροπής ΛΟΑΤΚΙ, ανοίγει ξεκάθαρα τον δρόμο για την καθιέρωση της παρένθετης μητρότητας και για ζευγάρια ΛΟΑΤΚΙ. Το πόρισμα που αποκαλύπτουμε υποδεικνύει την νομική οδό για την απόκτηση τέκνου και στο μέλλον (δεν ρυθμίζει μόνον τις εκκρεμείς υποθέσεις), ενώ ο νόμος ρυθμίζει πως θα δηλώνονται τα παιδιά στο ληξιαρχείο, χωρίς να αναφέρει τίποτε για την παρένθετη μητρότητα. Ιδού πως συντελείται η μεθόδευση: Στο κεφάλαιο «Ζητήματα οικογενειακού δικαίου, (Πολιτικός) Γάμος – Συγγένεια» η Επιτροπή Σισιλιάνου, στην οποία συμμετείχαν όλοι όσοι βλέπουμε στα κανάλια (Λίνα Παπαδοπούλου, Στέλλα Μπελλιά, Απόστολος Καραμπαίρης κ.ἄ.) αναφέρει ρητώς: «Ως προς το θέμα της ιατρικώς βοηθούμενης αναπαραγωγής μια πρόταση για ευρύτερη αναθεώρηση του πλαισίου που θα περιελάμβανε και ετερόφυλα και ομόφυλα ζευγάρια θα υπερέβαινε ενδεχομένως την εντολή που έχει λάβει η παρούσα επιτροπή. Επισημαίνεται ωστόσο ότι, στο πλαίσιο μιας συμπεριληπτικής πρότασης βασιζόμενης στην αρχή της ισότητας η διασταλτική ερμηνεία της προϋπόθεσης της αδυναμίας αναπαραγωγής –προϋπόθεση που διέπει την εν γένει ρύθμιση του ζητήματος– θα κάλυπτε και τα πρόσωπα που βρίσκονται σε ομόφυλη σχέση». Αναγνώριση παρένθετης μητρότητας για ομόφυλα ζευγάρια με διασταλτική ερμηνεία λοιπόν! Ποιος θα κάνει την ερμηνεία αυτή μετά από κατάθεση πιστοποιητικού ανικανότητας από τους ΛΟΑΤΚΙ; Στην υπόθεση των ταυτοτήτων το 2001 την γνωμοδότηση για την κατάργηση του θρησκεύματος την έκανε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Στην υπόθεση της παρένθετης μητρότητας θα την κάνουν η Επιτροπή Βιοηθικής και ο Συνήγορος του Πολίτη. Χωριστά ή και και μαζί, μετά από προσφυγές. Μετά την αναγνώριση του δικαιώματος στην παρένθετη μητρότητα από τις Ανεξάρτητες Αρχές, τα πράγματα είναι ρυθμισμένα και ο δρόμος ανοικτός. Στο άρθρο 5 ορίζεται «ο καθορισμός υποχρέων προς δήλωση των γεννήσεων». Αυτοί είναι: α) καθένας εκ των γονέων, β) ὁ/ἡ ιατρός, γ) ο μαιευτής/ἡ μαία και οιοσδήποτε παρευρισκόταν κατά την διάρκεια του τοκετού». Το αρχικό άρθρο 21 του νόμου 344/1976 που όριζε τους υποχρέους ανέφερε μεταξύ αυτών ως υπόχρεο στο σημείο α) ο «πατήρ». Η λογική του συμπλήρωση θα ήταν για γάμους ομοφύλων «ο πατήρ ή η μήτηρ». Για να μην τεθεί όμως το ζήτημα να δηλώνεται το παιδί από την παρένθετη μητέρα (που είναι η πραγματική), ο νέος ορισμός καθιερώνει την ορολογία «καθένας εκ των δυο γονέων». Γονέας 1 και Γονέας 2. Αλλά ο Αρχιεπίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος κοιμάται τον ύπνο του αδίκου. Έχει τον νου του στις ιερές μπίζνες, για τις οποίες είχε μιλήσει υπερηφάνως το καλοκαίρι σε καθημερινή εφημερίδα και στην ανταλλαγή της χαλαρής στάσης του στο θέμα του γάμου με την ικανοποίηση των αιτημάτων του. Ειδικώς για το… «Σχιστό». Μια λέξη που παραπέμπει σε πολλές έννοιες: Από το ψυχικό εκκλησιαστικό σχίσμα έως τις… διάτρητες θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος. Δυστυχώς, έχουμε αντιστροφή κατά τους εκκλησιαστικούς όρους: Αντί να κάνει «υπακοή» ο Πρωθυπουργός στον Αρχιεπίσκοπο, έκανε «υπακοή» ο Αρχιεπίσκοπος στον Πρωθυπουργό!
Δεν τελειώσαμε όμως! Το πόρισμα της Επιτροπής Σισιλιάνου εκθέτει την Κυβέρνηση ανεπανόρθωτα σε δυο ακόμη σημεία. Ισχυρίζεται ότι νομοθετεί για να δώσει δικαιώματα σε τέκνα ήδη νυμφευμένων ομόφυλων ζευγαριών στο εξωτερικό. Το πόρισμα όμως λέει ότι δεν χρειάζεται νόμος αλλά μια απλή εγκύκλιος για την κατοχύρωσή τους, με εκδίδουσα αρχή το Υπουργείο Εσωτερικών. Αντιγράφουμε: «Το ζήτημα της αναγνώρισης της ληξιαρχικής πράξης γέννησης δεν απαιτεί απαραίτητα νομοθετική ρύθμιση, αλλά επιλύεται και άμεσα με εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών προς το ειδικό ληξιαρχείο Αθηνών, που θα προσδιορίζει ότι επιτρέπονται οι μεταγραφές σε ληξιαρχικές πράξεις γέννησης παιδιών ομογονεϊκών οικογενειών που έχουν εκδοθεί νομίμως σε άλλη χώρα». Και άλλο ψέμα λοιπόν! Δεν είναι όμως το τελευταίο. Ο δημόσιος διάλογος για τον γάμο διαμορφώθηκε και από ένα συναισθηματικό θέμα. Τι θα απογίνει το παιδί ομόφυλης οικογένειας, μη αναγνωρισμένο, αν πεθάνει ο ένας από τους δυο γονείς; Η Επιτροπή Σισιλιάνου προτείνει απλή ψήφιση μεταβατικής διάταξης για την αναγνώριση του ετέρου γονέα, ενώ σε ὅ,τι αφορά στην επικοινωνία αυτή μπορεί να καλυφθεί με το νέο άρθρο 1520 του Αστικού Κώδικα όπως αυτός τροποποιήθηκε με τον νόμο για την συνεπιμέλεια. Επικουρικά ο Αστικός Κώδικας προβλέπει και άλλες λύσεις για να αναγνωριστούν στον έτερο γονέα δικαιώματα για την επιμέλεια του παιδιού σε περίπτωση θανάτου, με βάση την βούληση του διαθέτη. Τι συνάγεται από όλα αυτά; Ότι ο αληθής στόχος της Κυβέρνησης είναι να νομοθετήσει με στρεψοδικίες τον πολιτικό και θρησκευτικό γάμο μετά τεκνοθεσίας, να καταργήσει τις έννοιες «πατέρας» και «μητέρα» και να τις αντικαταστήσει με την έννοια «δυο γονείς». Δηλαδή Γονέας 1 και Γονέας 2… Τα στοιχεία της έρευνα του ΝΒC που αποκαλύπτουμε δείχνουν ότι αυτές οι οικογένειες αναπαράγουν κυρίως το ομόφυλο πρότυπο.
Μελέτη UCLA: «Τα παιδιά λεσβιών γονέων είναι πολύ πιο πιθανό να αναφέρουν έλξη για το ίδιο φύλο»
Τα παιδιά λεσβιών γονέων είναι λιγώτερο πιθανό να ταυτιστούν ως ετεροφυλόφιλοι όταν ενηλικιωθούν και πολύ πιο πιθανό να αναφέρουν έλξη για το ίδιο φύλο, σύμφωνα με μια μακροχρόνια μελέτη του Ινστιτούτου Williams στην Νομική Σχολή του UCLA, μια δεξαμενή σκέψης που επικεντρώνεται στον σεξουαλικό προσανατολισμό και το φύλο. Έως και 6 εκατομμύρια παιδιά και ενήλικες στις Ηπα έχουν λεσβίες, ομοφυλόφιλους, αμφιφυλόφιλους ή τρανς γονείς, σύμφωνα με το ινστιτούτο, και η μελέτη του διαπίστωσε ότι «οι γυναίκες και οι άρρενες απόγονοι λεσβιών γονέων ήταν πολύ πιο πιθανό να αναφέρουν έλξη για το ίδιο φύλο, ταυτότητα της σεξουαλικής μειονότητας και εμπειρία του ίδιου φύλου». «Αυτά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι ενήλικοι απόγονοι από προγραμματισμένες λεσβιακές οικογένειες μπορεί να είναι πιο πιθανό από τους συνομηλίκους τους να επιδείξουν διαφορετικότητα στη σεξουαλική έλξη, την ταυτότητα και την έκφραση» ανέφερε η έκθεση.
Η μελέτη χρησιμοποιεί την National Longitudinal Lesbian Family Study (NLLFS), την μακροβιότερη μελέτη σε πραγματικό χρόνο για οικογένειες σεξουαλικών μειονοτήτων-γονέων στον κόσμο. Ξεκίνησε το 1986 και παρακολουθεί τους απογόνους λεσβιών γονέων από την σύλληψη έως την ενηλικίωση. Για αυτήν την έκθεση, 76 παιδιά λεσβιών γονέων, τώρα όλα ενήλικες στα μέσα της δεκαετίας των ’20, ρωτήθηκαν για την σεξουαλική έλξη, την ταύτιση και την συμπεριφορά τους. Για σύγκριση, οι ερευνητές ταίριαξαν δημογραφικά αυτούς τους απογόνους με 25χρονους συμμετέχοντες στην Εθνική Έρευνα για την Οικογενειακή Ανάπτυξη (NSFG). Από τα 76 παιδιά λεσβιών γονέων, το 70% των θηλυκών και το 90% των ανδρών ταυτοποιήθηκαν ως «ετερόφυλοι ή στρέιτ», σε σύγκριση με το 88% των γυναικών και το 98% των ανδρών στην δημογραφικά ταιριαστή ομάδα NSFG. Επί πλέον, το 54% των γυναικών και το 33% των ανδρών με λεσβίες γονείς ανέφεραν ότι είχαν ομοφυλοφιλική σεξουαλική εμπειρία μεταξύ 17 και 25 ετών, σε σύγκριση με το 38% των γυναικών και το 9% των ανδρών στην ομάδα NSFG.
Πηγή: Εφημερίδα «Εστία»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου